•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Fyy satan faktiskt...

Av Michael - 2 september 2009 08:54





När man väl blir ledig mitt i veckan och vill ha skönt väder, vad får man då tror ni ? Joo... svart himmel, regnet vräker ner och åskan rllar över hustaken och talar om att den ska minsann stanna där en stund.


Hade tänkt ta mig en foto promenad och se om hösten börjat visa sig men man kan knappast dra med sig kameran ut i detta oväder för då simmar den i vatten sen tyvärr.


Jag får snällt hålla mig inomhus och kurera min påträngande förkylning som ligger latent och vill bryta ut vilken dag som helst. Dottern ligger nerbäddad hemma från skolan med ont i halsen och genomförkyld medans sonen återgick i tjänst denna dag så nu avlöser vi varandra verkar det som och jag vill verkligen INTE bli sjuk just nu...


Kommer säkert trilla in massa förslag på olika kurer runtom i landet så snälla, Ber vänligt men bestämt att ni sparar dom och gömmer undan dom för jag är en chicken emot huskurer och kör med egen beprövade saker som jag vet fungerar på lilla mig... =0)


- Frukost -


 


 
 
My

My

2 september 2009 09:20

Ska bespara dig kurer, men bara så du vet- jag har en som funkar!!!!! :)
Hoppas du piggnar till och att det inte bryter ut! Kramis (på avstånd)

http://myilivet.blogg.se

 
Nettan

Nettan

2 september 2009 09:44

Synd på vädret när du planerat så.
Här har det äntligen slutat att regna och håll åskan borta hos dig - jag hatar den !

Hoppas att du hittar på något att göra istället.
kram

http://hasselby.blogg.se

 
Linda

Linda

2 september 2009 10:14

Hahaha, nä, jag skulle inte heller ha velat vara honom... Den okunniga idioten... Kramen

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Peggy

Peggy

2 september 2009 10:20

Ja idag var det fel dag att vara ledig på :-) som tur vad jag ledig från 11 i går morse så jag kunde njuta av den fina dagen :-) du får ge dig ut mellan regnskurarna :-)
Ha d gott!
Kramar !

http://www.peggygirl.se

 
mickis

mickis

2 september 2009 13:32

jag är

http://mermickis.blogspot.com

 
mickis

mickis

2 september 2009 13:34

JAG ÄR HÄR NU *ler*

Inget roligt väder.. men man kan iaf inte säga att det är dåligt.. det är ju VÄXLANDE...

Här är jag knasförkyld & dottern oxå...
Det är la den där sviniga influenasan.. eller inte..

Ha en skön ledig dag!
Kram

http://mermickis.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

2 september 2009 14:15

Några huskurer har jag inte att dela med mig av, då hade jag själv använt dem.

Trist att det inte är samma fina väder
(som vi hade i alla fall)idag som i går.
Här är det just nu höst fast det var lite sommar i f.m

http://nena.bloggagratis.se

 
Sarah

Sarah

2 september 2009 15:09

Här skiner solen...fast jag jobbar. Regna som f***n i morse, men som sagt nu så strålar solen utanför, blir en promenad när jag kommer hem.
Och vad kan man säga om din latenta förkylning - jo du är ju kille så den lär ju bryta ut, är bara till att vänta ;)
Hoppas solen lyser på er snart igen!

http://sarahserenad.wordpress.com

 
Sarah

Sarah

2 september 2009 15:50

Du ser de bättre tiderna är på väg...och om tungan var vass så var den vass med en flörtis juh!!!!

http://sarahserenad.wordpress.com

 
ammis

ammis

2 september 2009 17:11

Nej nej, ska inte plåga dig med massa konstiga huskurer, vet att karlar gärna vill vara sjuka så att dom kan bli uppassade och "tycka synd om "!! Ha ha, är det inte så, alla har väl sett den reklamen på TV, den är ju så sann så...ha ha. *aj aj, slå mig inte* *asg*

Ha det gott i solen, nej jag menar regnet. Just nu strålar faktiskt solen över Hullsjön, skönt för en gång skull, idag iaf.

KrAMelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ammis

2 september 2009 20:31

Jo jo det hade väl varit perfekt om du kom och klippte gräset o. rensade lite i rabatterna men nu är det så att det fullkomligt ösregnar här så jag tror inte du med din förkylning slänger dig på cykeln och tar dig hit flera mil för att klippa mitt gräs.....????? Knappast! Men tack ändå, jag får springa över det när regnet behagar sluta och det lär dröja lääänge.
Ha´re gott.

KrAMelikram

 
Eine

Eine

2 september 2009 21:29

Kram!! Var länge sedan ;-)

http://www.metrobloggen.se/EMY

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards