•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Michael - 31 maj 2010 22:00








En underbar dag imorgon med.

Kommer troligen inte bli lika underbar som denna

men man kan ju bara forma dagen som man vill

sen får man hoppas det går samma väg...



Ska nog ut och fiska imorgon med och troligen

ta mig en promenad igen men med en ändring.

Jag ska ha kameran med mig för det glömde jag idag.

Hade faktiskt köpt nya batterier eftersom de jag köpte

senast var borta & troligen använda av min dotter...



Så imorgon är en dag närmare onsdagen.

Kommer verkligen att behöva batterier den dagen.

Kommer göra en kort biltur mer till Göteborg.

Ska till Botaniska Trädgården och ni kan

lita på att kameran kommer få jobba där.



Värst av allt är att man kan köpa plantor & fröer

så undrar inte om sambon kommer ångra att hon föreslog

denna resa för det kan bli kostsamt...


- Eller vad tror ni ? -

Av Michael - 31 maj 2010 19:31








Först med en cykeltur ner till vattnet men medger att jag borde valt andra

sidan eftersom Vänern kastade in nordanvinden och gjorde fingrarna

till pingvinglass mer eller mindre.

Trots att solen sken och klarblå himmel så frös jag hejdlöst om fingrarna.



Vart en kort stund ute sen hem igen.

Väl hemma vattna jag på framsidan, prata med grannen och sen

gick jag in till frisören (jag själv) och fick huvudet rakat och en varm dusch.

Problemet var ordningen... Jag tog mig en promenad 1 timma efter duschen

och med facit i hand borde man kanske gjort annorlunda.



Testade mest om kroppen höll för lång promenad.

Gick i 1½ timma men utan stress eller hastighet. Ville känna om

vaderna höll och det gick riktigt bra...

Nu vet jag min kropps begränsningar och följer den istället för tvärtom som

jag gjorde förr och det straffade mig direkt efteråt.



Är faktiskt hungrig nu när jag tänker efter...

Åt endast lite kycklingfiléer efter promenaden och det var

tydligen inte tillräckligt. Känner sockret rasa och huvudet värka så

jag ska nog ta och göra mig något mer matnyttigt.



- Längtar tills på Onsdag -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards