•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 25 maj 2009 22:30




Himmel vilken dag det varit…

Kanonvärme precis hela dagen från morgon till kväll.

Sista delen av kvällen shoppade vi lite mat och varsin glass på vägen hem.

Hemma tände jag grillen och sambon gjorde hamburgare till sonen medans jag gjorde salladen.


Till salladen åt vi grillytterfilé medans vi såg IFK Göteborg vinna med 2-0 mot Malmö FF som min dotter såg LIVE…

Efter att det goda tog slut kasta sambon på 4 majskolvar som vi mumsade på och det var så grymt gott. När jag var kanske 7-8 år gammal tyckte jag det lät sketgott och lukta gott när mamma gjorde kolvar och jag skulle alltid ha men gissar att jag mer var sugen på det salta smöret som smälte mer än majskolven…


Men numera ÄLSKAR jag majskolvar och majs på burk med.

Nu blir det inget mer ätande för idag för nu är jag proppmätt och ska snart krypa ner i sängen… Varit ute hela dagen och då blir man trött, men var riktigt frusen så nyss tog jag en varm dusch och det var så underbart skönt…


Hoppas eran dag varit underbar och du Jana… Jag ska troligen plantera något nytt imorgon med om jag får chansen ;o) hahaha…


- Sov Gott Mina Underbara Vänner -


 

 

Av Michael - 25 maj 2009 17:06




Sticker jag in huvudet här och blogar en kort stund före vi ska handla...

Grillat som sagt idag och vad vet jag inte men ska se vad som erbjuds tänkte jag. Sen har vi tydligen grannsamverkan idag *suck* och har man skrivit under får man snällt lyda.


Har vi tur ställer dem in p.g.a vackert väder (fat chance) kan man hoppas på eller visst håller ni med ?

Annars har jag hållt mig stillsam och planterat lite till min grannes förvåning som undrar hur vi får plats med allt vi planterar hela tiden.


Nej nu ska jag göra mig klar för att shoppa lite middagsmat...

Sorry Catarina men du får genomlida din svältkur och få fina resultat och sluta läsa min blogg för jag ÄLSKAR mat =o)


Take Care...!



Av Michael - 25 maj 2009 13:29




Det ska bli en anstormning med besökare idag för det är kanonväder utomhus... Har varit ute med mamma och handlat lite på ICA Kvantum sen en snabbis in på BlomsterHallen för att köpa mig 2 underbart fina Surfinor.


Ikväll kommer vi grilla har jag bestämt och sonen var med på noterna och ville ha hamburgare så vem vet vad det blir. Blir bara 3 personer till middag idag eftersom dottern är i Göteborg och kommer hem efter 23:30 ungefär...


Vad hittar ni på i solskenet ? (Själv ska jag planteramina Surfinor)



Av Michael - 25 maj 2009 09:26




Att nu har vi lite kläder att sälja TRADERA om ni vill kika in...

Inget nytt men bra skick på kläderna.


Enjoy your visit ! =o)

Av Michael - 25 maj 2009 09:19




07:03... Strålande solsken och +14.3 i skuggan.

Sonen fick ta shorts på sig till skolan annars hade han svettat ihjäl sig.

Det har nu gått 2 timmar och tempen är snart på +18 så det blir en varm dag idag...


Frukosten avklarad precis som med hundpromenaden...

Dottern sitter med spänd förväntan och hoppas klockan kunde gå fortare.

Inte illa att hon äter frukost för det sker inte ofta varje månad under en skolvecka.


Ska ut och hänga tvätt som inte hann hängas i torkrummet igår så jag ber att få önska er alla en helt underbar morgon...


Kram





Av Michael - 24 maj 2009 22:47




Som många av er undrat var vi köpt denna kan jag avslöja följande...

Den är inköpt på "Hönan Agda" ja butiken heter faktiskt så och är belägen i Svinesund...


Köpte den där förra sommaren när vi var där och shoppade lite godis med barnen. Dom har en godisbutik med 1000 olika godissorter så barnens ögon tindrade som stjärnor när vi klev in där...


Sambon och dottern har tvättat mellan 19-23.

När man ser dottern förbereda sig inför morgondagens klassresa kan ma tro hon ska sova över. Hon ska packa med sig hur mycket som helst och dom ska på konstmuseum  sen på kvällen ska dom se IFK GBG - MFF spela...

(Fii fan va avis ja är)


Avnjöt rabarberpajen ute på baksidan med extra värme från grillen...

Smakade gott och man får passa sig för det goda. Som tur är gjorde vi en liten paj för vi är endast 2 personer som äter paj här hemma...


Nu står sambon och flåsar mig i nacken och vill lägga in mera auktioner så jag får be att säga godnatt innan hon blir ilsker...


Sov Gott Mina Vänner !





Av Michael - 24 maj 2009 19:39




Till att vara så otroligt dum.

Hade påbörjat min blogg och var så gott som klar när jag först gjorde middag sen ut och greja i trädgården för att sen gå upp och fortsätta. Det dumma är att man loggas ut efter en timma och jag mitt dumma nöt fortsätter skriva och sen ska publicera den och glömmer att jag är utloggad och bloggen försvinner...


AHHHHHH !!!


Men det spelar ingen roll nu anser jag för jag har massor att skriva om...

Sambon har planterat idag (kors i taket) Hon snodde min nya rabatt jag gjort klar för påskliljorna och planterade dit Gladiolus, Liljor & något annat "puttenuttit" i olika färger. Fick2 lökar över av liljorna så dem stoppade jag i fickan, smög hem till grannarnas baksida och planterade dom eftersom grann"frua" Älskar liljor... =o)


Tanten hann faktiskt med att anlägga en konstgjord damm med 2 dyngraka sköldpaddor i en roddbåt som vart sjösatt... (Se Beviset)


 - Ja ni ser själva...Vackert eller hur ? -



Själv planterade jag i den berömda skorstenen dom blommorna som stått på framsidan i 1 vecka nu... Äntligen skrek dom




Snart är det rabarberpaj från vår egna trädgård...

Doftar så ljuvligt gott från köket nu så det är på hög tid att man tar och avslutar skrivandet en stund och gör sig klar för att frossa...


Återkommer senare... (Om inte Catarina avlivat mig först)







Av Michael - 24 maj 2009 14:38




Och då måste jag hålla mitt löfte såklart.

Blev lite mera än jag trodde tills batterierna dog ut så jag fick snällt nöja mig med dessa jag fick fotat nu...



- Grannens Akleja -


- Okänd ? men doftar underbart -


- Hejsan husse, ska vi leka -


- Va har du i handen husse ? -


- Var tog den förbannade katten vägen ? -


Hoppas jag har roat er en kort stund med liten foton...

Nu ska jag ta värktabletter för mig grova huvudvärk sen vila innan middagen. Dagens Meny: Fisk med potatis & äggsås...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards