•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2010

Av Michael - 18 april 2010 22:03





Sjönk ner gott efter maten...

Gick in till mina föräldrar efter middagen

och gräddade våfflor.

Våra barn var med hela tiden och bara det är

en mycket stor bedrift.



Dom har ALLTID massa spring i benen på kvällarna

så få dom att sitta stilla och avnjuta goda våfflor

känns som en enorm seger för oss som föräldrar.



Snart dags att krypa ner i sängen tror jag.

Börjar jobba 8:45 imorgon så sova bör man

verkligen göra. Är inte ledig förrän på torsdag

sen jobbar jag till lördag och sen sjukskriven

måndag - torsdag förmodar jag.



Ska ju in under kniven måndag förmiddag

sen får jag se hur gott läkekött jag har.

Vill tillbaka så snabbt som möjligt i jobb igen.



Önskar er en riktigt god natts sömn

& en ny skön härlig vecka. Enligt granne

och väder ska det bli kallare så man får hoppas de blir

enormt kortvarig kyla...



- God Natt -


Av Michael - 18 april 2010 17:10





Vankas mat snart !

Vi ska göra kotlettrad i skivor med pommes.

Kanske skulle dra mig till Netto och se om de har

hyfsade grönsaker en söndag så vi kan göra en sallad.



Fast orkar jag verkligen ?



Får fundera på detta ett tag.

Har gjort massa fysisk aktivitet idag

så lite vila är jag allt förtjänt av tycker jag...



 

Av Michael - 18 april 2010 15:59






Litet nytt inslag i min trista gråa

vardag som kanske kan göra er glada

och får nya infallsvinklar till trädgården

eller vardagen...



Håll tillgodo !



 

Av Michael - 18 april 2010 15:06






Stoppar oss från grillande idag tyvärr.

Blir middag inne och våfflor lite senare istället.

Har hjälpt min moder med lite i hennes rabatter.



Sen skulle hon prompt åka till BlomsterHallen

och köpa nya växter och... Ja jag kunde ju inte låta bli heller

utan shoppade loss på en liten blygsam summa av 240:-

Och vi fick med oss massa växter hem. Stenparti växterna

kostade endast 12:90:-/styck så dit lär jag nog åka och

shoppa en hel del till innan den 25:e då erbjudandet går ut...



Ville ha lite mera färger på framsidan så vi köpte

massa fina sprakande perenna växter som kommer pryda

våran framsida i många år framöver.



Ska lägga ut antingen en lista på det som köptes

eller en liten bild så ni får se hur det ser ut.

Nu ska jag vila kroppen som smärtar en stund...



Kram



Av Michael - 18 april 2010 11:15





Ja ni hade säkert mer party än mig igår...

Jag satt ensam och hade skittråkigt medans

ungarna skötte sig själva och ville INTE ha sin

gamla tråkiga pappa med...



Sen om man ser det så här:


  • Vill inte va med min dotter som sitter på rummet och.... Ja ni fattar hoppas jag (involverar pojkvän)
  • Sen när det gäller sonen så rusar han och hans kompisar runt ute på gården och leker en kombinering av "Star Wars/Ben 10/Krig & ibland Fred" och med den farten har jag inte en chans att haka på...

Jag får enkelt sitta inne/hemma och begrunda mina synder.

Läsa lite bloggar och försöka njuta av tillvaron.



Men nu ska jag ta min hund på en promenad i solskenet.

Kanske tar med kameran och ser vad som finns att

fånga i linsen denna soliga men blåsiga morgon...



Har just nu +10.4 i skuggan så det verkar ju lovande

inför grillningen idag...



Ciao !

(glöm inte joina min grupp på Facebook)

Av Michael - 17 april 2010 21:46



  • På Facebook för att Jocke på JOJOHome ville detta så nu får jag väl helt enkelt göra som han säger då och hoppas att det finns intresse för det vi gör i våran firma här hemma...

  • Ni som vill JOINA kan ju klicka på de olika länkarna som finns. Hoppas det sprider sig som en löpeld i framtiden. Broderidesign gör vårat bästa för att göra kunderna nöjda.

  • Men nu ska jag gå ut med hunden... Hoppas inga skador sker utan vi kommer hem igen helskinnade utan skador på kroppen för nu orkar jag inte mer av denna skiten.

  • Ha en riktigt skön kväll & En riktigt underbar God natts sömn...



 

Av Michael - 17 april 2010 18:38





  Trots att jag lovade inte göra det.


Men jag vart ju tvungen att göra mitt bästa att hjälpa till när sambon skulle

byta däck på bilen. Ja tänka sig hon har kört olagligt i 2 dagar till och från jobbet.

Så kunde vi inte ha de och idag gjorde vi slag i saken i takt med musiken hög i

garaget bytte vi däcken. Fick dock släppa på några rostade bultar och det gjorde

fruktansvärt ont i mina revben för varje gång...



Kommer ha fruktansvärt svårt att sova inatt för jag är stel i hela högersidan

just nu och inte blir det bättre av dagens övningar. Efter däckbytet tog vi oss till affären och handla ingredienser till dagens middag.

Pasta & Köttfärsås... Mellan varven såg jag klart filmen "Avatar" och är helnöjd.

Jag ger den 5 av 5 möjliga...



Nu ska jag fundera på nästa film och smälta maten...

"Clash of titans" kanske vore något ???

Av Michael - 17 april 2010 12:15





 

Att glömma av sina smärtor

när jag vaknar med kramp i vänster ben

och vill kasta mig ur sängen för att

ställa mig på detta ben som vrider sig av smärta.



Men eftersom hela högra sida är

hämmad så tog det mig minst 2-3 minuter

för att ta mig ur sängen...



Nog gnällt om smärta !



Synd att det ska blåsa kallt idag annars

skulle det vara en underbar dag.

Hade nästan lust att ta mig ner till

vattnet och fota men känslan avtog efter

promenaden med Leo...



Hoppas på bättre imorgon för

då ska vi grilla hade vi tänkt.

Hur ser eran helg ut ?


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards