•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2009

Av Michael - 20 december 2009 08:14





Här sitter jag och ugglar medans resten av familjen sover.

Snart dags att cykla till jobbet för ännu en dag i skytegraven.

Idag är arbetstiden dock inte så lång (11-15) men hade kanske

hellre legat kvar i sängen jag med och snarkat vidare...



Igår fanns inte en strimma hopp om att blogga.

Var jobb från det att dörrarna öppnade tills vi stängde.

Visst är det roligt, men vill kunna slappna av lite eftersom

man står upp hela tiden och det är ansträngande för ryggen.


Men nu ska inte jag sitta här mer och svamla utan  göra mig klar

för frukost och sen cykla iväg.


Hoppas och önskar att ni får en underbar Advent.

Ska tända alla 4 ljusen inne som ute och de ser mysigare ut

där ute på framsidan med snö i lådan...


Kram på er alla


 

Av Michael - 19 december 2009 00:11






Dags för denna Järnhandlarbiträde att sova...

Det är jobb imorgon igen, eller jag menade om några timmar alltså.

Hoppas det kommer lagom med kunder så man har att göra

för då går tiden fortare och man kommer snabbare hem.


Hur ser eran Lördag ut ?


Önskar Godnatt !!!


 

Av Michael - 18 december 2009 19:32






SAAB i Trollhättan...


Där jobbade jag och gav mitt liv till den fabriken i 17 år

och nu kommer den läggas ner för att USA inte kan svälja stoltheten

och hatet mot Ryssland och skyller på Ryska Maffia...


Om de säljer har dom väl inte med att göra vem som äger fabriken

utan dom får sina förbannade pengar som dom själva kastat bort...


Sorry !


Ilskan tog över en aning där...

Ska smälta maten och funderar en stund.


Kram

Av Michael - 17 december 2009 19:16






Ett ljus som värmer, ett ljus som lyser klart...

Ett ljus som påminner mig om att jag inom kort

måste gå ut med min hund i detta snöoväder.


Visst jag fick nog lite mer än vad jag hade hoppats på men

vore ju trevligare om det BARA kom snö utan

iskalla nordliga vindar som tränger in genom kläderna

och som gör att skelettet fryser till piskpinnar...


Naturligtvis ska ljuset slockna när man som mest behöver det...

Jag orkar inte gå ner heller för att hämta ett nytt så jag får

genomsöka övervåningen efter ett nytt...


Puss Hej !


 

Av Michael - 17 december 2009 08:16






Har haft kraftiga stormvindar hela natten och dom fortsätter nu under morgonen tyvärr. Enda jag är glad över är att sambon lovat att köra mig för cykla är ganska uteslutet sen så står cykeln på jobbet idag...



Ska kasta i mig lite frukost nu medans sambon är ute med Leo sen bär det iväg.

Är nästan redo för en dag på jobbet och vem vet, det kanske inte kommer en enda kund i detta väder. Ja inte gnälliga tanter med rullatorer (fniss) vågar sig ut i dessa vindar hoppas jag...



Önskar er alla som är hemma idag en riktigt mysig dag.

Tänd ett ljus extra och tänk på mig :) (typ e-p som myser med "sandsrish")


Kram på er alla

Av Michael - 16 december 2009 22:19






Time 4 mig att tacka för detta...

Ja jag menar denna dagen och bloggandet så tyvärr

ni blir inte av med mig ännu på ett tag.


Kommer väl inte ha så mycket ork efter allt jobb som kommer

rusa förbi mig på både jobbet som hemma.

Men det är väl mer en ovana efter 6 år som arbetslös och sen få jobba

för fulla maskiner...


Visst gnäller man lite men säg den som INTE gör det...

Den som bevisar mig motsatsen den ljuger.     


 


Hoppas nu ni alla får en fortsatt mysig vecka med mera

snö och massa roliga aktiviteter med nära och kära...


- Godnatt -


 

Av Michael - 16 december 2009 20:11





Med middag...


Idag fick jag bestämma och jag valde kycklingfilé med ris & currysås.

Blev så mycket att matlådan fylldes till bredden så det blir gôtt käk imorgon med och det kommer behövas föda som fyller magen så jag orkar jobba.



Känner på mig att det kommer bli en del att göra framöver.

Kanske inte så mycket förrän fredag då pensionen, barnbidraget betalats ut men sen blir det nog full gas fram till den 23:e...



Men nu ska jag hjälpa till med granen, tomtarna och hänga upp mina jultavlor.

Ja jag skriver mina för det ÄR mina som jag fått av min mamma. Hon har gjort tavlor av kände motiv skapade av Jenny Nyström...



Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll !




 

Av Michael - 16 december 2009 18:06






Men oklädd i vardagsrummet...

Hinner inte med allt som ska göras om vi inte gör det nu idag.

Så nu står alltså granen i vardagsrummet, tomtar ska ställas ut och i allt detta kaos ska vi hinna med att få i oss middag och se på nya Wallander filmen "Skytten" hoppas jag...



Vad händer i eran del av landet ?

Fick äntligen snön jag saknade, kanske önskade mig lite mera men kommer mera hoppas jag.



Sambon har precis gjort klart ett jobb, nej 2 jobb faktiskt... Ett åt vår webbdesigner och 1 till en anställd på tidningen Metro som tydligen sett min Broderidesign Blogg som jag har och sett det vi kan göra och det kändes ju lite roligt att få ut sitt arbete och nu hoppas vi att hon ska bli nöjd med sambons duktiga arbete...



Nu dags för annat !




    

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards