•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2010

Av Michael - 28 september 2010 19:13







Magen har fått pizza.

Lite skrämmande egentligen.

Låg igår och funderade starkt på

en operation. Skära bort magen, allt löst som hänger

efter att man gått ner i vikt.



Har gått i minst 10 år med storlek (unisex)

60-62 och nu i veckan gjorde jag en rövare

och med inställningen att det går inte.

Jag provade storlek 56 på byxor och jag trodde

inte mina ögon faktiskt för dom satt perfekt.



Men tillbaka till skärandet.

Tappade den lusten direkt igår när jag såg på

tv där dom utförde en sådan operation.


VIDRIGT !!!



Spelar ingen roll hur nöjd hon blev med sin mage.

Visst hon låg nersövd och slapp se.

Hennes pappa och syster stod bredvid

och vissa stunder trodde jag båda skulle kräkas i

masken de hade framför munnen...



Hennes syster var tydligen inne på samma

spår och avskräcktes inte tillräckligt...



DET GJORDE JAG !



Så ni får ta mig som jag är...

Av Michael - 27 september 2010 22:20







Skräphög att samla ihop sig.

Kvällen blir tråkig när man har vetskapen om

att gå och lägga sig ensam.


Smörjt in vargen, tagit mina mediciner

så nu finns det inga mer ursäkter.

Bara att krypa ner och försöka sova

helt enkelt utan ångest...



Njaaa... ångest slipper jag nog

men enormt tråkigt är det varje gång.



Nu är det dags...

Utan pardon smälelr jag mig på fingrarna

och drar mig i öronen.



Godnatt Sötfisar

Av Michael - 27 september 2010 19:49







Hade varit otroligt gôtt till mêdda idag.

Men dottern hade minsann bestämt sig för

pasta & fiskbullar så jag fick snällt äta det

som serverades på tallriken...



Halvdassig dag !



Eller andra halvan av den.

Fick en molande huvudvärk och den har inte

riktigt släppt ännu men nu har jag dämpat den

med en Ibumetin så kanske den släpper.



Känner efter...

Av Michael - 26 september 2010 17:23







Och ännu mera NORSKAR !



Utav 82 bilar var det endast 7 svenska

som intog parkeringen på Nordby.

Jag hade lite spilltid med sonen i bilen

efter att vi shoppat medans dotter och sambo gjorde det sista.

Räknade antalet bilar under 5-6 minuter

och som ni förstår var det majoritet av Norskar

som shoppade där...



Vi fick shoppat på BR och sonen hade 25% rabatt som medlem

och eftersom han fyllde år. Han var som en ivrig iller

fram tills vi gick in i butiken sen ville han bara ut till bilen

och öppna alla sina leksaker...



Handlade godis med.

Fanns en del att plocka bland och

vi köpte nog godis för 180:- och det kommer

räcka några veckor framöver gissar jag.



Middag på McD sen hem igen.

Halvsov troligen mer eller mindre halva resan.

Är trött fortfarande och seg som kola.



Ska bara ta de lugnt resten av kvällen.

Intaga lite glass och maränger sen istället

för tårta så blir sonen nöjd hoppas vi...



Er söndag varit bra med hoppas jag ?



Av Michael - 26 september 2010 09:54







Paketen öppnade !



Frukosten avklarad och Leo rastad.

Nu bär det iväg mot Svinesund.

Heldag blir det nog så kanske skulle man ta med kameran.

Vet ju aldrig vad man stöter på under resans gång.



Hoppas ni får en fridfull härlig söndag.



Tid över kan ni ju kolla

shopping...


JDESIGN


Tack för ordet....

Av Michael - 25 september 2010 23:13







Brakade loss...


Har blåst ordentligt och regnet vräker ner stundtals.

Hoppas det lugnar ner sig till morgondagen.

Sonen är spänd och kan inte sova.



Ska nog fundera på att göra han sällskap.

Är redigt trött nu och magen är satt ur spel.

Lätt illamående och vet inte varför.

Hoppas det släpper om jag får sova...



Godnatt mina vänner !

Av Michael - 25 september 2010 16:08







Nej vänta lite nu...

Min son fyller ju inte förrän imorgon.

Fast vi ska ha "kalas" för han idag.

Han fyller 11 år imorgon och då ska vi

resa till Svinesund.



Låter kanske inte så värst roligt men

för han är det en sak han tjatat om sen mitten

av Juli så detta ser han fram emot.



Han säger hela tiden

"vi ska åka till Norge, till den svarta affären"

Och med detta menar han egentligen hela

köpcentrat eftersom han inte kan nämna vid namn men

han har ett fotografiskt minne och säger då istället

"Den svarta Affären"



Bara 45 minuter kvar så kanske ska man

lyfta på stjärten och se vad som ska göras.

Duka är inte min grej tyvärr.

Ska det se snyggt ut får nog sambon göra detta.

Min dotter verkar ha ärft hennes gener...

( konstig va ? )



Lyfter rumpan nuuu...

Av Michael - 25 september 2010 07:34







Stannat hemma och städat denna morgon.

Vill verkligen inte cykla i detta skitväder.

Blåser och regnar +10.6 grader ute och här

sitter jag i +23.3 grader inne...



Varför utsätter man sig för detta...?


  



Naturligtvis har jag regnbyxorna hemma

och regnjackan i skåpet på jobbet.

Känns som en mindre lyckad kombination.



Bara att bita i det sura äpplet.

Försöka trycka ner frukosten sen

iväg till en ny arbetsdag.



Önskar och hoppas ni har

bättre väder...



...Kram...



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards