•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2010

Av Michael - 10 juni 2010 11:29







Händer ju ingenting här hemma...



Sonen ligger i soffan, sambon stensover i sängen

och jag ja sitter här och försöker komma fram till en mening

med livet just idag men jag orkar knappt tänka.



Ska försöka samla lite kraft utomhus.

Alltid uppiggande att se hur trädgården växer och frodas.

Sen har man aldrig dött av frisk luft heller för den delen.




Hoppas ni har det gott mina vänner & läsare...

(smyger ut)


  

Av Michael - 10 juni 2010 07:38







Svårt att somna inatt !



Vaknade 07 och förstod inte riktigt vad som händer.

Sonen var inte att tänka på att dra upp så som han hostat

och snorat under natten. Han kommer bara skickas hem av

läraren direkt för dom tror han kan smitta de andra barnen...



Vet inte hur jag ska komma in i matchen idag men jag börjar

med att äta frukost, promenera Leo sen duscha

och hoppas att detta hjälper mig lite.



Önskar er alla en underbar morgon !


    

Av Michael - 9 juni 2010 09:54







Jag har gått med i Handelsanställdas förbund.

Räknat ut min avgift och den var human så nu ska

jag bara invänta blanketter mm...



Jag får nya stämplingsdagar hoppas jag.

Måste ta reda på det så inte AF blåser mig helt.

Känner mig inte 100% säker förrän jag har allt på papper.



Ska nog handgripligen ta mig frukost nu och hoppas

att vädrets makter är på denna kommunens sida idag.

Vill INTE ha regn och åska idag faktiskt.



Återstår att se hur det blir

Av Michael - 8 juni 2010 16:57







Mita undra om vi aldrig äter fisk till middag.

Jag fiskar så ofta jag har tid och ork.

Får inte mycket fisk med mig hem tyvärr.



Idag hör och häpna Mita ska vi faktiskt äta fisk.

Idag blir det Kokt torsk med äggsås.

En så grymt god middag och som vi inte

äter för ofta tyvärr...



Dags att göra iordning dukandet sen blir det mat.

Hoppas regnet håller sig borta för jag vill åka till

min lilla sagoskog och fotografera en stund.

Ja det vill säga om sambon är villig att köra...



- Sköt om er & Krama om varandra i trafiken -

Av Michael - 8 juni 2010 12:27








Pretty Good tycker jag.


Har semester och kopplar av.

Vet att efteråt kommer krävas massa utav mig så nu

när jag börjar jobba igen efter ledigheten så får

jag visa vad jag kan och vill lära mig.



Men nu ska jag koppla av från arbete och

invänta sambon som är och handlar sen

ska jag kasta mig påcykeln och ut och fiska...



Är sugen på att köpa mig en canadensare en

arbetskollega vill lura på mig. *hehe*

Han vill ha "några" 100-lappar för den

och det vore en perfekt fiskebåt för min del...



Jag fick godkänt av sambon så nu ska jag förhandla

med han efter semestern och se vad han säger...


Hittar ni på då ?

Av Michael - 8 juni 2010 10:51








Man kan ju börja undra när tempen gått upp så snabbt.

Ska försöka hinna med frukos innan min mor

står och stampar på dörrklockan och vill ha hjälp.

Vi ska åka till Farmartjänst för att köpa kantsten

till hennes rabatter gissar jag.



Sen ska sambon antagligen shoppa åt sin mormor.

Sonen hemma idag med  och verkar bli bättre som tur

är och vi hoppas han inte missar sin avslutning.


Ser ut som jag får missa frukosten och åka nu.


*SUCK*

Av Michael - 7 juni 2010 20:54







Fick magen och blodsockret påfyllning.



Grillad fläskytterfilé med klyftpotatis och sallad

sjönk ner direkt och ligger nu inbäddad i magsäcken.

Blodsockernivån ligger också enormt mycket stabilare.



Nu ska man slappna av med en film.

Helst hade jag velat se Sherlock Holmes men

den får jag vänta med lite till eftersom jag

är den enda i familjen som vill se den gissar jag.



Kanske ska ta mig en varm dusch först för jag

fryser som satan eftersom dörren stått öppen halva dagen.

Sen har grillen osat och hela jag stinker rök...


  



Jaaa duscha låter som en sund tanke.

Undvika lukta som en roadkill är nog

önskvärt av familjen gissar jag eller va tror ni ?


  

Av Michael - 7 juni 2010 14:09







Arbetsbyxorna !



Hoppas jag hinner gräva ett eller 2 spadtag innan regnet

kommer ner över mig så jag kan med gott samvete

säga att det inte funkar att gräva i hällande ösregn...


  


Ingen idé att sitta här och fundera utan bara ge sig ut

och greppa tag i arbetet helt enkelt.

Hoppas att någon avledande händelse får mig att

komma in på en annat spår...


Wish Me Luck !


  

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards