•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2009

Av Michael - 27 september 2009 14:21





Till min sons stora glädje och under min dotters vilda protest ska jag

nu laga till spagetti med köttfärssås. Sonen kan nog äta den varje dag om han fick bestämma

och som tur är spelar det ingen roll vem av oss som gör den för vi kan turas om och ändå få höra


" Det här var den bästa köttfärssåsen någonsin "


Så det känns tryggt att man gör någon glad ibland då med min matlagning.

Han är fortfarande i sitt rum och vägrar lämna sängen...

Jag och han syster plockade ner en sacco-säck från vinden som egentligen är enormt

för stor och som faktiskt inte skulle ta skada av att fyllas med minst

1-2 säckar med kulor till för det saknades redan från dag 1 vid köptillfället så

nu letar vi efter rätt pris och butik...


Dags att börja med maten för nu ringde sambon och var på väg hem...

Hör av mig efter kalajset igen.


 

Av Michael - 27 september 2009 10:13




Har jag precis vandrat uppför med dammsugaren...

Har svårt med mitt onda högerknä i vanliga fall och nu med detta släptåget blir trappan

extra jobbig sen ska man ju rengöra allt i sin väg så det känns skönt att komma upp

på toppen efter 10-15 minuters dammsugande.



Dottern har mer eller mindre vaknat och sonen ligger kvar i sin säng och ser på tv...

Han gick upp för toabesök sen klättrade han upp igen och nu befinner han sig där uppe i taket och

han verkar trivas med tillvaron väldigt bra tycker jag.



" Vilken tur att Liam inte ville ha sin säng mera, då fick jag den "



Dags att fortsätta med nästa moment...

Slänga upp sommarkläderna på vinden och lite annat smått och gott

som ska förvisas dit tills det är dags att ta ner igen.


 



Av Michael - 27 september 2009 08:53





Och ut ur elden kommer jag...

Trött, grinig, hungrig och har en helvetes dag framför mig fram tills klockan slår

17 så ha lite medlidande med mig idag.



Sambon jobbar till 14 och jag ska förmå min dotter att hjälpa till här hemma med det sista

av städningen på övervåningen innan kalaset för min son senare.

Ni som har tonårsbarn kanske vet vad jag menar och vet vilket helvete det kan vara ibland.

Och jag betonar IBLAND för hon var verkligen redig igår när hon städade sitt rum och fick sin bror till

att göra sitt rum rent...


Hoppas bara hon har samma energi kvar idag för då hinner vi långt.

Dags att börja denna dag med frukost sen ut med Leo sen på med städförklädet ( Yeah Right ) "tyst Mickis" ;o)


Hoppas att ni får en skön avkopplande Söndag mina vänner...



 

Av Michael - 26 september 2009 20:00





Färjestad förlorade med uddamålet (3-2) mot Linköping tyvärr.

Men men inget att sörja över utan bara att komma igen och ta nya tag.

Tycker inte att Linköping var så överlägsna som tidningar och experter skrivit om.


Nu har vi hat farmor här med massa paket och vi bjöd på marängtårta.

Farfar kunde inte komma för han var lite off i magen och är genomförkyld så han stannade hemma.

Min son fick en ny kickbike, kläder och ny Transformers till hans stora glädje. Fick ungefär samma

av oss imorse och snart ska jag och sambon börja sätta ihop hans säng vi köpte av grannen.


Han ska få sin loftsäng som jag sagt att jag skulle först bygga själv men kände att det fanns ingen

möjlighet att bygga i våra tunna gipsväggar...


Bäst att jag sätter igång nu för sonen bär för fullt och har väldigt brått med detta.

Sambon ska samtidigt färga håret på dottern så jag får göra lite själv antagligen så gott det går...

Inte tummen mitt i handen men humöret kan svika och det är farligt både för mig och min omgivning. =o)


Ciao !



 

Av Michael - 26 september 2009 15:50





Har jobbat och på vägen hem fick jag lusten att äta lite grillad kyckling eller

kanske lite filéer med potatissallad.


Men efter promenaden insåg jag att tröttheten tagit över så det blir

gräsänklingsmiddag för mig idag (Köttbullar & Pasta) :o)


Måste ju lyssna på Elitseriehockey med annars går jag under.



Dagens Match: Linköping vs Färjestad



 

 

 

Av Michael - 26 september 2009 07:41




 



FÖR MIN SON SOM IDAG FYLLER


10 ÅR


NU SKA VI SNART VÄCKA HONOM MED

MASSA PAKET SEN SKA JAG CYKLA TILL

JOBBET MEDANS RESTEN AV FAMILJEN SKA ÅKA

TILL SVINESUND...


FÖR SONENS RÄKNING BLIR DET EN HEMLIG RESA

SÅ DET KOMMER BLI ROLIGT FÖR DOM ALLA.


IKVÄLL KOMMER FARMOR & FARFAR ÖVER PÅ TÅRTA

OCH DÅ FÅR HAN MER PAKET !


HÖRS AV SENARE...


 

Av Michael - 25 september 2009 07:27





Man börjar fundera efter att tagit mig en tankeställare...

Jag tjatar alltid om hur jag önskar ni skrev kommentarer och fler besök när

Kicki påpekade med all rätt att jag borde faktiskt göra det själv.



Gav mig dåligt samvete för jag vet hon har rätt så kanske man ska sluta blogga eller

försöka bättra sig. Insåg inte att samma glädje ni sprider hos mig genom att skriva och besöka

ska ju faktiskt återgäldas och på den sidan har jag varit så usel med...



Jag får helt enkelt ta mig en funderare på hur jag ska göra med framtiden...

Idag är barnen lediga så jag slipper släpa upp dem, föda dom sen få den ena till taxin

och den andre till sin skola...



Usch vilken skitmorgon !

Magkatarren kommer smygande och jag vet inte varför, men som vanligt

är det något sm gnager inom mig och när an inte vet vad kan jag inte åtgärda det heller

tyvärr utan jag får antingen medicinera det eller hoppas på att det försvinner...



Fixar frukost och läser morgontidningen istället...

Önskar alla en riktigt underbar fredag med massa ljus och mys.


Kram



 

Av Michael - 24 september 2009 07:37

 





Alla glada underbara nyvakna vänner och läsare...

Fick hela 122 unika besökare igår så det kanske finns hopp för mig ännu.

Satt lite och jämförde statistiken före och under sommaren och det var en enorm stor

skillnad mellan besöken.


Kanske återgår jag till dom siffrorna igen för man vill ju aldrig förlora sin läsarkrets för då

känns skrivandet lite smått meningslöst känner jag det.

Ska inte ge upp hoppet ännu utan jag tutar på i mitt vanliga tempo...


Dags att rusa ner, ge sonen frukost, ut med Leo sen cykla till jobbet !


Ha en underbar dag alla...


 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards