•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2010

Av Michael - 7 maj 2010 22:11







Vet inga gränser just nu...



Har med ren och skär envishet

orkat hålla mig vaken tills nu eftersom det var min tur att

ta sista rundan med Leo innan sängen.



Har verkligen inte varit lätt så

nu inom en riktigt snar framtid (10 min)

skall jag kasta mig på sängen och sova.



Imorgon är det konfirmation !

Ostadigt väder utlovat och det kan ju kvitta

tycker jag så nu hoppas vi på skönt väder.



Önskar er alla Godnatt !


  

Av Michael - 7 maj 2010 19:43






Produktiv dag...


Men vid hemgång så fick mitt huvud en tankeställare.

I ett av omklädningsrummet på golvet ligger

en äppleskrott och då funderar man...


Vem f-n rent ut sagt sätter sig i en provhytt

och käkar ett äpple ?

Rädd för att visa sitt frosseri eller vad är detta ?



Visste egentligen inte vad jag skulle tro men plockade upp den

och kastade bort den för personen ifråga orkade tydligen inte.

För övrigt har vi haft kalla starka vindar och kunderna

trotsade tydligen detta för att shoppa i vår

lilla charmiga butik...



Nog om det...


MAT !!!

Av Michael - 6 maj 2010 21:10






Har vi fått !



Bagagelucke-loppis



Parkeringen vid Västra Tunhems kyrka
söndagen den 9 maj kl 11-14


Bil + bord max 2 meter = 40 kr

Avgiften skänks till Världens Barn.

Ingen kostnad för besökare!



Man får flashbacks...

Kanske ska deltaga !

Av Michael - 6 maj 2010 20:33






Vilken dag det har varit...



Inte fullt så mycket jobb idag eftersom leveranser

inte kommer som utlovats.

Men vi har gjort annat och kanske hade jag valt att

slippa denna Norrlänska inventering.



Men det är ett jobb som allt annat och alla

gör vi våran del för att bli klar med eländet.

Pillat lite med fiske, byggt och flyttat runt

så det finns muskler att känna av ikväll med...



Grillat i kroppen och värken avtar och

faktiskt utan medicinering vilket jag

verkligen uppskattar enormt mycket.



Hur har er dag varit ?

Av Michael - 6 maj 2010 08:07







- Med er längre...

- Jag drar...


Så startade mina barn dagen innan de gick ut genom dörren.

Tydligen inte uppskattat med mitt goda humör på morgonen.

Men som tur var fick man fram några små leenden från sina barn

innan de struttade ut med trötta ben till cykel & taxi...



De få dagarna man kan få barnen att skratta eller le innan skolan

är ju guld värda. Visst är de svåra att få upp ur sängen men iväg

kommer dom och väldigt ofta i tid med.



Ska göra mig klar för en ny härlig dag på jobbet.

Hoppas att min fiskeorder trillar in idag så jag har lite att göra.

Fisket är mitt skötebarn så jag får pilla med det jag mer eller

mindre älskar att hålla på med...



Önskar alla en riktigt underbar dag i solskenet !

Kram & Njut av dagen...




 

Av Michael - 5 maj 2010 19:51






Att man är glad 3 dagar i rad...

Ovanligt att kroppen är smärtfri...

Ovanligt att just JAG har det så otroligt bra just nu.



Mest beror det på stämningen på jobbet.

Arbetet i sig rullar på, kroppen känner ingen värk.

Kroppen skrattar inombords men även på utsidan.

Och glädjen har verkligen inga gränser just nu...



Snart trillar man in i allvaret dock.

Konfirmation på Lördag !

Min dotters och det kommer över 30

personer dit och för första gången

i mitt liv erkänner jag att jag har

Torgskräck...



Folksamling tätt inpå, ja inte släktingarna

för dom känner man men allt annat löst folk

som ska stapla sig i körka...



Jaja...

Nu ska jag smälta pannkakorna

som vår dotter stekt...

Ja ni läste rätt !



Ciao !

Av Michael - 4 maj 2010 19:25






Efter sjukskrivningen !


Har varit en underbart trevlig dag.

Morgonen speciellt och man hoppas det går

att uppleva det igen.

Har haft massor att göra och inte bara varit i kassan.



Vi håller på med ombyggnad och det är roligare

omväxling än endast kassajobb.

Arbeta fysiskt till sin egna förmåga

är så underbart för man somnar gott på kvällen.



Nu ska jag bara vara resten av kvällen.

Småtrött efter maten så det blir stillsamt...



Kram

Av Michael - 3 maj 2010 20:46






Varför ?


Kommer jag ha jobbet kvar efter sommaren ?

Idag efter en veckas frånvaro fick jag veta att

det ska bli möte mellan mig, arbetsgivaren och AF

om ungefär 2 veckor.



Inte sagt om vad eller varför !



Klart man börjar fundera och frågorna

lägger sig på hög plus att min oro stegrar sig

som skenande hästar.



Igår var INTE en bra dag för min del.

Huvudvärk, blodsockerfall, ilsken som

en bångstyrig tjur och skapade kaos

i och runtom hela familjen...



Skönt att vara tillbaka på jobbet igen så man fick

komma in i normala rytmen igen.

Längtar faktiskt till morgondagen

så jag får slita ont och göra nytta...



Även roligt väntar !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards