•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2009

Av Michael - 29 december 2009 22:29



Vi ska nu efter liten kamp med Leo i duschen käka

toastade mackor...



Smärtorna är för tillfället borta i höften efter duschen.

Eller ska nog ge lite kredit till Diklofenaken som jag ska ta

3 tabletter/dag i 1 vecka sen trappa ner till 2/dag om de gjort nytta.



Återkommer innan sängen !


  

(Julmust)

Av Michael - 29 december 2009 14:49





...Enligt läkaren så har jag Ischias...


Känns underbart att få en diagnos, underbart att någon undersöker och inte bara

skickar hem och medicinerar sen glöms allt bort. Nu ska jag använda annan medicin och remitteras till röntgen och där ska dom kolla höften och ländryggen och se hur det ser ut och vad som ska göras senare...



Ska även efter röntgen skickas till sjukgymnast sen får jag se om detta

kan hjälpa vilket jag hoppas på. (Håll tummarna)

Blev nu sjukskriven till min födelsedag (tjii fick ni, talar ja inte om) *fniss*



Ont, det gör ont... Vila !


  

Av Michael - 29 december 2009 11:47




Har utlovat receptet till Hanna

och kan likaväl dela den med er alla...



Deg:


  • 150 gr Margarin
  • 1 dl Socker
  • 1 tsk Vaniljsocker
  • 3 dl Mjöl
  • 1 tsk Bakpulver...

Fyllning:



  • Creme Fraiche (Naturell)
  • ½ dl Socker
  • 1 tsk Vaniljsocker
  • 2 st Små burkar krossad ananas
  • 25-30 min i 175 grader

Av Michael - 29 december 2009 09:51





Eller är det Tabu ?

Besvara min omröstning...


Skriv era svar och tankar !


  

Av Michael - 29 december 2009 09:37






Ringde VCT imorse och skulle boka tid hos läkaren.

Hann inte ens fråga om jag kunde få byta till en jag förstod förrän

de sa att han hade flyttat vidare. Istället fick jag en som ja inte ens kan uttala

namnet på men skitsamma om vi förstår varandra...



Hade en helvetesnatt igen och somnade inte förrän efter halv4.

Trodde aldrig att jag skulle vakna runt 8 eftersom

telefontiden är 08:15 - 09:00



Fick en tid 13:00


Så nu hoppas jag att det kan bli ett svar jag är nöjd med.

Vill veta om det är ischias eller bråck i vadmuskeln...

Ja de är 2 separata problem jag har och vill veta vad som

gör livet surt för mig just nu.


Påminnelse !


Glöm inte av att besöka HANNA


Godmorgon Mina Vänner...


  

Av Michael - 28 december 2009 23:00






Och besöka min trevliga vän HANNA

så skulle hon bli jätteglad. En 4-Barns mamma som kämpar genom

vardagen med sina 4 bustroll och som älskar att hålla igång med

pyssel, målning,scrapbooking...

Kika in till henne och skriv några ord så gör ni både henne

och mig glad...



Nu ska jag ta tabletter och hoppas jag får

sova bättre inatt. Ska ringa VCT imorgon och hoppas på

tid till läkare...


Godnatt med er alla !

Av Michael - 28 december 2009 08:47





På denna julledigheten för min del.

Såg fram emot att börja jobba igen men tydligen ville ödet och min kropp

en helt annan sak. Skulle gå sista rundan med Leo innan sängen och kliver utanför dörren med raska steg varpå höger vaden som bråkat med mig i snart ett ½ år ger sig tillkänna och smärtan är olidlig och det gör inte saken bättre att snön smält och bildat isbana så jag halkar ganska redigt och smäller i hela högersidan i marken...


Har inte fått en blund inatt utan vaknat massa ggr för att vaden krampar och höften värker... (klantarsel på högnivå)

Nu sitter jag och väntar på att VCT ska ringa så jag får en tid bokat hos en läkare som kan samtala med mig på ett språk jag begriper. Sist hade jag en dansk och jag förstod ungefär 58% av det han sa...


Ska även förnya min diabetes medicin så nu hoppas ja det går undan för jag vill inte sitta upp mer p.g.a smärtan...


Där va receptet klart !

Nu ska jag bara vänta på att läkaren ska ringa senare under dagen.


Kram & Godnatt ! *gäsp*

Av Michael - 27 december 2009 11:42





Varför har inte vi män denna genen inom oss

som får oss att bli som vilda amazoner bland rea varorna...?


Man ser ibland, oftast kvinnor som river och sliter i kläderna

som om det vore rena Ullareds syndromet...


VARFÖR ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards