•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2010

Av Michael - 12 maj 2010 20:39







Ungefär så mitt liv summeras...


BIG = 118 Kg / 191 cm

WHITE = Ja vad annars...

HOPELESS = Som en groda utan ben.


- - - - - -


Man ber om regn för att gräsmattan ska bli grön.

Ja ni kanske märker att jag bytte ämne ?

Nu efter detta regnande är gräsmattan en ren

lervälling och jag ser ingen ljusning tyvärr.


- - - - - -


Men det torkar väl upp hoppas jag.

Jorden i rabatterna kommer ju att vara

lagom mjuk och redo för spaden.


- - - - - -


Semester har jag v.24-26

Och kommer spendera massa tid ute i trädgården.

D.v.s om vädret tillåter detta.



NÄR HAR DU SEMESTER ?

Av Michael - 12 maj 2010 18:37







Hela förbannade himlen

öppnade sig under dagen och lär knappast avta.

Jag som skulle cyklat hem fick skjuts

med en av kollegorna.


- - - - - -


Kände inte för att insjukna nu när 2 redan

är hemma med feber i personalen.

Men kommer tyvärr inte undan skitvädret för

jag ska ju snart ut med hunden och då ska

banne mig regnkläderna på utan tvekan.


- - - - - -


Kanske ska fundera på föda så magen

och blodsockret lugnar ner sig en aning.

Sen invänta sena klockslaget innan hunden ska ut.



- Ciao -

Av Michael - 11 maj 2010 20:54







Inga fröpåsar ännu...


Hur ska man tackla denna eviga längtan.

Får begrava mig i arbete tills dess att brevet kommer.

Är så enormt sugen på att få hela baksidan att blomma.

Ska även försöka hinna med att bjuda hem jobbet

på grillafton också tänkte jag...


- - - - - -


Ska man bjuda på Fläskytterfilé kanske ?


- - - - - -


Nej tillbaka till den extremt intensiva

och otroligt gastkramande hockeymatchen...


(IRONISK)

Av Michael - 11 maj 2010 18:42





Efter...


BF1399Akleja 'Biedermeier mix'
BF1818Akleja 'William Guinness'
BF828Blå bergvallmo
BF2288Coloradoakleja 'Silver Queen'
BF2130Fingerborgsblomma 'Pams Choice'
BF609Jättevallmo 'Royal Wedding'
BF922Kardinallobelia 'Queen Victoria'
BF1056Klematis 'Korean Beauty'
BF2399Lavendel 'Ellegance Ice'
BF933Riddarsporre 'Galahad'
BF1979Riddarsporre 'Rosy Future F2'
BF18361

Viol 'Floral Power Mixed' F1


... Och jag hoppas dessa påsar kommer snart.

Av Michael - 11 maj 2010 07:16






Såg fram emot en ledig dag...


Men min butikschef ligger hemma i feber

så jag får snällt avbryta min lediga dag innan den ens

har börjat och cykla in omgående.


- - - - - -


Ser ut att bli fint väder.

Klarblå himmel och solsken.

Perfekt väder för en liten kamera promenad.


- - - - - -


Får helt enkelt skjuta på det några dagar

istället och hoppas det kommer igen.

Önskar alla en riktigt underbar dag !



- Kram -


 

Av Michael - 10 maj 2010 23:31







Flörtar och Fjäskar med min granne men hon vill

bara inte släppa till eller ge med sig.

Så nu ber jag mina vänner och läsare om hjälp.


- - - - - -


Om du eller någon i din närhet har Aklejor

i trädgården och skulle kunna tänka dig samla

ihop fröer åt mig vore jag enormt glad.


- - - - - -


Vore jätteglad om någon vänlig själ ville

sända mig fröer som jag kan så i min trädgård.

Har blivit helt insnöad på denna underbara växt.


- - - - - -


Hör av er snälla !

Av Michael - 10 maj 2010 19:13






DET SOM VI ALLA MÄN

DRÖMT OM HAR ÄNTLIGEN

UTVECKLATS !



 

FJÄRRKONTROLLEN SOM STYR KVINNAN !!!!


  

Av Michael - 10 maj 2010 07:49







Läste i Aftonbladet om en Indisk Guru

som i sina 82 år inte ätit eller druckit

i 70 av dom...


SE ARTIKEL


Hoppas han kan visa mig så kommer

mina kilon att rasa som en lavin...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards