•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Michael - 19 december 2010 19:11



  Min granne kommer hem från jobbet där hon

hämtat sin sambo och via internet säger hon tack till MIG ?

Jag finner mig rådlös och frågar vad jag har gjort...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Hennes ord lyder följande:


" Någon har skottat och misstänker starkt att det är tomten =) "


Så då undrar man vem denna tomte är som

springer runt i gårdarna och skottar snö.

Vi har alltså en suspekt person utklädd till tomte

och som med ( gul ) snöskyffel i handen går runt

och gör det framkomligt åt mina grannar...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Verry Hygglo denna tomte får jag medge.

Hoppas han kommer till mig med så jag slipper

skotta för det är ett riktigt skitgöra.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Men snart är det Jul...

Är man snäll får man paket.



 


Av Michael - 19 december 2010 16:50





  Skulle vara instängd idag trodde jag men så vart det aldrig tvyärr. Kollade upp en julklapp till sonen med grannen sen fick vi åka in till Expert för att göra en annan.



På samma gång beställde vi en tårta till Julafton på Nordfeldts Konditori.

Julig smarrig tårta 10-12 personer för 219:-

fick det bli och sen var det avklarat.

Hämtade julklappen, handlade på Hemköp sen hem igen.



Sen väl hemma tog jag tag i snöskyffeln.

Skottade egen framsida eftersom plogen lagt en 50 cm vall framför grinden.

Skottade även hos mina föräldrar & en parkering, någons framsida...



Tänk om man kunde tjäna pengar på snö...

Kanske skulle öppna eget.

Ja om inte ryggen satte stopp för allt så varför inte.

Kanske man istället skulle..........



 

Av Michael - 19 december 2010 10:02

  Kommer vi att bli om det fortsätter att snöa i denna takten som det gör nu. Blir till att skippa promenaden med Leo och frukosten för att ge mig ut och skotta snööööö...



Snöar så enormt just nu och jag hoppas min kollega kan ta sig till jobbet utan

att det sker en olycka. Vargöns Järnhandel har extra öppet denna Söndag mellan 11 - 14 så ni som bor nära och är shoppingsugen är välkomna att köra dit...


Önskar alla en riktigt underbar och mysig 4:e Advent...



 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards