•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2010

Av Michael - 28 mars 2010 21:02






Inbjudningarna till min dotters konfirmation.

Sambon har klippt och klistrat sen slickat kuvert som

jag ska dra med mig imorgon och lägga på lådan.



- - - - - -



Hoppas nu så många som möjligt kan komma.

Går iväg hela 17 brev och kommer alla blir

det en bjudning på runt 35 personer.



- - - - - -



Klockan går mot sitt slut för denna dagen.

Funderar på om jag ska se den nya Wallander innan

vi somnar in. Funderar en stund och suger på karamellen

lite innan jag bestämmer mig.



 

Av Michael - 28 mars 2010 18:52





Har vi haft här hemma.

Kanske för tidigt vad vet jag men snyggt vart det.

Hoppas nu bara frosten inte tar död på allt.


- - - - - -


Vad tycker ni ?



 

Av Michael - 28 mars 2010 15:30





Som vi gjorde fick jag tyvärr inte med i detta inlägg.

Kabeln som ska föra över bilderna från kameran till datorn

har plötsligt försvunnit. Typiskt när man tagit sig tid och

tagit fotografier...



Får helt enkelt leta vidare !

Av Michael - 27 mars 2010 12:10






Märklig överskrift egentligen.

Skulle egentligen stå ute på gräsmattan och kalka den.

Men något bromsar mig och jag vet inte vad eller hur

jag ska sätta fingret på just det som hejdar mig.



- - - - - -



Har nog ingen ursäkt egentligen utan bara ren lathet.

Ska försöka rycka tag i kragen och se vad som kan göras.

Börjar i köket först sen utvecklas jag och avancerar

utåt med små steg.



- - - - - -



Längtar efter !


Ja ganska mycket faktiskt men vill inte

verka girig utan önskar mig små saker i taget.


Av Michael - 27 mars 2010 10:14






Inte gnälla när regnet skulle komma.

MEN VA FAN !!!

Man blir ju dyngsur av detta som

mer eller mindre vräker ner ute.



Ja det finns regnkläder, men det tar ju

en evighet att dra på sig sen gnisslar man

som en gammal fläktrem och det ljudet vill jag helst

slippa så lite gnäll får ni stå ut med.



Känner ett sug i tarmen så lite frukost får det nog

bli tror jag. Kände det redan innan jag gick upp

så varför jag inte tog den med en gång har jag

inget bra svar på faktiskt.



Någon som är sugen ?



 

Av Michael - 27 mars 2010 09:42






Ville göra något nytt !


Inte färdig på långa vägar dock men nu har jag

en hund som vankar fram och tillbaka och en son som

vill ha frukost men som jag INTE vill släpa ner för sambon sover

där nere i soffan så nu får jag sätta fart...



Ge sonen frukost, ut med hunden.

Ja jag kanske ska klä på mig först.

Tänker INTE skrämma mina grannar iförd

endast boxers...


Då kommer vräkningsorder på postlådan !


  

Av Michael - 26 mars 2010 22:57






FBK Loosade med 2-0 !


Filmen sedd med sonens gillande.

Han kollade kanske 30-35 minuter sen gick han upp för att

se på en annan film men kom snart ner igen för att se klart.



Nu tog han filmen med sig in på sitt rum och kommer förmodligen

att somna till den skulle jag tro.

Dottern skulle hem till kompis och har ännu inte behagat komma hem.

Snart skickar en mindre glad fader ett sms och talar om för henne

att det verkligen är dags att släpa sig hem nu.



Borde egentligen själv släpa mig i säng nu.

Ögonen är blodsprängda av trötthet och inget i kroppen lyssnar just nu.

Fast å andra sidan är ja för trött för att känna kroppens smärtor och det

känns verkligen positivt.



Ska nog sluta skriva nu...

Kommer mer imorgon !




 

Av Michael - 26 mars 2010 19:10





Jag har i magen just nu.

Men en ganska behaglig smärta som orsakats av en

underbart god pizza. Bestämde att göra så eftersom sambon

ska iväg snart på nattjobb.



Nu kommer jag inte göra många knop mer denna kväll.

Jo jag ska ju ut med den 4-benta efter 9 så det får bli kvällens

sista ansträngning. Sen ska jag och sonen ta igen de vi missade igår kväll.

Skulle ju se film men ingen av oss orkade så det blir idag istället.



Men nu ska jag göra något jag sällan gör.

Surfa in på Facebook och se vad som sker där inne.

Fick veta att jobb väntar mig under förmiddagen.

Gräsmattan ska kalkas och på så sätt bevaras från mossa.



See U Around !











Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards