•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Michael - 18 december 2010 20:28




  Vart jag sugen på för ingen mer än kära Kicki ville beskriva sitt julbord för mig.

Ska snart se denna otroligt juliga och enligt mig

den bästa Julkalendern genom alla tider.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Till detta ska vi avnjuta färska räkor

& minibaugetter...


Ja om inte min sambos arbetsgivare vill annat skall

medges för dom ringde nyss efter hennes 2 nätter och undra

om hon kunde göra en 3:e natt efter att idag sovit 1½ timma.


Hon är knappt vid medvetande och nu i köket med dottern

och gör pepparkakshus på ren skär vilja för det finns

ingen som helst ork och det kan man mycket väl

förstå faktiskt.


Kom igen nu och skriv om erat fullspäckade julbord...



 

Av Michael - 18 december 2010 18:02



 


Vad har du på Julbordet ?

Ge mig nya vinklar...

Är verkligen så nyfiken.


 

Av Michael - 18 december 2010 17:35





  Med extra ost vart det för min del efter jobbet.

Barnen hade önskemål och vem kan tacka nej till detta efter en strävsam dag...

Inte direkt uppiggande av att äta efter knappt 5-6 timmars sömn inatt.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Ska nog vila en stund och fundera på nästa inlägg.

Har ett litet uppslag på gång som jag

finner mycket intressant och som kommer

att stilla min nyfikenhet om ni vill deltaga i min

lilla korta frågestund...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-


Endast 1 fråga !

Av Michael - 18 december 2010 07:42

  Somnade enormt snabbt inatt.


Dock en aningen sent så nu är hjärnan helt mos.

Hörde inget krafsande under hela natten men jag kommer

att ställa upp fällor antingen idag efter jobbet eller under morgondagen.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Med facit i handen så vet jag att dom springer på vinden.

Tuggar sönder kartonger för bomaterial och det blir snart till

att byta ut allt mot plastbackar med lock annars har

dom snart ätit upp varenda låda däruppe...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Vänersborg bjuder på ett mildare väder idag.

Vi har just nu -2.9 utanför och lätt vind.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Dags för frukost sen iväg till jobbet.

Önskar er alla en riktigt mysig Lördag.

Tänd massa ljus, pynta, dekorera, julbaka

känn stämningen så kanske julkänslorna kommer tillbaka.

Vet jag ska göra mitt bästa idag sen får det bära eller brista.



Go & Gla Kexchokla


 

Av Michael - 18 december 2010 00:13



  Ja troligen inte lika söt som denna varelse.



Men vi har fått in dessa förbannade ohyra i vår lägenhet.

Hörde dom för en timma sen springa i väggarna &

mellan tak/golv.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Påpekade detta för min dotter som omedelbart inbillade

sig att dom sprang i hennes rum så hon vägrade

att lämna sin loftsäng förrän hennes pojkvän hade

genomsökt varje hörn av hennes rum.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Får vi se hur mycket sömn det kommer bli inatt.

Antingen somnar jag direkt för trött är jag.

Eller så kommer jag ligga vaken och antingen lyssna

efter krafsandet eller så kommer jag höra det hela tiden.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Återstår att se helt enkelt.

Men nu ska jag ensam krypa ner och

försöka sova för jag ska upp 7 igen sen

iväg till jobbet och ge gärnet mellan 10-15:15


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.



 




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards