•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2010

Av Michael - 7 januari 2010 22:47





  Inte en chans att jag gör detta.

Finns inte en möjlighet i helvete (ursäkta svordomen) att jag tillåter Listerin stanna 30 sekunder i min mun. Jag var glad för att klara av 3 sekunder innan tungan höll på att brinna sönder.



  Hur kan man utsätta sig för något så starkt frivilligt ?

Visst doftar man godare i munnen men det är ju 3-4 sekunders Skärseld sen 5 minuter plåga efteråt. Nej aldrig 30 sekunder för min del det säger jag direkt...



  Dags att krypa ner i den NYA sängen som är NYBÄDDAD...

Kommer somna direkt vare sig jag är trött eller inte. Sängen testades av sambon efter att den kom på plats och hon sa att den var SÅ skön så nu är det dags för att ligga in den. Imorgon är det jobb... *urk*


Ingen sådan invigning tyvärr !


Godnatt med er alla

Av Michael - 7 januari 2010 18:25





Dottern fick sin brors bäddmadrass

eftersom han har loftsäng med endast en skummadrass.

Hennes gamla hade brädorna under gått sönder på så

vi bytte helt enkelt ut den gamla...



Snart kommer de 2 nya till oss !

Tyvärr invigs dom nog inte Mickis...


Kram

Av Michael - 7 januari 2010 14:18





KIKA IN & SKRIV DITT NAMN OCH VEM DU ÄR...

ÄR DU EN AV DOM I LISTAN VET JAG GANSKA MYCKET.

MEN KANSKE ÄR DU EN AV DOM SOM TITTAR IN

IBLAND OCH INGET SKRIVER...


VEM ÄR DU ?


  

Av Michael - 7 januari 2010 13:35





Och imorgon är det dags.

Ingen skön dag denna morgon men med lite mediciner så

släppte värken lite faktiskt.

Hoppas allt går som det ska imorgon och att vi inte har MASSOR att

packa upp. Känner jag mig själv rätt tar jag på mig för mycket och drar

sönder något i kroppen igen...



Har just nu -9.8 grader ute och +21.4 grader inne

och utanför är det lätt snöfall.

Ska snart ut och skotta bort snön på baksidan eftersom vi ska

förhoppningsvis få hem våra nya "Julklapps Sängar" idag och då ska de gamla

kastas ut på altanen tills vi kan köra dom till soptippen...



Bäst att sätta igång nu för det kommer ta tid.

Kommer tillbaka lite senare...


Kram

Av Michael - 6 januari 2010 15:33





Är tydligen på väg in över landet.

Vissa städer nedanför Norrland kommer att få avnjuta

temeraturer runt -40 grader...


Hoppas verkligen vi slipper denna kyla för jag vill

inte ha mera nu när jag ska börja jobba.

Får ställa in cyklen i duschen över helgen och tina upp den

så jag kanske kan börja cykla till jobbet på måndag igen.



Enda tråkiga med kylan är att man hellre stannar

inomhus och har inget att hitta på. Antingen zappar man

runt bland kanalerna eller spelar lite Wii innan ryggem säger ifrån.

Barnen gör sitt och sambon kollar skidåkning... (urk)



Ska nog kila ner och se vad som ska ätas till middag idag.

Vad hittar ni på ikväll ?


Av Michael - 5 januari 2010 21:35






Jag fick ledigt nästa Lördag !

Då kan vi åka till Karlstad i lugn och ro

utan att tänka på tidspress...


So here we come !!!


 

Av Michael - 5 januari 2010 16:32





  Denna vinter har varit precis som jag önskade mig.

Kraftigt snöfall sen kalla vindar men hellre det är snöblandat och massa slask.

Sen har man inte sett mycket av pulkabarn i backarna men ändå gapar butikerna tomma på allt va pulkor heter. Min dotter hade hört igår att på Bauhaus i Uddevalla hade dom fått sälja plastlock till soptunnor för att barnen skulle få åka i backarna...



  Ska återgå till jobbet på fredag igen...

Gör en liten mjukstart mest för att se hur kroppen fixar att arbeta igen. Hoppas att jag ska kunna byta bort nästa lördagsjobb (16:e) eftersom min sambo gav mig och familjen biljetter till att se Färjestad spela mot Frölunda.



  Inväntar middagen nu med spänning.

Inte ens sambon vet hur det ska smaka för hon ska experimentera idag så vi får helt enkelt se hur det kommer att smaka. Tydligen var den klar nu så jag får smyga ner och se glad ut hur det än smakar.


Av Michael - 5 januari 2010 13:52





Var bor du som läser detta

och vad har du för temperatur utanför

din dörr just nu ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards