•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Michael - 20 augusti 2009 19:24




Äntligen var bouppteckningen över och mest nöjd är jag för att det gick så bra eftersom jag alltid målar upp ett rysarscenario innan något som jag inte vet något om ska ske eller något som jag inte kan hantera dyker upp...

 

Men det gick bra och nu kan jag släppa detta och se framåt. Har 2 halvbröder som jag ska göra mitt bästa att hålla kontakten med till bästa förmåga eftersom det vore synd och skam när vi bor så nära varandra...


Bara 1 dag kvar på denna veckan och efter denna dagens värmebölja hoppas jag på lite regn imorgon även om jag nu ska till jobbet.

Skönare med lite att göra för då går arbetsdagen snabbare och jag får komma hem igen och slappna av och känna mig ledig, släppa allt skit som vari ett tag nu förutom denna förbannade bil...


Away nu och ha en stund med sonen...



 



Av Michael - 20 augusti 2009 14:00





Trodde det skulle bli lite ljusare men ack vad jag bedrog mig...

 

Sonen skulle börja fritids men taxi vägrar hämta han efter fritids så den tanken fick vi släppa tills vidare. Han kan vara där dom dagarna sambon jobbar förmiddag men inte annars.

 

Man får beställa färdtjänst om man ska få ha han på fritids inte annars. Tänker verkligen INTE göra det och betala själv. Inte heller sätta han på en buss hem för det fixar han inte alls...

 

Sen så ringer sambon precis innan hon skulle vara på jobbet och berättar att fläktremmen håller på att gå av igen. Den har ju för f-n varit inne på verkstan för 2 dagar sen och nu går den inte som den ska ändå trots att på verkstan sa dem " nu kommer den INTE gå av igen " så gick det med det löftet som sagt... Hoppas nu att sevice garantin på 3 månader gäller annars blöder vi mera pengar på bilen...


Ska nog plantera mitt arsle i soffan igen och zappa en stund för nu känns det som om hela världen ligger på mina axlar och bara vil trycka ner mig djupt, djupt ner...

 

Ciao Mina Vänner !!!



 

 - I feel a bit crazy now -


Av Michael - 20 augusti 2009 09:53





Har jag just nu och klockan närmar sig 17:30 allt mera...


Fick en liten minneslucka efter att jag fått kallelsen förra veckan för jag skulle ringa/höra av mig om jag skulle komma och när jag slog ner huvudet på kudden inatt kom jag på det. Som tur var gick det bra och jag ringde imorse för att bekräfta att jag ville deltaga...


Nu håller jag mig sysselsatt med att ringa lite och se vad det kan tänkas kosta att laga min cykel alternativt köpa mig en ny. *suck* ( x 2 ) 

Inte lust med något av alternativen men jag vill fortsätta cykla så länge det går för annars blir jag slapp och slö trots att jag egentligen gillar att gå kan det ta emot på tidiga mornar...


Kom fram till Sportex nu och det visade sig vara billigare att reparera än vad jag trodde. Ett vevlager med arbetskostnad gick på runt 400:- så jag kommer lindrigare undan än vad jag hade räknat med... Men jag måste dock vänta med att lämna in den tills onsdag nästa vecka sen ska dem laga den på torsdagen... *grrr*


 Då var det avklarat så nu kan jag ta itu med nästa... Vad det nu kan tänkas bli har jag inte en aning om. Antingen blir det soptippen eller handla lite veckans rea varor på Ica Maxi & Coop... Även om man har råd så kanpassar vi på att köpa mat billigt om det går för vi är ju trots allt 4 personer + hund som ska gödas och det kostar en del...


På Återseende...!!!



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards