•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Michael - 31 augusti 2009 17:36




Middagen alltså...


Spagetti & Köttfärssås står på menyn idag och jag är grymt hungrig. Jag och sambon har shoppat lite växter till framsidan som hon sen planterade medans jag plockade björnbär...


" Är det allt du önskar dig ? (sambon fråga sonen)

Hörde inte allt men hans svar kom snabbt:

" Nej ! det kommer nog mera sen "


Hahahaha... Hans kommentar nu när sambon sa att maten var klar fick mig att gapskratta...

 

Sambo: Maten är klar !

Sonen: Kom hit med den då...

Sambo: Du får komma och hämta...

Sonen: Nej jag är för sjuk !


Nu ropas det på mig med så jag får skynda mig ner så jag inte blir utan middag för jag är som sagt lite tom i kistan just nu...


- Återkommer - 

Av Michael - 31 augusti 2009 10:53




Får vi från Ullared...


Vi köpte Ahlgrens bilar eftersom erbjudandet dom hade var 3 påsar för 23:- men när vi kommer hem och kollar kvittot så inser vi att dom tagit betalt för 32 påsar Ahlgrens och vi fick betala över 250:- och det anser jag inte vara rätt och det skulle dom fixa till direkt och sätta tillbaka pengarna.


Snart kommer Ahlgrens nya ut och jag har fått smaka på dessa läckerheter som tydligen ska stödja bröstcancerfonden med ett passande namn som "Rattar" hahaha... Skojar inte utan se bilden som jag lånat !




Kommer verkligen köpa dom och pengarna går ju till ett välgörande ändamål som berör alla både man som kvinna. Hoppas ni provar dom för jag tycker verkligen ska smaka och njuta...


- Ciao -

Av Michael - 31 augusti 2009 09:39





Sonen är vaken och känns lite piggare men näsan rinner och hostar gör han hela tiden så vi ska snart stoppa i han hostmedicin och näsdroppar.


Är lika dålig i mina luftvägar när förkylningen väl slår till och undrar om barn kan ärva såna saker för barnen har flera av våra egna dåliga vanor vid sjukdomar...


Dåliga öron har dem efter sin mor och luftvägarna efter mig så ingen av oss kan undkomma frågan om barnen är våra... * fniss *

Skulle aldrig förneka att barnen var mina heller även om dom driver mig till vansinne ibland men det är deras uppgift i livet...


Dags att ringa Försäkringskassan...



Av Michael - 31 augusti 2009 07:34





Men nu är det dags igen...


Hemma idag för vård av barn eftersom sonen är febrig och genomförkyld. Har avbokat taxin, ska snart ringa skolan och har varit ute och mött upp en arbetskollega som hämtade butiksnycklarna och min skåpsnyckel.


Återkommer...


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards