•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 21 maj 2009 13:39




Ja inte i den bemärkelsen kanske...

Jag tog nog ut mig dessa 2 senaste dagar för just nu orkar jag inte ett skvatt och kroppen värker lätt så jag gör som grannarna, tar ledigt idag...


Middagen är väldigt avancerad idag.

Vi äter Gorby´s jag och barnen och det är underbart gott.

Hoppas ni får en smaklig måltid med...


Kram

Av Michael - 21 maj 2009 12:27




Hämtat paket på posten (Tradera Vinst)

Sen handlade vi lite nyttigt/onyttigt inför dagen och ikväll efter sambon slutat jobbet ska vi se nya Wallander och äta marängsviss...


Vad händer i eran lilla värld idag ?




 

Av Michael - 21 maj 2009 10:08




Måste hinna med frukost sen ska vi ut och handla lite...

Sambon ska ju jobba till 21 ikväll så jag kan inte be henne handla efter jobbet heller. Hoppas vi hörs efteråt !


Kram Micke


(Darkwing, vår brevlåda finns kvar intakt) =o)



Av Michael - 20 maj 2009 20:14




Fick dåligt samvete av att se dottern springa häcken av sig så jag gick ner och rakade håret till 1 mm så nu känns det som det ska igen.

Sen slängde jag in en maskin som tvättar nu och sen upp och kasta ner dem gamla sängkläderna i tvättsäcken och ut med täckena på vädring...


När jag ändå var där ute klippte jag gräsmattan för jag fick reprimander från Mita som tyckte den såg "gräslig" (döööh! det är ju en gräsmatta) så nu ser den fin ut med förutom i kanterna som jag tar med trimmern imorgon...


Vattnat alla blommorna i köket för dom såg lite ledsna ut men nu har dom fått doppat rötterna och bör vara nöjda ett tag eftersom det är garderobsblommor... Sägs att dem inte kan dödas men jag gissar att någon i min närhet har lyckats med denna bedrift... *fniss*

 

Dags för kort vila... (Kanske kolla Tradera)

Av Michael - 20 maj 2009 18:59




Vet inte vad som flugit i min dotter...

Hon har städat sitt rum sen sambon åkte till jobbet ungefär med avbrott för middag. Har tappat räkningen för hur många gånger hon har dammsugit golvet och imorgon ska hon ut med mattpiskan.


Är det något städ-virus som går just nu eller tror ni hon gör det endast för att sambon sa till henne i förmiddags:

- Ju mer du hjälper till ju mer pengar kan du tjäna och ha med dig på klassresan...


Hon ska åka till Göteborg och gå på konstmuseeum sen se fotbollsmatch mellan IFK Göteborg - Malmö FF... (Pappor medföljer ej) *fy f-n*

Herregud nu ska hon bädda sängen med... Var kommer denna energi ifrån och när kommer den ta slut ?


Jag hade min topp igår och kanske kan det vara så att det har smittat av eller är det bara en engångsgrej...?

Jag får se hur detta slutar och sen utvärdera det hela.

Jag tror hon kommer sova som en gris inatt i sitt nya kliniskt rena rum, ja hon har faktiskt torkat golvet med... *asg*






Av Michael - 20 maj 2009 17:48







I am a Wolf

I am as old as the mountains I call home.
 I have seen mountains grow from small hills,
  valleys form from small ravines
  and rivers born of trickling streams.
 I have walked with the great ones of eons ago
 The Great Mammoth, Saber Tooth Tigers, and many
  others who have been long lost.....
 I have seen the beginning of mankind.



I am Wolf.

I am a predator
 A hunter
 I hunt for food
 I do not collect trophies to be mounted on the
   walls of my Den.
 I do not hurt for enjoyment, but out of necessity..
  For Survival.
 I hunt to feed my children...
 So they can one day walk upon Mother Earth
  And become part of the Circle of Life.


I am Wolf.


 I have watched for many years my hunting grounds
  diminish....
 Trees replaced by buildings...
 Game replaced by humans.
 I have been driven highter and higher into the
  mountains...
 Yet the humans still come.
 And I'm driven even further from the hunting grounds
  of my father's father,
 And his father's before him.
 Yet, I survive.
  My children survive.

I am Wolf


I am a loyal, devoted, and loving parent.
 Our children are our future...
 Just as human children are the future of
  all human beings.
 I am protective of my children
 And take responsibility of their nurturing
  as seriously as any human parent.
 I provide food for my children and provide
  them with a safe home.
 Until they are ready to walk their own path.


I am Wolf

 

I do not choose to hunt in the presence of humans
 But I have been given no other choice.
 My land has been taken from me.
 And, now so shall my life....
 And the lives of my children, and in doing so...
  Our future is doomed...
 We will go the way of the old ones...
  Only in memories of distant pasts shall we
   live again...


I am Wolf

Wolves are beauty without vanity..
 Innocence without naivety..
 We are ones of the Creator's children,
  And deserve to live our lives in peace..
 We were created for a purpose..
  And it was not to be hunted down and slaughtered


I am Wolf

Tonight, I will lay and sleep with my mate and
  our children...
 This may be the last night we will share together,
  upon Mother Earth.
 For tomorrow, many of our brothers and sisters
  will be slaughtered.
 And perhaps ourselves, as well...
 Our songs will be only a distant memory...
  Fading into the past.


I am Wolf.

  By Weeping Tree, from - The Heart of the Wolf


Av Michael - 20 maj 2009 16:41




Jag har verkligen gått över gränsen.

Gick förbi en granne och fick se att dom hade massa underbara blommor på sin framsida. Akleja i underbara färger så jag rusade hem, hämtade spaden och skottkärran sen grävde jag snabbt som attan innan jag sen rusade hem igen...


Detta kapet gjorde jag:



- MIN -


- MIN -


- MIN -


- MIN DEN MED -



Hoppas det gick bra Jana att jag tog och plocka mellan

dina plattor och rensa upp lite... ;o)

Av Michael - 20 maj 2009 15:43




FÖR ATT VISA HUR MYCKET JAG UPPSKATTAR

VILL JAG DELA UT DENNA TILL NÅGRA SOM BERÖR

MIG MEST...NI ANDRA ÄRO INTE GLÖMDA

HOPPAS NI INTE TAR ILLA UPP

 

KRAM







Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards