•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Michael - 15 juni 2010 22:36







Fick man snällt erfara idag.

Efter att sambon kom hem hade vi  mer eller mindre

en fribrottningsmatch jag och sonen men i slutet så

var alla 4 inblandade...



Som alltid slutar det med att någon skadar sig och som

vanligt är det alltid jag...?

Rullade runt över sambon med sonen efter som putta till

extra och min arm fastnade under något/någon och

naturligtvis den arm som jag slog i när ja kasta mig

över Leo i våras... Har förbannat ont i muslfästet igen...



Skulle ju bara sola !



Jaja...

Muffins har vi bakat och nu ska vi snart se film innan sängen.

Imorgon blir det stranden, dottern åker till Kungsbacka

och vi ska baka pizza sen ut och fiska på eftermiddagen innan

vi sen hämtar dottern på järnvägsstationen...



Önskar alla en riktigt God Natt !

Av Michael - 15 juni 2010 20:02







Ja man får hoppas detta.


Ska baka muffins... Jisses va har jag gett mig in på egentligen.

Kommer antingen sluta i kaos eller så går

det hela vägen hem och vi får med oss

goda utsökta muffins till stranden imorgon.



Hoppas även att få mer än 40 besökare idag.

Tack vare mitt skrivande eller annat så ökar

besöken dag för dag och det är jätteroligt...



Dags för fotboll !

Av Michael - 15 juni 2010 14:12







Kommer väl få ångra att jag precis myntade de namnet

på mig själv men så känns det just nu.

Försöker sola och få lite färg på min

likbleka kropp men solens strålar verkar

bara rinna av som om man vore en teflonpanna...



Orkade iofs inte ligga mer än kanske 30-45 minuter

så kanske därför som solen inte vill fastna på mig.

Fick sonen att lägga sig ute på baksidan  och

det är en bedrift stor nog faktiskt.

Mycket energi i den lilla kroppen...



Ska försöka krypa ut på filten igen och njuta.

Lättare att pressa om jag är i vattnet eller

på stranden för då kan jag svalka av mig direkt om ja blir

överhettad om man nu ska säga så...



Har ni lika skönt väder ?

Av Michael - 15 juni 2010 12:39







Sonen tjatar och jag ger med mig.



Har ringt till VC och dom ska ringa upp

efter klockan 13 så jag hoppas dom har svar att ge mig.

Han har varit inne i 2 dagar nu eftersom jag inte vill släppa

ut honom när han sett ut som elefantmannen i ansiktet.



Hans kompisar (som han kallar det) är ganska grymma

och har oftast inga varma sakaer att säga ibland och speciellt en unge

som ofta ger sig på han har jag inte mycket sympati över för.



Därav att han fått vara inne !

Men idag som sagt fick jag ge med mig för han började

redan efter att dörrklockan ringt för andra gången.


Han säger till vederbörande:


- Men jag har ju sagt till dig att jag inte får gå ut !


Fortsätter sen med mig:


- Men pappa !

- Om jag bara öppnar dörren ?

- Kan jag inte få vara på baksidan ?


Och nu är han borta...

Hoppas bara att han sköter sig och håller sig undan

gårdens lilla satunge...


Ut i solen igen.


  

Av Michael - 15 juni 2010 10:38






Men efter en timma så rättade den till sig hyfsat.

Sov gott inatt men vaknade för tidigt (enlig mig då) men efter

en timma som sagt gick det lättare.

Gick och la mig på sängen och gosade med min fårskalle till hund

och gjorde sen frukost till sonen innan vi gick ut och omfamnade

det underbara vädret utanför...



+14.9 i skuggan, strålande solsken och klarblå himmel...

Lagom svalkande vind precis som jag gillar.

Ska bara bli av med huvudvärken sen är jag på topp.



Önskar er alla en underbar förmiddag !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards