•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2010

Av Michael - 26 maj 2010 19:36







Hela denna dagen har gått i 200 knyck.


Upp klockan 7 !

Sen full gas fram tills nu.


  • 11:00 Lysekils sjukhus.
  • 12:00 JULA och shoppa arbetskläder.
  • Hann med att lyssna lite på när P4 sände LIVE på köpcentrat och en av artisterna från Trollhättan var jag nästan villig att springa tillbaka från bilen och be han gå ner från scenen... (Huvva va hemskt)
  • Stannade till vid Kuröd och traskade först in och köpte blommor... (ja igen tyvärr) *fniss*
  • Efter shoppingen tog vi en räkmacka innan vi åkte vidare.
  • Hemma planterade vi, sen avvek vi ner till Erikshjälpen för att shoppa lite till.
  • Handlade mat innan vi hämtade sonen på fritids sen hem och grilla gott kött (fläskfilé) med grönsallad & painriche...

Nu sitter jag här mer tröttare än någonsin.

Funderar på att ge mig ut i trädgården och fota

lite nytt och lite annat som kommer upp.



Planerade idag att gräva en ny rabatt.

En ny rabatt som jag kan plantera massa nytt i.

Troligen blir det Akleja och något annat vackert...



Hörs av senare !

Av Michael - 25 maj 2010 22:52







  • Ska jag på imorgon till Lysekils sjukhus. Inget spännande utan mer kolla om allt gått som det ska. Stygnen är mer eller mindre borta men har visst obehag vissa stunder.

  • Ska på vägen hem shoppa arbetsskor på Jula och även arbetsbyxor om det nu finns i min storlek. Om inte så ploppar jag över till Biltema och ser vad som finns där. Kommer säkert shoppa massa annat skit gissar jag för det kan lätt bli så...

  • Näää...Nu ser jag ingen mening med detta. Huvudet värker och ögera känns som dom ska sprängas ut ur hålorna. En tablett sen sova gott i sängen...


- Godnatt alla underbara -

( Leo vinkar )




    

Av Michael - 25 maj 2010 20:14






Avnjuta en glass i trädgården kanske ?

Skickade dottern till affären för att köpa glass till

mig och sonen men f-n undrar om hon inte

tog pengarna och stack.



Antingen det eller så åt hon glassarna själv.

Ska inte behöva ta mer än 8-10 minuter till affären och hon

har varit bort minst de dubbla...

Får nog forska i det hela lite mer noggrant gissar jag.



Återkommer....

Av Michael - 25 maj 2010 07:04







Med allt som sker i detta livet.

Vad som ar meningen att jag vaknade

klockan 6 har jag inte en susning om.



Men man börjar vakna till så sakteliga.

Hoppas nu bara att ungarna vaknar bättreän mig.

Igår gick inget vidare så jag hoppas det ska bli bättre idag.



Gjorde ett försök men fick en grymtning sen vände han sig om.

Han har det lätt för sig som ligger i en loftsäng

för inte ens jag som är 191 cm lång kommer åt han.

Man får tjata lite, skaka om sängen och

försöka skoja upp han och hoppas på de bästa...



Skiter i detta nu och tar frukost istället.


Ha en underbar dag !

Av Michael - 24 maj 2010 23:18







Säger det igen...


Rycka näshår gör förbannat ont.

God Natt Alla Underbara !


  

Av Michael - 24 maj 2010 08:08






  • Måndag morgon... Allt som vanligt, svårt att få upp sonen men man ser ljusglimtar vissa stunder. När man talar om för han att det endast är 3 veckor kvar tills han slutar skolan gör han V tecknet och ler...

  • Sista veckan för min del sen har jag semester i hela 3 veckor. Önskade jag hade 4 men anställdes så sent på året att det fick bli så här. Som tur är har jag ett jobb att åka till 1 år så vem bryr sig egentligen om semestertider då.

  • Frukosten intagen och väderleken ser ut att bli sämre så jag får nog se till att göra mig klar och trampa till jobbet INNAN regnet faller ner över mig. Hoppas och önskar er alla en underbar dag...


 

Av Michael - 23 maj 2010 22:26






Kikade fram efter regnet.


Fotade sen tände jag en ljuslykta

och satt i trädgården och pratade med grannarna.

Visst var det trevligt men man kände väl av hur

kallt det var när man kom in i värmen.



Så nu ska jag snällt krypa ner under mitt varma täcke

för en gångs skull. Oftast bäddar jag sängen men

eftersom sovrummet ligger på runt 24-25 grader trots

öppet fönster spenderar jag min sömn ovan täcke.



Men icke denna natt !



Sköt om er och God Natt



 

Av Michael - 23 maj 2010 19:10





Hemma idag !


Jag åkte inte med till Såtenäs utan jag och Leo

höll oss hemma i trädgården.

Leo var mitt moraliska stöd och låg bredvid mig

när jag kröp och rensade ogräs.



Inget glamoröst jobb men det behövdes verkligen.

Nu fick man se vad som gömde sig under ogräset med.

Fick sätta stöd till min röda ginst och pionerna.



Ska avsluta rensandet i sista rabatten

för ikväll sen blir det dusch, Wallander sen sängen.

Hoppas verkligen ni har haft ett underbart

väder i eran del av landet.



- Ciao -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards