•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2010

Av Michael - 29 oktober 2010 07:59







Nej jag är inte omvänd eller besatt.



Kroppen helt väck och hjärnan likaså...

Ska bli skönt med helgvila.


Marknad imorgon !


Sonen och hans klass ska sälja till

förmån av en klassresa.

sambon ska baka, vi har gett klassen lite

broderade handdukar som vi hoppas ska

ge dom lite extra klirr i kassan.



Dags för lite födointag sen trampa iväg till

The Wolf Island Dungeons...



Ha en underbar dag !

Av Michael - 28 oktober 2010 21:45







Sonen glömde göra sin igår.

Lovade dyrt och heligt att han minsann

skulle göra den idag och med gammal

vana så kände vi att detta kommer kanske inte...



Sen var ju sambon inte hemma så pressen hamnade på mig.

I periodpausen mellan 2:a & 3:e perioden gick jag till

frisören sen in i duschen och sa till min son attt nu var det dags.

När jag kom ut satt han med pennan i handen

och skrev som om livet hängde på en skör tråd.



Läxan tog kanske 20 minuter att göra

sen tog han sig lilla chokladbit

(ja en liten muta)

och gick upp och satte sig vid "Youtube"

naturligtvis och där satt han tills jag kom hem efter

promenaden med Leo...



Skicka han i säng så nu ligger han i sambons

säng och kollar på film.

Märkligt nog somnar han som ett spjut i hennes

säng så nu kommer snart lugnet att

lägga sig och han får sova ut...



Usch... Känns som en novell.

* kramp *

Av Michael - 27 oktober 2010 21:44







Stand up for your rights...




Mina rättigheter till att sova som en gris.

När jag stänger av tv:n utan att se färdigt en av mina

favoritfilmer så är det nog ganska fucked.



Vet att jag kommer få slita ont imorgon så

jag får nog ta och krypa till korset utan tvekan.

Tungt att maxa kroppen under morgondagen

när man kvaddat den under dagen.



Sista tygrullen skulle ur bussen.

Ska kliva ur och har inga händer fria.

Halkar och daskar arslet, svanken, ländryggen

i steget och det gjorde satan så ont skall medges.



Hyfsat stel i kroppen så vi får se hur det går

imorgon om ja nu kommer ur sängen.

" wish me luck "



Nu kryper jag ner !



Sov gott mina vänner...

Av Michael - 27 oktober 2010 20:14







  • Sängdax...
  • Helgen !
  • Marknad...


Även julen kryper närmare.

Mörkare ute och varje gång så glömmer

jag min cykelbelysning hemma.



Skulle inte förvåna mig och jag en vacker dag

sitter där med en fet böteslapp.

MÅSTE !

Leta fram dom och få dom på plats.



Ruskar på huvet...

Snart faller allt på plats.

Av Michael - 27 oktober 2010 19:06






Intrasslad i en bubbla...



Enormt seg och ingen lust med att göra

någonting alls. Känns som en dålig Di Leva sång

och i mina ögon är det är ingen merit i mina ögon.



Orkar mera...

Somnar ju snart med pannan i tgb.

Dags att göra något.



Kram

Av Michael - 26 oktober 2010 21:50







Längtar till lördag.



Sista lördagen i oktober är det oktobermarknad.

Människor går man ur huse för att sammastråla

på detta jippo...



Har inte missat många marknader under mitt

snart 42-åriga liv och många anser det är skit som säljs

och visst är det så men man går inte endast dit

för att handla utan för att träffa folk.



Har inte varit en enda gång utan att

man träffat vänner f.d arbetskollegor som man vanligtvis

inte träffar på annars så det är roligt och få

prata av sig lite minnen...



Har äntligen fått äntra skrivbordet och ta datorn

i besittning efter middag, ishockey och hundpromenad.

Sambom tränar på Wii...

Har tydligen tänkt sig att bli


Miss Beach 2011


Jag får nog ta och starta tränadet

jag med men jag inväntar utmaningen...



Allt bra med er annars ?

Av Michael - 25 oktober 2010 22:26








 

Önskar alla mina vänner

en riktigt


GOD NATT !

Av Michael - 25 oktober 2010 22:05








Mig själv...



Kommer vissa stunder i ens liv då man VERKLIGEN

önskade att kameran vore med.

Man längtar efter den perfekta bilden.

Igår var ettsådant tillfälle.



Herr Ågren gnager i mig fortfarande.

Vi körde mot Hemköp för litet inköp

till middagen och på vägen möts vi av ett eldhav.

En himmel så eldigt gul/orange att man

trodde hela grannkommunen stod i brand...



Flera människor stannade upp på parkeringen

och fotade med sina mobiler och visst det kunde jag med gjort

men med facit i handen så var det ingen bra idé.



Min mobilkamera är grymt kass.

Hade hellre tagit foton med

min kamera som naturligtvis vilade hemma

på arbetsbänken till ingen nytta...



Jaja... Dags att sluta grubbla och se framåt.

Nu ska jag rädda garagedörren från sambons vrede.



See Yaa !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards