•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Dagens första god gärning...

Av Michael - 26 november 2010 10:20







Min granne satt fast på parkeringen.

Fick hjälpa henne loss så hon kunde öppna sin butik.

Hoppas bara nu hon kommer in till centrum för vägarna

verkar ju allt annat än plogade.


. . . . . .


Verkar som både Vänersborgs Kommun

& Vänersborgs Bostäder tagit sabbat idag.

Inte hört eller sett en enda traktor eller plogbil.


. . . . . .


Och vi får sen höra att vi gnäller så mycket.

Visst är det hemskt eller hur ?

Vi betalar över 7000:-/månaden och gnäller

för att vi har läckage, kalla lägenheter, dåliga

varmvattensberedare och oskottade vägar, gångar och parkeringar...


. . . . . .


Men vi ska såklart gå med på hyreshöjningar.

Vem ska annars betala julborden för personalen ?


. . . . . .

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

26 november 2010 10:35

Det borde finnas fler som dig! Det är du som ger vardagen en liten guldkant. Tummen upp!

Jag skulle ha behövt dig när jag körde fast med bilen i hallsberg, det va massor med folk som såg mig samt gick förbi men det enda dom gjorde va att kolla och gå vidare.
Som tur är så har man bakhjulsdriven traktor (volvo 740) så man tog sig därifrån efter en stunds lirkande ;)

Ha en bra dag, det är du värd! Och jag håller med, det är konstigt att det blir så dåligt plogat när dom vet att vintern återkommer årligen och med de pengar vi har. Men å andra sidan så är det nog inte så lätt för plogarna när de är så få! Kommunen måste anställa fler till de jobbet!

http://gasoline.bloggplatsen.se

Michael

26 november 2010 10:53

Hmm...Tack !
Men nu överdrev du väl lite ;)
Man gör så gott man kan bara...
Snarare du som satte guldkant på min tillvaro :)

Kram

 
mickis

mickis

26 november 2010 11:34

härligt med en medmänniska som du :-)

Ha en skön vintrig fredag!
Kram

http://mermickis.blogspot.com

Michael

26 november 2010 11:42

Tack snälla :)
Önskar dig detsamma vännen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards