•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2010

Av Michael - 12 september 2010 11:28






Hunden nykissad, magen mättad.

Vad ska man hitta på nu då ?

Ja det finns säkert massor att göra egentligen

men just nu kommer jag inte på en enda sak.



Fast jag skulle helst haft lite extra pengar nu

så jag fick ändra om i blomlådan utanför.

Den ser verkligen tråkig ut och skulle behöva

lyftas upp en aning...



Färgglad Ljung, prydnadskål och lite

som hänger ner...

Ja det finns en del tankar om hur

men ska få det från papper till

handling och det kan ta tid.



Får Googla lite och se vad ja kan finna...

Av Michael - 12 september 2010 10:37






Ja att sonen är vaken tidigt förvånar mig inte.

Men när jag vaknar vid 10 sätter mig vid datorn så

hör jag till min förvåning att dottern är vaken.


- HALLELUJA -



Nu ska man väl inte dra för många växlar av detta

men man börjar ju fundera på vad som hänt.

Detta är ett barn som normal sover bort hela helgerna

och gör det länge (13-14) ska ni veta...



På tal om klocka...

Måste snabbt avsluta och gå ut med Leo.

Han börjar vanka oroligt så fort man reser sig

ur stolen så han vill nog gå ut.



Kikar in senare !



 

Av Michael - 11 september 2010 19:32







Tog jag efter middagen.

Leo fick springa lös under tiden jag

gick längs EGO Boulevard...



Ärren på insidan syns inte.

Utsidan kanske inte är riktigt hel

heller men jag gjorde ett försök

till att fota nya profilbilder på mig själv.



Hoppas dock att näsan kunde varit en aning mindre.

Man ser det inte förrän man laddat upp bilderna.

Då kommer chocken !

Men den lägger sig nog gissar jag.

Snart dags för lite film och ostbågar ^^



Ciao


Av Michael - 11 september 2010 14:24







Ingen direkt sovmorgon.

Trodde mobilen skulle ringa klockan 9

men insåg senare att det var inga problem.

Sen klippning, duscha och kolla film till frukosten.



Iväg till återvinningen, hämta stryptipset

handla middag och nu sitter jag här och försöker att

hämta andan en kort stund innan middagen ska tillredas.



- Pasta & Köttfärssås -



Va händer hos er idag ?



 

Av Michael - 10 september 2010 22:14







På mig som svullat i mig en underbart middag.

Tog även en extra omgång så jag är lite fundersam.

Tror mycket väl att de futtiga cm jag tappat runt midjan

har infunnit sig där igen...



Tur man inte äter denna underbara rätt ofta

för man kan inte låta bli den. Vare sig den är varm, kall

eller 1 dag gammal så blir den bara godare.



Och visst gjorde jag det som jag utlovat.

Somnade i soffan sittandes efter maten.

Mätt och belåten somnade jag in en kort stund

och vaknade med värk i nacken...



Smällar man får ta !



 

- Nära nu Catarina -

Av Michael - 10 september 2010 07:46






Man känner sig som Gizmo när man vaknar.

Ljuset är inte starkt men tillräckligt för att

man ska skygga tillbaka och dra täcker över huvudet

när klockan bestämmer sig för att ge sig tillkänna.



Men till slut kommer man upp.

Jag sätter mig en stund vid skärmen.

Funderar på dagens första inlägg sen väcker jag

en ilsken morgontrött son som så fort han

vaknat vill ha frukost snarast...



Frukost ja !



Dags att äta själv så jag klarar av resten

utav dagen och inte blir som igår.

Sen vad som sker ikväll vet jag inte utan

det får bli som det blir...



Önskar er alla en riktigt skön

och mysig fredag...



Kram



 

Av Michael - 9 september 2010 22:34







Eller jag känner mig som en omskakad

jordekorre just nu.

Jordig gammal skrutt som inget värde har.

Trött och sliten man som verkligen längtar efter helgen.



Inget planert så kanske får man vila ut ordentligt.

Ska bli skönt att få sova ut och jag hoppas

att det blir så för ja vill inte vakna 7-8 lördag morgon.



Nej va sitter ja här för.

Gör ingen glad ändå så jag kryper ner i sängen.



Godnatt...



Av Michael - 9 september 2010 08:33







Några av er har tydligen trott att

jag i förra inlägget skrev om mina kollegor

och med bestämdhet nekar jag till alla såna

anklagelser...



Skulle aldrig sitta och hänga ut någon kollega

för jag har ingen anledning eller vinning av det

heller för den delen.



Så var det avklarat !



Snart dags för jobb...

Känns inget vidare motiverad idag.

Vaknade flera gånger inatt med halsbränna.

Vaknade i samma tillstånd men även lätt

illamående och huvudvärk.



Fick i mig 1 smörgås så jag får

se hur länge denna dagen orkas med.

Men men... Bara att rycka upp sig

och trampa iväg till jobbet...



Önskar er alla en härlig dag !



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards