•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2009

Av Michael - 4 juni 2009 18:58




Eftersom butikschefen inte fanns på plats gav mig en av kollegorna lov att sluta 17:30 och det kändes lite skönt för ryggen. Men läget kunde varit en aningen bättre timat för jag trampade hem i hällande ösregn tyvärr.


Kastade av mig kläderna och drog på mig shortsen sen ner i sängen en timma ungefär och spana lite tv innan man slocknar... Ska snart äta mat och idag blir det ärtsoppa & pannkakor *mums*


Ska kolla in hos er nu innan middagen tänkte jag... Kram


Av Michael - 4 juni 2009 08:20




Fattar inte att jag hellre sitter här och bloggar än att göra mackor så jag får i mig frukost. Äter annars INGET förrän lunch (mellan 13-14 tar jag rast oftast) så jag borde egentligen skärpa mig eller hur ?


Är ju döhungrig när jag ska äta och reservmätaren står och blinkar på "EMPTY" och samtidigt skriker magen efter föda...


Jag skyndar mig ner och gör iordning frullen och packar ner den med min matlåda faktiskt så slipper jag gå hungrig. Hoppas det funkar för er med en kortare blogg. Läser era sen ikväll när jag kommer hem...


Kramar om alla...


Av Michael - 3 juni 2009 23:03




För mig sakta ner i sängen...

Utmattade armmuskler efter allt bärande och stumma ben efter 10-15 minuters cyklande till och från jobbet. Mjölksyran tar tag i mig några 100 meter från butiken i en långt stigande uppförsbacke.


Orkar inte skriva av mig så mycket mera nu utan hoppas på ett snabbt inhopp av JB sen får man se hur morgondagen blir.

Önskar er alla en riktigt god natt & dröm söta drömmar :)



Av Michael - 3 juni 2009 20:30




Det summerar väl dagen ganska bra eller ?

Haft en rolig dag men varierande uppgifter och roliga uppslag som sig bör.

Packat upp och prismärkt varor från början till start och sen cyklat hem i redig motvind och fick en pinne i kedjan som snällt bromsa in cykeln...


Oljiga händer tog mig direkt in i duschen sen åt jag middag med resten av familjen. Ikväll fick vi äta god mat i form av korvgryta á la sambo och den består av tärnad falukorv som brynes och blandas med ris och currysås...


Snabbt, enkelt och skitgott...

Hur har eran dag varit ?


Av Michael - 3 juni 2009 08:20




08:22...

Hade ju massa tid över innan jag ska cykla iväg.

Gick bättre med att få upp sonen, taxin kom i tid och hunden är rastad och matad så nu ska jag ta mig en macka innan mp3 spelaren åker på och jag cyklar iväg.


Matlådan är packad Mita och vattenflaskan med så nu slipper ni oroa er för detta idag... ;o)

Hoppas att ni alla får en underbar dag. Solen skiner men vindarna är inte nådiga idag heller tyvärr så jag förlitar mig på musiken i öronen och säger på återseende tills vi möts igen... 


Kram...

Av Michael - 2 juni 2009 18:43




Gjord utan skavanker och inte ens värk i kroppen.

Grejat med att packa upp och prismärka på fiskeavdelningen och även lite trädgårdsmöbler...


Gick lite trögstartat och när man börjar 09 känns tiden mellan 9-18 extremt långt borta men allt eftersom så rullar tiden på och jag gick t.o.m över tiden innan jag packade ihop och gick hem...


Cyklade i t-shirt till jobbet på morgonen i strålande solsken men hem gick luvtröjan på för det var ju grymma motvinden hem så det var redigt stönigt faktiskt. Men jag tog mig hem på ungefär 10-15 minuter och det borde vara godkänt tycker jag...


Snart dags för middag också här och jag är GRYMT hungrig. Har endast ätit tunnbröd till lunch och den slank ner fort och sen glömde jag naturligtvis vattenflaskan så jag fick pimpla vatten ur glas...


Tack för alla varma ord i gårdagens inlägg... !!!

Var skönt att komma hem och se 11 obesvarade kommentarer.


Nu Middag !

Av Michael - 1 juni 2009 20:44




Imorgon 09:00 - 18:00 startar jag min praktik på Vargöns Järnhandel.

Ska praktisera där 1 månad sen hoppas jag att jag skött mig och att ägaren vill anställa mig i form av "Nystartjobb" där arbetsgivaren får hela 62% av AF för att dem vill anställa mig...


Hoppas du klarade av väntetiden Hanna... *blink*

Var ju tvungen att skriva nu medans du fortfarande har internet (hoppas) och du var ju lite nyfiken... =o)


Vart fullt på schemat idag och när man nu summerar dagen ser den ut på följande sätt:


  • Frukost (ute på framsidan)
  • Nytt golv lagt i vardagsrum
  • Flytta in möblerna och möblera om
  • Vi försökte göra nytta i mors rabatter (Sambon klara skivan)
  • Lagat bilen (igen)
  • Fixat middag (Grillade kotletter & pommes + sallad)

Ska snart ut med Leo sen en kort stund framför tv:n sen ska jag sova gott

hoppas jag om inget studsar upp i tankarna...


Återkommer...(Kanske)



Av Michael - 1 juni 2009 12:28




En aning varmt för mig men hellre det än drivis och hagel...

Golvet är nu lagt och snickarn är och köper nya golvlister som dom säkert lägger efter middagen.


Vår middag idag består av: Potatis med fisk & äggsås...

Känns skönt att få inlagt golvet för man kan möblera om och få allt avdammat och få rummet riktigt städat så det blir rent och snyggt.


Känguruspott...! ! !

Hahaha, så det blev. Jag greppade första ordet som flög ur mig och tyvärr inget ord man använder ofta gissar jag ?

Är hungrig så jag ska ta mig en munsbit före middagen som kommer serveras lite senare ikväll på altanen.


Sköt om er mina vänner...



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards