•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Michael - 20 december 2009 20:20






Att närma sig sängen igen och sova några små futiga timmar innan man ska

upp igen och göra sig klar för en ny arbetsdag. Denna veckan blir det inte några leveranser skulle jag gissa på även om vi skulle behöva vissa saker som är på upphällning...


Har sålt enormt med julgransfötter så kanske har människorna runt omkring tröttnat på plastgran eller så har deras gamla helt enkelt gått sönder.


Vad har ni för gran i erat hem ?


Här hemma har vi plastgran men längtan efter en riktigt snygg kungsgran lockar ibland om inte priset vore så enormt högt. Minns på den tiden vi brukade köpa gran då kostade den mellan 75-90:- men nu ligger den långt över det priset.


Vad har gjort att priset ökat ?


Börjar så sakteliga känna julstämningen inom mig. Saknar julmaten, sånt som t.e.x:


  • Svärmors Omelett
  • Julskinkan
  • Mina Köttbullar
  • Julmusten (Apotekarns)
  • Prinskorven
  • Ägghalvor med räkor & majonnäs...


Mmmmmm.... Tänk er scenariot:


Det är dagen före julafton, har jobbat hela dagen och kommer hem till en god middag. Avnjuter den med lyster i ögonen för jag vet hur kvällen kommer sluta. Granen är ju redan klädd så jag kommer sätta mig i soffan och avnjuta kvällen med Julmust och en härligt smakfull skinksmörgås med senap...


Det finns inget mer ljuvligare !



Hur ser er dag före dopparedag ut ?



 

Av Michael - 20 december 2009 08:14





Här sitter jag och ugglar medans resten av familjen sover.

Snart dags att cykla till jobbet för ännu en dag i skytegraven.

Idag är arbetstiden dock inte så lång (11-15) men hade kanske

hellre legat kvar i sängen jag med och snarkat vidare...



Igår fanns inte en strimma hopp om att blogga.

Var jobb från det att dörrarna öppnade tills vi stängde.

Visst är det roligt, men vill kunna slappna av lite eftersom

man står upp hela tiden och det är ansträngande för ryggen.


Men nu ska inte jag sitta här mer och svamla utan  göra mig klar

för frukost och sen cykla iväg.


Hoppas och önskar att ni får en underbar Advent.

Ska tända alla 4 ljusen inne som ute och de ser mysigare ut

där ute på framsidan med snö i lådan...


Kram på er alla


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards