•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Michael - 15 augusti 2010 21:20








Vad jag missade att visa er hade jag inte gjort klart.

Fick snällt springa ner och montera upp

denna blunder med en gång.




 


149:-


Vargöns Järnhandel



Är verkligen mysiga ute på altanen i mörkret.

Älskar lyktor i alla dess former och speciellt

levande ljus så det kommer nog mer sånt...



Dags att hjälpa till med varma mackor

och svampstuvning...



Önskar er alla en underbar kväll.

Sov Gott...

Av Michael - 15 augusti 2010 20:54







Tidigt upp ingen sovmorgon.




Sen har vi grejat ute hela dagen.

Nytt tak på och jag har, nääää

det har jag inte alls så jag rusar ner och gör det nu.



Kommer strax !

Av Michael - 15 augusti 2010 19:21








Kallt ute just nu...

Sambon vägrar ju stänga dörren utan går

där ute på altanen och mäter.

Vi ska sätta upp löstagbara vindskydd

som vi ska skapa själva.



Ska även ha löstagbara fönster

och båda ska göras av lister och vaxduk

som vi har på mitt jobb.

Genomskinlig vaxduk för 30:-/m är

mycket överkomligt bra pris.



Kommer bli skönt när vi ska sitta ute

på kvällarna och vid kräftfrossan vi

snart ska ha här hemma...



Men nu ut i kylan igen...



  

Av Michael - 15 augusti 2010 16:51







Lätta svalkande vindar.

Som gjort att sitta ute med levande ljus.

Allt förstörs av en sambo som naturligtvis

INTE vill missa simningen och har därför

ställt ut en tv på altanen...



Hade kunnat se vad som helst egentligen

men simning är inget som lockar mig alls.

Får hålla mig inne med trötta ögon och rinnande näsa.

Känns hopplöst med en packning sönder.

Ja man kan ju jämföra det så...



Alvedon, fräsa, näsdroppar...

Av Michael - 15 augusti 2010 15:05






För takläggning.



Visst det kom på plats.

Vindarna piskade taket överallt och mitt humör

blev allt sämre och till slut fick jag ta

ett break och göra annat...



Tyvärr gick det inte långt innan jag

kortslöt och fick lämna in handduken igen.

Som vanligt går det ut över fel personer.

Hanterar det npg bäst genom att inte gå

i clinch utan jaggår undan och sluter mig...



Inte som i skolan där rätt knappar kunde hittas

varje gång och då gick jag inte undan

utan gick lös som en virvelvind

ful av enorm ilska som sen drabbade andra...



Funderar ofta på hur mycket  ilska det egentligen

finns instängt i denna kropp.

Känns som att ångan pyser över allt för ofta...



Förlåt !

Av Michael - 15 augusti 2010 12:10







Sonen är på ett riktigt uselt humör.

Finns inget att göra ute.

Finns inget att göra inne heller så han går ut.

Vill sen ta in halva gården och leka nu när hans

rum är välstädat men vi säger nej för vi vet

vad som sker efter ungefär 20 minuter...



Han häver ur sig ord som får själen

att bli dunkel, man känner sig som en usel

förälder och det gör ont i hjärtat...



Är jag en usel far ???

Av Michael - 15 augusti 2010 10:59







Taket på altanen ska bytas ut.

Armerad presenning som ska tas bort.

Snön som kom i år gjorde den utarmad

så nu ska vi göra ett försök att snygga

till det så vi slipper regndropp...



Altanen genomgick en makeover igår.

Trallgolvet spolades rent av sambon.

Hon planterade även våra lettiska vindruvor

som klarar av -23 grader så det ska bli

kul att se hur dom druvorna kommer smaka...



På framsidan växer våra druvor mer

än någonsin och så många klasar som vi har

hoppas jag att några hinns med att avsmakas.



Men nu är det dags att svida om.

Ha en underbar söndag !



Återkommer...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards