•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under augusti 2009

Av Michael - 10 augusti 2009 07:49




Usch det är måndag igen.

Men jag ska väl inte klaga för jag jobbar måndag, tisdag sen ledig onsdag och jobbar sen torsdag, fredag och till sist lördag...

 

Åskan rullar fram och tillbaka över hustaken så vi får se hur vädret kommer bli idag. Antingen spricker det upp eller så ramlar himlen ner över oss. Annars blir det som jag ofta säger " Regnar det kommer det ovanifrån, Annars står det i tidningen " och det är ju faktiskt 1oo% sanning...


På tal om tidningen... Ska ner och läsa den till frukosten sen ska jag cykla till jobbet igen. *gäääsp* Tar verkligen emot idag faktiskt för första gången sen jag började. Men det blir som vanligt när man kommer till jobbet, man går in i "work mode" sen är man i helt andra tankar igen...



 


Av Michael - 9 augusti 2009 15:46

   Vill veta hur många av er som har Internet Explorer & Vilka som Firefox som webläsare. Försöker ta reda på vem som kan se hemsidan i sin helheteller inte så jag uppskattar all feedback...   Besök: Broderidesign.se  Uppskattar all information ni kan ge om  # Klockan# Prislistan# Gästboken 

Av Michael - 9 augusti 2009 11:46




Ja min Prins på 4 ben alltså.

Vet inte om han kände på sig vad som skulle ske men under promenaden ner till sjön drog han som en slädhund och när jag kopplade loss han rusade han ner till vattenbrynet och sen så brakade hela h-vetet lös och han for som ett skållat ollon runt hela stället vi stod på...

 

Han var runt i vattnet sen upp på land för att rulla runt i gräset sen ner i vattnet igen och samma procedur uppe i gräset och så höll han på i 20 minuter tills han hitta pinne som han gärna ville simma efter...

 

Han verkade väldigt nöjd med tillvaron efter doppet när vi gick hem och nu ligger han utmattad under våra sängar och sover så gott. För er som är intresserad så finns det bilder att beskåda i min FOTOBLOGG


Ska kasta mig på soffan en stund nu innan jag ska laga middag och sen ska vi åka ut och hämta ungarna hos mormor & morfar så vi får hem våra vildar igen...



 

Av Michael - 8 augusti 2009 22:36




Och det har varit en behaglig dag där t.o.m jag tog av mig tröjan ( vilket ni ska vara glad över att slippa se ) och jag fick solbränna som känns av lite på ryggen, armarna och i ansiktet. Vi tog med oss kycklingfilé, fiskespöna och varsin stol för att sen ge oss ut och fiska...

 

Eller jag fiskade medans sambon fördjupade sig i en kioskroman och njöt av solen, båtarna och stillheten under tiden. Fick inte en enda fisk men vad gjorde det egentligen. Barnen ringde och vår dotter ansåg vi va tråkiga som var ute och fiskade när vi var barnlediga men det hela handlade om att vi gjorde saker där vi slapp höra gnäll om hur "tråkigt" det är och  "när ska vi åka hem" eller "varför får jag ingen fisk"

 

Sånt slapp vi höra och det var avkoppling för oss båda.

Imorgon ska sambon jobba igen och jag ska gå ner till sjön och låta Leo få svalka av sig en stund för det anser jag han behöva. Han har varit slö hela dagen och nyss tog jag ett badlakan och dränkte i vatten sen hängde över honom och masserade hans kropp vilket var skönt och det såg man på honom...

 

Sen när sambon jobbat klart så ska jag ha maten klar och sen ska vi åka till kusten för att hämta hem barnen igen... ( saknar dom )

Hoppas ni haft en underbar dag i solen och att ni får en lika bra dag imorgon...



 


Av Michael - 8 augusti 2009 09:10




Trots att vi somnade närmare 2 inatt så vaknade jag strax före 8 och kunde inte hur jag än försökte somna om igen. 30 grader i solen på framsidan och 23 i skuggan på baksidan var ingen optimal upplevelse att vakna till för det blir snabbt varmt i sovrummet...

 

Gårdagen var en underhållande kväll och magen fylldes med räkor och skratt. Fanns upptåg att snappa upp och jag satt med kameran i högsta hugg hela tiden. Mest jobbigt tyckte sambon det var som INTE uppskattar att bli fotad och jag kommer inte publicera bilder på henne heller eftersom det är hennes önskan...

 

Leo hamnade i fokus med och dom bilderna lägger jag in i foto bloggen under dagen så ger er till tåls en stund så ska ni snart få se mitt lilla söt troll till vovve...

 

Men nu blir det frukost och fullspäckat schema ! ( Kameran SKA med )






 

Av Michael - 7 augusti 2009 16:03




Och jag gömmer mig inomhus som vanligt.

Satt på mina föräldrars altan tidigare men fick gå hem för jag blev illamående. Dels för jag glömde frukosten sen p.g.a värmen som kryper över 30 grader i skuggan snart...

 

Ska frossa i räkor om en timma så jag funderar på att frisera mig sen ta en avsvalkande dusch efteråt. Hoppas det hjälper för snart kryper solen fram till baksidan och vi har mer eller mindre ett växthus eftersom sambon vägrar ta bort våra provosoriska fönster...

 

Hoppas ni får en helskön Fredagskväll alla underbara !!!



 

Av Michael - 7 augusti 2009 11:37




Ska det verkligen behöva vara så resten av livet ?

Vaknade 8:15, gick på toa sen var det lika bra att gå upp. Sonen var redan vaken och ser fram emot att få åka till mormor & morfars stuga över helgen med sin syster och hennes klasskompis...

 

Bilen hör och häpna var hemma en dag sen åkte den tillbaka idag för oljud som uppstått efter att den lagats. Men oljudet kommer från annat håll än där den hade opererats så nu vill vi ha besked om vad han hittat på egentligen. Jag vill inte betala 7.100:- sen få den i annat skick än bra så han får åtgärda den...

 

Tagit en liten paus nu från gräsklippningen med at blogga eftersom jag skickade dottern till Netto för att köpa glass till oss alla. Själv avnjuter jag en Tip Top och det var behövligt i nästan 30 graders värme i skuggan...


Nu är glassen slut så jag får skynda mig ut och klippa vidare innan lusten avtar och försvinner helt. Vill ju ha en fin gräsmatta till kvällen när vi ska äta och frossa i skaldjur...

 

Ha en underbar Fredag !



- Nu är det Fredagsmys -



 

Av Michael - 7 augusti 2009 00:32

  





Att jag...  



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards