•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2010

Av Michael - 22 april 2010 12:19





Lyckades få med mig kameran ut under promenaden med Leo.

Vart inte många foton men fick med mig några att förgylla (host) er

tillvaro med...




- Framsidan med sina nya planteringar -

   

- Leo i närbild -



- Moss Berg - 



Inte lätt att fota närbild på Leo ska ni veta för han är som en ko

på grönbete när han får springa lös.

Så nosgrimman måste vara på eller så får jag fota han i trädgården...



Den ska jag gå ut i nu... *Chip*

Av Michael - 22 april 2010 10:48





Ligger här i min säng o tänker på natten som varit.
Känner en oemotståndlig lust att krama dig.
Du kom oväntat till mig i sommarnattens värme.
Det som hände mellan oss inatt finns i mina tankar.
Du la dig på min nakna kropp,hungrigt sög du mig tills jag somnade av uttmattning.
Det enda som fanns kvar efter dig var minnet och fläckarna på lakanet.
Nu inatt väntar jag på dig klarvaken och förberedd din...


din...


din...


din...


din...


din...





Satans, Förbannade... 




MYGGJÄVEL






Av Michael - 22 april 2010 09:13






På dagen...


Strålande solsken och temperaturen stiger ute.

Första samtalet avklarat och ska snart ta nästa.

Sonen kom iväg utan protester även om han tog tid på

sig att kliva ur sängen...



Dottern sover fortfarande med penicilin i kroppen.

Vaknade igår med värk i ena örat så de får läka ut.

Vi vill ju att det läraren säger ska gå in i öronen

så hon får lära sig något...



Dags att ringa !

Av Michael - 22 april 2010 00:04






Att man kan släppa tankarna...

Skönt att kunna vila kroppen imorgon.

Ladda kroppen och fokusera på de som ska ske

måndag förmiddag klockan 11.



Visst skrämmer det mig men vet att i slutänden (hahaha)

så löser det massa problem.

Ska bli skönt att få det gjort sen kunna blicka framåt.

Enda som finns i tankarna nu är att få behålla mitt jobb.



I mitten av Juli går min anställning ut och jag vet fortfarande

ingenting om min framtid. Hoppas och håller alla fingrar & tår

på att framtiden kommer se ljus ut. Känner ett enormt varmt stöd

av dom man jobbar med och det ger en enorm kraft och som jag tyvärr

inte alltid visar utåt.



Dags för en Eox sen försöka sova.

Önskar mina vänner/kollegor/nära en riktigt

God Natt ! ! ! !



 

Av Michael - 21 april 2010 20:35






Jo jag vet att stavningen suger grymt !


Men jag kostar på mig detta.

Är ledig imorgon men å andra sidan inte.

Ledig från jobbet men har hela förmiddagen fullbokad

med massa telefonsamtal att ringa.



Skall ringa :


  1. Vårdcentralen (förnya diabetes recept)
  2. Lysekils Sjukhus (Frågor omoperationen)
  3. Arbetsförmedlingen (Gäller NystartJobb?)
  4. Jobbet (Fråga om vi får låna en buss på em till soptippen)
  5. Ringa Vänersborgsbostäder åt mina föräldrar...


Sen mitt i allt ska jag hinna njuta av min ledighet.

Hinna med att plantera massa lökar och fröer.

Hinna med att vara med hunden...



Vilken härlig dag att va LEDIG på !

Av Michael - 20 april 2010 21:44






Njaaa !

Kanske inte är riktigt på de viset men lite sanning kanske.

Vi mötte en tik ute på promenaden som gav otydliga signaler

som gjorde Leo mycket förbryllad.



Men till slut kunde han inte hålla sig

och dök in med huvudet före och enligt han

var det  glassen... "smaskens till sista slicket"



Som tur var talade "tjejen" om för han att detta

förgripande inte var accepterat. Usch vad man skämdes som

ägare till denna ushling till hund...



"Luftslottet som sprängdes"

Ska vi se nu för ingen av oss ville följa tv-serien

så nu blir det ett avslut inatt för våran del.



Önskar mina underbara vänner en riktigt god natt.

Av Michael - 20 april 2010 19:09





Består av !


  • Potatisgratäng
  • Fläskfilé
  • Grönsallad
  • 1 Flaska fin Chardonay... (Knappast) Pepsi Max blir det allt.

Vad ska ni äta för gott ?

Av Michael - 19 april 2010 19:27






Så underbart gott att slippa cykla hem idag.

Slippa laga mat utan beställa Pizza.

Slippa frysa efter en alv dag på lagret.

Inget fel i att jobba där för jag har haft roligt från första minut.



Att jobba med denna människa som styr på lagret är som en dans

på rosor och man skrattar tills magen säger stopp eller blåsan ska

tömmas. Man tänker inte ens på de dåliga som styr mina tankar utan

dagen flyter på mycket snabbare.



Innan vi åkte hem var tanken att grilla, men sen slockna den tanken

igen för en större del av himlen svartnade och det lockade inte

att grilla när atmosfären liknade domedagsdimensionen...



Nu sitter jag och smälter maten och försöker bli varm igen.

Hur har er dag varit ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards