•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2009

Av Michael - 2 september 2009 21:50

 

 

 

 


 

Satans förbannade Firefox eller vad det nu är som ska krångla hela tiden.

Datorn får ett spratt varje gång jag startar webbläsaren och ”kraschar” flera gånger/dag vilket gör att skriver jag bloggen så sker det på egen risk och jag får kanske antingen skriva om allt flera gånger om eller så gör jag som nu då och skriver den i Word…

 

Vet inte om det är ett virus som behändigt behandlar min dator på detta vis eller om det möjligtvis är min Windows XP som är osams med min dator och anser att jag ska skaffa en riktig version som är giltig så jag får kanske snart se om detta finns med i planeringarna…

 

Är inte roligt att detta ska hålla på en längre tid för då kastar jag snart ut datorn i trädgården sen får den bli ”blomlåda” istället för ”datalåda” eller vad det nu kan bli av det hela.



Annars har vi haft förkylningar som avlöser varandra i huset. Dottern varit hemma idag men verkar ha piggnat till ganska snabbt…



 



Sonen var i skolan idag men på ett uselt humör på morgonen att hans fröken ville markera som hon kalla det med att ringa hem och säga att han inte ville göra som fröken säger. Hur nu detta ska hjälpa min son att gå vidare har jag inte en aning om för han vet ju inte vad jag säger till fröken om han inte är medverkande i samtalet…



 



Han verkade ha lyssnat på fröken eftersom han sa att han slapp sitta inne på rasten för de barnen inte hinner med får dom sitta inne på rasten och göra. Hur det ska skapa glädje vet jag inte heller för min son verkligen ÄLSKAR rasterna och vem gjorde inte det som barn för då fick man frisk luft och springa sig trött…



 



På tal om trött så ska inte jag uppehålla er längre utan jag ska släpa med mig John Blund till sängen och trycka in han i mitt örngott sen försöka sova tryggt…



 



Önskar er en riktigt GOD NATT !!!



 
Av Michael - 2 september 2009 08:54





När man väl blir ledig mitt i veckan och vill ha skönt väder, vad får man då tror ni ? Joo... svart himmel, regnet vräker ner och åskan rllar över hustaken och talar om att den ska minsann stanna där en stund.


Hade tänkt ta mig en foto promenad och se om hösten börjat visa sig men man kan knappast dra med sig kameran ut i detta oväder för då simmar den i vatten sen tyvärr.


Jag får snällt hålla mig inomhus och kurera min påträngande förkylning som ligger latent och vill bryta ut vilken dag som helst. Dottern ligger nerbäddad hemma från skolan med ont i halsen och genomförkyld medans sonen återgick i tjänst denna dag så nu avlöser vi varandra verkar det som och jag vill verkligen INTE bli sjuk just nu...


Kommer säkert trilla in massa förslag på olika kurer runtom i landet så snälla, Ber vänligt men bestämt att ni sparar dom och gömmer undan dom för jag är en chicken emot huskurer och kör med egen beprövade saker som jag vet fungerar på lilla mig... =0)


- Frukost -


 


Av Michael - 1 september 2009 20:30





Ett enda inlägg på hela dagen...


Måste lukta konstigt här eftersom ingen mer än Ammis som kommenterat lilla mig och min blogg. Eller så har ni varit ute och avnjutit det underbara väder vi välsignats med idag. När jag kom hem efter jobbet så hade sambon grillen igång och kotletter låg på...

 

Till köttet tog vi potatissallad och lite kall dricka.

Börjar vänja mig med min värk i vaderna och konstaterar att man är gammal helt enkelt. Sen är det träningsverk efter allt cyklande och läkaren frågade mig sist om jag spelade fotboll...

 

Tittade henne seriöst i ögonen och frågade tillbaka:

- Med denna magen ?

Varpå hon skratta och tyckte inte alls det var konstigt om jag skulle utöva den sporten för hon ansåg att jag hade så muskulösa vader och då kontra jag med att ja cyklar 3 mil i veckan och ibland tar jag samma sträcka med apostlarna så kanske därför dom växer...


- Dags att dra på sig jacka och skor sen ut med Leo -



 





Av Michael - 1 september 2009 07:47





Men det är ett ont måste just nu...


Jobba idag sen ledig imorgon för att sen jobba tors, fred, lörd och slutligen ledig Söndagen. Får 2 dagar ledigt men inte sammanhängande direkt och jag anser mig inte som ledig igår för jag fick ju sköta om min son.


Sambon är ledig så jag slipper stressa på morgonen och det är alltid något får man medge även om jag hellre krupit ner under täcket igen och sovit bort hela förmiddagen...


Börjar känna av en kommande förkylning med och jag har inte varit förkyld på minst 1 år så det är väl på tiden nu. Ska banne mig inte bli sjuk så här ska den stoppas i tid...


Ha en underbar dag så hörs vi ikväll...



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards