•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Michael - 1 augusti 2009 19:39




Vi skulle ju iväg och leta svamp så när sambon kom hem skulle vi åka iväg men sonen ville annat. Han skulle minsann ut och fiska för det hade han blivit sugen på när han såg sin pappa ta fram alla sina 8 spön och servade sina fiskerullar...

 

Panik uppstod eftersom vi ingen mask hade hemma och vår butik hade öppet 10 min till så vi körde race till butiken eftersom jag visste att det tar ungefär 10-15 efter stängningsdags att bli klar och som tur var fanns min kollega kvar så jag fick med mig en burk mask...

 

Vi var väl ute i kanske 2½ timma sen började sonen tröttna för han fick ingen fisk så vi började packa ihop. När jag så gott som var klar ändrade han sig och ville fiska igen men nu var vi redan klara så det var bara att åka till affären för att handla briketter och kött...

 

Så nu glöder grillen och mina föräldrar kommer över på middag. Vi tar lite benfria kotletter och en sallad till. Som bukfyllnad sen tar vi majskolvar och mamma ska bjuda på hallonpaj med grädde... *urk* hahaha...

 

- Önskar er en skön fortsättning på kvällen - 

 

Kram Micke




 

Av Michael - 1 augusti 2009 12:37




Eller varför ska jag vara det för då...?

Nyss hemkommen från en konkurerande butik (Snäjk) där jag köpte mig en ny fiskerulle (99kr) och en ny spötopp eftersom det spö jag gavs hade en kund brutit av toppen på och hävdade att det var vårat fel... Jag erbjöd mig att köpa det till reducerat pris på jobbet men min goda chef sa att jag fick det utan kostnad... 

 

Så nu har jag ytterligare ett nytt spö med ny rulle vilket sambon säkerligen kommer påpeka som hänsynslöst onödigt. Varför är allt vi män handlar onödigt men det som ni kvinnor handlar livsviktigt ???


Tyvärr så har inte vår butik dom varorna jag sökte eller de priser som ger mig köpglädje. Kommer troligen ändras till nästa år utan tvekan men som det ser ut nu är det felprisklass för mig såvida man inte köper spö/rulle i ett set men jag har typ nu 8 spön och det får inte plats mera anser jag...

 

Men nya fiskedrag kommer troligen att dyka ner i lådan eftersom vi har så otroligt bra priser på dem hela tiden även utan erbjudandet på 4 wobblers för 100:- eller 7 drag för 100:- vilket jag anser vara MYCKET billigt...



Gillar du att fiska ?






Av Michael - 1 augusti 2009 10:41




Som jag vill se är följande...


  • Transformers 2
  • Harry Potter.....5-6 ?
  • Sherlock Holmes
  • Ice Age 3
  • Johan Falk

Vilka filmer lockar dig just nu ?

Av Michael - 1 augusti 2009 09:32




Men inte sovmorgon för min del inte.

Vaknade första gången av att sambon stapplade omkring strax efter att hennes klocka ringde klockan 5 hör och häpna. Första tanken var " Hur ska jag kunna somna om nu " Men jag lyckades och vaknade strax innan 9...

 

Nu sitter jag här halvgroggy och funderar på dagen.

Ska först ut med Leo, sen blir det en liten frukost innan jag ska slappa lite med morgontidningen. Sen när sambon kommer hem ska vi förmodligen ( om vi får låna moderns bil ) ut i skogen och se om det finns någon svamp...

 

Om inte så börjar jag med middagen ( Köttfärssås ) som ska vara klar att förtära efter att sambon slutar. Önskar er en underbar lördagsmorgon med massa solskenskramar från lilla mig... ( Även dig DtD ) ;o)




 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards