•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2009

Av Michael - 27 december 2009 11:29






...Inte bara tomten som är vaken.


Hoppas jag !?

Själv vaknade jag runt 9 av en värkande blåsa så jag fick snällt gå upp.

Har avnjutit frukost, Leo har avnjutit snön och vill ut hela tiden...


Har lagt in nya foton i FOTO BLOGGEN

till er som har lust att kika in...


Dottern är i kyrkan och hon ser nog mer fram emot att åka till Överby och

köpa sig en ny mobil. Hon fick en förra året på sin födelsedag men den gick sönder nu för några dagar sen så det gjorde henne både arg och ledsen...


Hoppas nu att hon hittar en ny och till ett rimligt pris !!!

Av Michael - 26 december 2009 21:45






Har vi gjort efter att sambon slutat jobbet.

Eftersom min moder jobbade på julafton så firade vi jul med dom idag.

Julmat, julklappar med fika var precis vad som behövdes för att lätta stämningen i detta huset...



Sonen har byggt med sitt Lego hela dagen och fick ett nytt Star Wars skepp av sin farmor som han haft så roligt med. Han fick även ett nytt spel till Wii och 2 nya spel till Playstation som han gillade så några klappar fick vi godkänt för.

Sen fick han kläder och till vår glädje vart han inte sur uten han gillade det som han fick...



Nu sitter jag här och väntar på att värktabletten ska göra nytta i vaden sen ska jag antingen se senaste Wallander - Skytten eller en annan film som vi hyrde igår. Till dotterns glädje hyrde vi Twilight och den ska hon se på nu ikväll...



Vad sker hos er ?

Av Michael - 26 december 2009 10:30





Dra på sig kläderna, ladda kameran och dra med... Nä det var fel ordval faktiskt.

DRA ut min hund behövs inte för han ÄLSKAR snön och har gjort sen han var valp. Han är född i december 2005 och det var massa snö på våran baksida den tiden så han fick rusa runt ute på baksidan och rulla sig...



Inget har förändrat sig så honom behöver man inte va rädd att han ändrar åsikt.

Så nu får jag snällt stappla ut i snövallarna och fota för det är riktigt vackert ute och jag har lovat en del nya foton så nu får jag dra fingrarna ur... "ja ni vet"



Hoppas ni får en trevlig förmiddag !

Av Michael - 25 december 2009 18:34




Av min egna familjemedlemmar...

Kan ni tänka er hur detta känns egentligen ?





Ja nu är det inte så illa som det låter faktiskt.

Sonen har byggt med Lego sen han vakna imorse sen varvat det med att se på tv, spela playstation & Wii...


Dottern vaknade efter 14 idag och är fortfarande inte vaken känns det som.

Hoppas hon kan somna inatt för hon ska till kyrkan imorgon.    


Sambon jobbar till 21 så jag får nog snällt slå på en film innan jag ska ut med Leo...

Hur har er jul varit ?


Glömde berätta... Fick biljetter av sambon så nu ska hela familjen se FBK - FRÖ spela den 16:e Januari i Karlstad...   

Av Michael - 23 december 2009 23:36








Min son märker av det mer och mer...

Han sa redan vid 9-10 tiden ikväll så sa han godnatt, eller egentligen redan vid 4

önskade han att få gå och lägga sig för det var ju faktiskt mörkt ute.

Nu ligger han och vrider sig i sängen, vaknade och klagade på att kudden va varm och att han inte kan sova...


Man minns ju själv hur jularna var, sömnlösa nätter, massa drömmar när man väl somnade. Vad skulle man få i paketen, När skulle man öppna dom, kommer det någon tomte eller inte. När man väl tänker efter så är julen en ren plåga för barnen tills dom väl öppnat sina paket. Har dom sen öppnat, hämtat sig så somnar dom nästan av utmattning när spänningen släppt...


Jobbet idag var för mig en lång transportsträcka och fick nästan andnöd när det talades om att ha extra öppet imorgon med och att jag skulle bli inkallad men jag slapp detta som tur var. Hoppas att det gäller imorgon med men det ska tydligen bara vara öppet mellan 11 - 14 som tur var...


Nu ikväll har sambo & dotter spelat Bingolotto medans jag njöt av skinkmacka och ägghalvor. Sonen spelade första spelet och han vann faktiskt "Sverige Lotten" på en dubbellott så nu får vi hålla tummarna för att det kan bli en vinst där med...


Herregud...


Skrivit en halv novell för guds skull !

Önskar alla underbara bloggare & vänner en riktigt GOD NATT

Och en Strålande GOD JUL...



 




Av Michael - 23 december 2009 07:53





EN RIKTIGT


GOD JUL


 

Av Michael - 21 december 2009 23:33





...till doppardan...


Längtar faktiskt ganska mycket just nu...

Se glädjen i barnens ögon gör mig mer gladare än att få paket.

Man hoppas varje år sen man fick barnen att man lyckats köpa den där speciella

julklappen som gör att deras läppar spricker upp i ett stort brett leende som får hela hjärtat att kippa efter luft och tårkanalerna vattnas... ( Ja jag vet "TOFFEL")


Med Constantine som avslut för kvällen vill jag önskar er godnatt mina

bloggvänner. Hoppas ni får sova gott och vakna torrt  


Dags för denna gamla gubbe att sova...


Av Michael - 20 december 2009 20:20






Att närma sig sängen igen och sova några små futiga timmar innan man ska

upp igen och göra sig klar för en ny arbetsdag. Denna veckan blir det inte några leveranser skulle jag gissa på även om vi skulle behöva vissa saker som är på upphällning...


Har sålt enormt med julgransfötter så kanske har människorna runt omkring tröttnat på plastgran eller så har deras gamla helt enkelt gått sönder.


Vad har ni för gran i erat hem ?


Här hemma har vi plastgran men längtan efter en riktigt snygg kungsgran lockar ibland om inte priset vore så enormt högt. Minns på den tiden vi brukade köpa gran då kostade den mellan 75-90:- men nu ligger den långt över det priset.


Vad har gjort att priset ökat ?


Börjar så sakteliga känna julstämningen inom mig. Saknar julmaten, sånt som t.e.x:


  • Svärmors Omelett
  • Julskinkan
  • Mina Köttbullar
  • Julmusten (Apotekarns)
  • Prinskorven
  • Ägghalvor med räkor & majonnäs...


Mmmmmm.... Tänk er scenariot:


Det är dagen före julafton, har jobbat hela dagen och kommer hem till en god middag. Avnjuter den med lyster i ögonen för jag vet hur kvällen kommer sluta. Granen är ju redan klädd så jag kommer sätta mig i soffan och avnjuta kvällen med Julmust och en härligt smakfull skinksmörgås med senap...


Det finns inget mer ljuvligare !



Hur ser er dag före dopparedag ut ?



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards