•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Michael - 13 juni 2009 21:37




Att käka pizzan som jag trodde...

Är ofta skeptisk till att byta till annan pizzeria men denna gången funkade det och barnen åt sin beskärda del förutom dottern som trots barnpizza knappt fick i sig halva sin pizza.


Jag åt inte hela min jag heller ska tilläggas utan jag väntade några timmar sen åt jag en liten bit till. Efter maten satt vi ner och spelade Chicago och det vandrade runt pengar till olika ägare. Vår dotter gjorde debut och i sista spelet sitter hon med en straight flush 3-4-5-6-7 i spader helt ovetandes och vinner 25:- den lilla fisråttan... 


Nu ska vi grisa i oss lördagsgodis från hemmakväll.

Jag och sambon åkte dit efter att hon kom hem efter jobbet så nu ligger det 1½ kilo godis i skålen som här räcker i minst 2-3 dagar...


Vad hittar ni på ikväll då...?



Av Michael - 13 juni 2009 15:45




Snart är dom hemma...

Ska bli så otroligt gott (hoppas jag) att få stoppa munnen full

och grisa i sig en pizza för det var ett tag sen faktiskt.


Hoppas man får fast jobb och några veckor så man kan börja leva som en normal familj och kunna unna sig något extra varje månad. Som det är nu har vi haft pasta med antingen korv eller köttbullar i 1 veckas tid. Varierat med potatismos eller fiskpinnar och ris för ombytes skull...


Magen blir som en cementklump av all mjölmat.

Men jag försöker se framåt och hoppas att nya kunder shoppar av oss och att våra auktioner ska sälja bra på Tradera.


Nu dags för middag... Ciao !

Av Michael - 13 juni 2009 12:06




Hoppas kunna slå rekord denna gång.

Förra omröstningen fick jag 44 röster på så kom igen nu och rösta.

Kul med något nytt att sträva efter och det är ju harmlöst att be om några extra röster...


Dom andra listorna har jag slutat att jaga eftersom jag inte är lika kreativ och aktiv med inläggen på vardagarna.

Vad sker hos er idag då ?

Senare efter att sambon slutat jobbet ska mina föräldrar bjuda oss på pizza och det var ett tag sen nu så det ska smaka gott... (hoppas jag)


Köper man från samma pizzeria får man smak för just den pizzerians utval och tar man sen från annan pizzeria kan det bli avsmak eftersom man kört in en och samma och ibland blir man insnöad på det...


Har jag fel ?



Av Michael - 13 juni 2009 11:32




Med människor som budar på våra auktioner

och som sen får ett vinnarmail som skall betalas inom 3 dagar.

Kostsamt är det inte heller men ändå finns en del som

" Hjulet snurrar på men Hamstern är död " Och det suger kraften ur mig och min tid anser jag...


Man lägger trots allt ner en massa tid på att försöka sälja och lägger man ett bud som faktiskt är lagligt bindande tycker jag att man ska sköta sig också...

Tydligen några som inte anser det vara lika viktigt. *MEGA-SUCK*



Av Michael - 13 juni 2009 10:27




Inget regn ute när jag och Leo gick på promenad.

Men genomvåt blir man eftersom jag hellre tar sandaler än att gå ut med sommarskor som blir genomsura av att gå i gräset...

(NEJ ! Tänker inte gå i stövlar)


Ska snart kolla lite tv innan jag ställer mig i duschen tänkte jag.

Zappa omkring liten stund och hålla koll på klockan så att sonen inte missar sin favoritserie Star Wars The Clone War som visas på Cartoon Network nu 11:30...

Han missade avsnittet igår kväll 21:00 och fick raserianfall och allt var vårat fel som fått han att missa detta. 


Sen att han satt vid datorn och spelade spel hade INTE med saken att göra påpekade han väldigt noga.

Hoppas ni finns här senare och följer dagens bravader... Kram




Av Michael - 13 juni 2009 09:32




Liten sovmorgon...

Ska duscha, äta frukost sen ta en promenad med Leo.

Kanske blir i annan ordning eftersom det kan vara skönt med duschen efter promenaden. Hoppas och önskar att ni alla får en underbar dag.


Återkommer snart igen...



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards