•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Hemskt Klibbigt...

Av Michael - 1 juli 2009 20:19




Just nu och jag hoppas att ljudet som retat gallfeber inte startar idag med för då exploderar jag. Vår granndotter som vi med bestämdhet incisterar har problem med hissen till toppen har nu i 4 dagar vandrat runt utanför och studsat sin fotboll i läder...


Det dunkar konstant och man blir så energiskt förbannad och man anser att föräldrarna ska ingripa men tydligen är det accepterat där inne. Har varit nära att vråla ut genom fönstret att " SLUTA DUNKA BOLLEN " men sambon ville INTE vara med om såna saker... *mutter*


Annars står livet på hållplats 2 och jag inväntar arbetslusten ska flyga på mig så jag kan börja med min hemläxa. Ska kolla genom produktkatalogen med verktyg sen kolla vad som kan behövas för att ta Järnhandeln vidare...


Har även ringt och beställt mask & maggot som vi ska sälja och köpte även grästrimmer med lite mera "Kräm" i motorerna som ska orka med lite.

Imorgon kommer massa verktyg och annat roligt bös så det blir till att svalka av sig för tempen ska stiga till över 30 i skuggan... *URK*


Dags för en dusch känner jag... Kram



 




 
 
Ammis

Ammis

1 juli 2009 20:30

Hej igen...ursäkta...du satt tydligen o. gjorde inlägg samtidigt som jag kommenterade...."f´låt" ;0)

http://ammis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

1 juli 2009 21:00

Men Micke... Det e ju ett barn... Låt dom dunka (sålänge det e på dagtid vill säga) Har kanske inte så mycket annat att göra nu med sommarlov och så... =)

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Linda

Linda

1 juli 2009 21:16

Hmm, vi e alla olika... Själv störs jag inte av lite dunk utifrån, skillnad om nån skulle stå och dunka mot ens vägg, då skulle jag nog bli galen... Men inte annars... Men man e ju van vid olika ljud beroende på hur man bor så... Det e klart, e det knäpptyst hos er annars så förstår jag att det stör... Här e det ju alltid nån form av ljud så man vänjer sig liksom...

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Linda

Linda

1 juli 2009 21:29

Hahahaha, klart vi inte blir ovänner... Hahahaha, jag sa ju bara vad jag tyckte och sa ju även att jag förstår om det skulle störa er... Man bor och e van med olika saker helt enkelt =)

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

1 juli 2009 22:28

Snacka om varmt ja..ute! Fick chock i bilen (utan ac) hem från jobbet, för på kontoret har vi ac o svalt o skönt!
2 dar till semester!
Dunk, dunk och godnatt! ;)

http://sarahserenad.wordpress.com

 
Annelie

Annelie

2 juli 2009 09:40


JAG förstår dig fullt ut när det gäller detta med barn och bollar.
Även om de just är barn/ungdomar så tycker jag de kan ta hänsyn.

På vår gård är TOTALT förbjudet att spela boll, vette tusan vad många lappar det har kommit från vårt bostadsbolag.
Så länge de är mitt på gården och spelar och studsar skiter jag i det fullständigt.
Men, de vill gärna vara utanför vårt sovrumsfönster och studsa/sparka till varandra plus att de kan även sparka till varandra då en står mot vårt fönster och slutligen stå och sparka bollen i väggen precis bredvid vårt fönster.
Grrr.. säger jag bara.
Även om de två sistnämda har blivit betydligt mindre.

Men, jag ÖNSKAR så att vi i alla fall bodde en våning högre upp.

Ha dé bäst.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards