•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2010

Av Michael - 27 april 2010 07:56






Ja man intalar sig detta varje gång man vaknar.

Tyvärr blir inte verklighetsbilden som man önskar tyvärr.

Men bara att fortsätta sträva framåt sen hoppas på det bästa.

Fick ett litet positivt intryck denna morgon och det är en del

av processen för ett välmående...



Nu ska jag bearbeta denna dagen och se hur det går.

Barnen ska till skolan, sambon ska sova så jag får underhålla

mig själv på något sätt.

Funderade på en promenad men inte roligt ensam...



Sällskap någon ?

Av Michael - 26 april 2010 21:38





Är inte alltid det enklaste...

Men man får försöka och reda ut problemen

som uppstår om man ska kunna gå vidare.

Vilket svammel egentligen...



Känns som jag är helt väck just nu och kanske

för att jag gick upp klockan 5 imorse ofrivilligt sen vart igång

hela dagen med operation.

Fick inbjudan av mina föräldrar och bjöds på

mammas hemlagade mat.



Finns inget som slår hennes såser och sen köttbullar

med potatis till så var magen mätt.

Tog iofs en lätt kvällsmat i form av

2 skivor färsk ananas och 1 äpple i klyftor.



Magert för att vara mig, kanske ett nytt liv på G ?



Ja vem vet, Nu ska jag krypa ner och försöka sova.

Godnatt med er alla & TACK än en gång

för era varma ord och tankar...



 

Av Michael - 26 april 2010 18:15






Operationen gjord !


Vad som opererats är genant för mig att skriva så därför

vet endast mina närmaste vänner om vad som skett.



Trötthet, ömhet och mindre blödningar ja så

kan man sammanfatta det hela just nu.

Men mår bra och oroade mig kanske lite för mycket.



Nu ska jag bara slappa och hoppas att dottern ställer upp

för mig och rastar hunden för mina promenader vill

jag begränsa just nu tills blödningarna stoppat...



Tack för alla varma ord och tankar !



 

Av Michael - 26 april 2010 06:58






Bara just för ett ögonblick...


Öppnade ögonen bara några sekunder sen var

det omöjligt att kunna somna om igen.

Tankarna började snurra direkt och kände efter 10 minuter

att det fanns ingen mening med att ligga och vrida

sig i sängen 2 timmar innan klockan ringde vid 7-tiden...



Bäst att ta tjuren vid hornen och komma igång.

Barnen ska upp, hunden ska ut sen frukost innan vi

åker iväg...


SKÄNK EN TANKE ! ! !

Av Michael - 25 april 2010 20:59





Att rena mig själv...


Inför morgondagens operation MÅSTE

jag duscha med speciell tvål nu ikväll.

Jag måste sanera min kropp och sen byta sängkläder.



Måste ha 2 olika badsvampar...

1 ikväll och 1 imorgon när jag vaknar.

Måste sätta på mig nya kläder så det fick jag köpa.

Sen klockan 11 imorgon ligger jag under kniven med

lokalbedövning sen på väg hem från Lysekil

efter kanske 3-4 timmar om jag har tur...


HÅLL TUMMARNA !!!

Av Michael - 25 april 2010 15:28





Detta året i lådan !


Ja jo jag kanske sparar några plantor och planterar i en blomlåda.

Men platsen dom sitter i nu ser ut som en vildvuxen djungel.

Går inte att få ordning på den sörjan som spridit sig runtom...



Ska fundera starkt på att så majs i lådan.

Underbart gott att grilla majskolvar sen smeta ut

smör som smälter. Enda problemet är att lådan står vid staketet

och risken finns att "annan kommun" barn runtom på området snor dom från mig och eftersom jag vet att de gjort så med annat är jag smått orolig...



Går säkert att lösa på ett eller annat sätt...

Nu ska jag göra mat, det knorrar i magen lite och då

ska man lyda...



Kram

Av Michael - 25 april 2010 13:46






Önskar man hade mer fantasi...

Mer kunskap över sånt jag vill försöka förstå.

Mer tålamod att övervinna det som jag tröttnar på.



Hur gör man ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards