•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Helgen närmar sig...

Av Michael - 31 juli 2009 07:36




Bara denna dagen kvar sen får jag ledigt 2 hela underbara dagar.

Sambon är ledig idag sen gör hon helgen innan hon blir långledig 6 dagar och det kan hon behöva...

 

Meningen var att hon och barnen skulle göra en Danmarks tripp över dagen nästa vecka men eftersom vår bil ska in på operation IGEN så läggs den resan på is tyvärr... Har vi tur kostar det mellan 4-5.000:- att laga och har vi otur blir det 1.700:- till innan den stora röda får komma hem igen...

 

Visst kan man skrota denna och säga att det inte är värt att lägga ner pengarna men har man inte mer pengar och sambon behöver en bil varje dag så lagar man hellre än chansar på att köpa en ny "skitbil" som kanske går sönder igen...

 

Känns som man bara lagar, lagar, lagar...

Kändes lite öken när man fick en bra lön sen behöva spendera 50% av den på att fixa till bilen när man ville göra något annat för dem pengarna med barnen...

 

Men man får göra det bästa av  situationen sen hoppas att det andra löser sig automatiskt mer eller mindre. Nu blir det frukost sen cykla iväg mot en ny dag på jobbet och massa nya varor att packa upp hoppas jag...

 

Sköt om er och ha en underbar dag !

 

Kram Micke


 

 
 
Ville och Marie

Ville och Marie

31 juli 2009 09:15

Det är skit när bilar går sönder, min trasade till sig häromdagen kostade 3500:-
och jag kan komma på tusen roligare saker att göra för dom pengarna. Hoppas du får en skön helg och att det fixar sig med bilen!!
Kram. Ville hälsar till Leo

http://marno.bloggagratis.se

 
soffie

soffie

31 juli 2009 10:24

nej va trist med bilen,
Hoppas sambon får en härlig vecka ändå med barnen,
må gott

http://www.soffie69.blogg.se

 
Ninni

Ninni

31 juli 2009 10:46

Surt med bilar som går sönder...det bara slukar pengar!

Ha det gott vi hörs om en vecka, kram

http://www.ninni.blogg.se

 
Blondiie

Blondiie

31 juli 2009 11:49

tittar in och kollar lläget!
synd med danmark det är ju skitfint där!
hoppas operation bil blir billigare än ni räknat med iaf! kram

http://blondiies.blogg.se

 
Johanna

Johanna

31 juli 2009 14:21

Mm, det är inget kul med krånglande gamla bilar och sådana tråkiga utgifter. :(

Hoppas bilen blir frisk snart!

http://www.metrobloggen.se/johanna79

 
Johanna

Johanna

31 juli 2009 14:24

Glömde ju göra reklam för min lilla tävling jag har på min blogg! Ni kan vinna en kanonbra bok om styrketräning! :)

Så hoppas jag snällt att Micke vill publicera denna reklam på sin blogg. Jag återgäldar det gärna... ;)

http://www.metrobloggen.se/johanna79

 
my

my

31 juli 2009 17:41

Jäkla sura pengar att lägga på en bil, men man måste ju...Hoppas ni kommer iväg till dk ändå..kram ha en go fredagkväll

http://myilivet.blogg.se

 
Sarah

Sarah

31 juli 2009 21:32

Skönt att du verklar må bättre - min pissiga PMS gick över till en hiskelig mensvärk, men nu skiner solen över mitt hus, ja iaf bildligt talat, lr egentligen har den lyst bra mycket på riktigt också.
Jag kan inte heller nåt om bilar, men har en bror jag brukar utnyttja, hehe, vad ska man annars ha syskon till!
Min coolaste kändis när jag jobba i butik var Peter Stormare - han var också jättetrevlig o lång!
Ha en underbar helg!

http://sarahserenad.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards