•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2010

Av Michael - 7 april 2010 18:06






Människor läste mina inlägg igår.

Säger kanske inte er så mycket men glädjer mig.

Skulle gärna vilja veta vilka förutom

mina bloggvänner som

ibland kikar in och vad som

får er till att vilja återkomma...


HÖR AV ER !

Av Michael - 7 april 2010 14:42





Vart jag av Mita !


"Ut och städa"

Vart orden hon skrev på förra inlägget.

Hann komma ner, sneglade på tv:n innan jag klev ut.

Började plocka, klippa, kratta sen fick jag besök av grannens katt.



Ville inte ha den hos mig för den och dennes släkting springer

in på vår altan och kräks/skiter på trägolvet.

Sen tyckte jag synd om min lille plutt  som satt och pinades

innanför dörren så han fick komma ut och då försvann katten

på direkten med ett fräsande över staketet...



Kunde hålla på i 30 minuter sen tog smärtorna i höften över tyvärr.

Riktigt skönt väder ute trots att solen lyser med sin frånvaro.

Kunde gå utomhus i shorts utan att ens rysa till.



Så nu har jag satt bollen i rullning och massa planer finns

för baksidan som ska göra det snyggt igen.

Nya planteringar, nytt tak, en rosbåge vid grinden.



MOVE THAT BUS !


gissa vad....

Av Michael - 7 april 2010 14:04



Eller min trädgård snarare.

Så här ser den ut nu i fula drag efter

att snön sjunkt undan och kalken ligger på gräset.



     

Ja ni ser själva vilket kaos...

Så här kan jag inte ha det så jag får

helt enkelt dra på mig arbetsbyxorna

och göra något åt saken...



Lovar att fota nya bilder så ni får se lite skillnad.

Hoppas man kan ta från samma vinkel så ni kan se före/efter bilder.

Hör av mig igen om några timmar så sköt om er...

Av Michael - 6 april 2010 21:49





Hoppas verkligen på svar !


- Varför är man så dum och väntar när man är pinkenödig ?


Sitter här vid datorn, chattar, surfar trafik till hemsidan.

Känner hur urinblåsan växer vilket den borde göra efter

över 1 liter vatten i magen.



Men inte går jag på toaletten utan sitter kvar.

Vet inte om det bara är ren dumhet eller

om det finns en vetenskaplig förklaring bakom det hela

så nu vänder jag mig till er läsare...



Vad anser ni ?



  

Av Michael - 6 april 2010 20:14





Eftersom sonen är genomförkyld har jag haft

en relativt lugn dag utan att behöva be hanlugna ner sig.

Han hade feber inatt men verkar vara bortsprungen nu.

Hostar ofta och näsan rinner som en flod...



Ändå säger han hela tiden jag mår bra och

- jag gör hostan själv.

- host, host...



Annars som sagt en lugn dag och nu osar det bränt.

Antingen en grill som slocknar eller någon i husen på andra

sidan vägen som eldar med sur ved.

Doftar inte "Pine" direkt så jag hoppas den försvinner snart.



Kanske är någon kannibal som grillat eller andra som gjort

som de brukar. Ofta som stora eldar brinner i skogen och halva

grisar läggs upp på stora spett och det luktar allt

annat än kebab mina vänner...



  

Av Michael - 6 april 2010 13:28





Varit inne och tagit i hand.

alade om att jag inte hade glömt av han.

Sen ville han uttryckligen bli av med säckar

som vi hade begravt han i (3 stycken) och det förstod jag

mycket väl och lovade att göra detta.



Imorgon kväll är tvättstugan bokad så nu ska

det tvättas badlakan och massa sängkläder.



Ska bli skönt att ta upp bekantskapet med

pedalerna igen och se om jag har tiderna kvar i kroppen.

Så nu kör vi Emma-Pemma...


Varför du skulle gömma dig i vassen begriper jag

inte alls varför du skulle göra.

Jag däremot skulle behöva en svart plastsäck när jag träder

in på stranden...



Tyst nu Catarina jag vet va du tänker säga !


  

Av Michael - 6 april 2010 11:36






För motionscykeln...


Den står där inne i badrummet helt

ensam och ingen som vill vara tillsammans med den.

Önskade den i julklapp för några år sen så nu ska

jag banne mig återskapa kontakten med den igen.



Kanske når man Mr Beach 2036

Visst kan man se fram emot detta ?


  

Av Michael - 6 april 2010 11:12





1:a dagen idag !


Inte varit "Ledig" sen jag började förra året i Juni.

Har haft helger såklart men nu har jag jobbat i lördags

och ska jobba på fredag men inte igång förrän nästa måndag.



Känns rätt skönt faktiskt att kunna sova ut några timmar extra.

Kunna slappna av och vila denna gamla sargade kropp.

Har massa projekt egentligen som jag MÅSTE göra men det ska nog hinnas med det också hoppas jag.



Händer hos er idag ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards