•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2010

Av Michael - 14 december 2010 07:09







Han kände sig kall och frusen.



Kan ju inte neka han att vilja värma sig en stund.

Ska ju cykla till jobbet idag så nu

blir det långkalsonger & thermobrallor på.

Har just nu -8 utanför så det kommer att behövas.


.-.-.-.-.-.-.


Försöker nu mest att vakna till.

Ska göra sonen klar för taxin snart.

Ut med hunden och hinna med frukost.

Ska nog inte vara några problem...


.-.-.-.-.-.-.


Önskar er alla en underbar dag !

Av Michael - 13 december 2010 21:43







Hos min Pappa innan sängen.

Pappa fyller idag 69 år !


HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA !!!


Så nu ska vi så fort sambon kommer hem

in och lämna lite paket...

Sen ut med hunden innan

vi kryper ner för kvällen.


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Hoppas han gillar sina presenter.

Han har inget val egentligen...


  


Godnatt mer er Sötfisar

Av Michael - 13 december 2010 19:31







Snart är det Torsdag !


Äntligen känner man sig hoppfull.

Om inget allvarligt sker så kommer det

bli klart, jag kommer bli så otroligt nöjd.


.-.-.-.-.-.-.


Annars en helt vanlig dag.

Ett liv fullt av snöskyfflar och underbara

arbetskollegor att jobba med.


.-.-.-.-.-.-.


Precis ätit mat.

Helt ensam vid bordet.

Lite tråkigt men vad ska man göra.

Låter maten sjunka ner...


Av Michael - 12 december 2010 21:50



 




Starten skulle gå redan 10:30 var det sagt.

Fick ändras lite men va gjorde det.

Vi kom iväg och med vägledning av en

kompis från Karlstad hittade vi till slut

"Munken"


.-.-.-.-.-.-.-.



Maten var utsökt och sällskapet mer än

otroligt underhållande. Man kan inte haft en mer

trevligare dag så detta måste göras om...


.-.-.-.-.-.-.-.


 

Ni som aldrig varit där och bor i närheten

ska verkligen göra ett besök dit.

Allt var verkligen perfekt från första stund.


.-.-.-.-.-.-.-.-.


Sen resan hem gick fortare av

någon märklig anledning och

det kändes skönt att komma in i värmen.

Temperaturen pendlade varierande

mellan -9 ner till -17 och det kände man allt

av när vi kom hem och lastade ur bussen...


.-.-.-.-.-.-.-.-.


ETT STORT TACK TILL INGER NORLING

SOM ORDNAT DENNA TREVLIGA KVÄLL.

ÄVEN ETT TACK TILL ERIK SOM GJORDE DET MÖJLIGT.

GLÖMMER INTE ER ANDRA SOM FÖRGYLLDE

MIN DAG MED MASSA SKRATT OCH ENORM GLÄDJE...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.


Men nu är det slut på det roliga.

-9.9 grader utanför och Leo vill ut

så jag får snällt göra min del och sen krypa ner

under varma täcket och drömma...


.-.-.-.-.-.-.-.-.-.



God Natt !






 








Av Michael - 11 december 2010 21:38







Alla nöjda och glada.

Lussebullar & Philadelphia tårta erbjöds

och slukades med hull och hår.


.-.-.-.-.-.-.-.


Dotter fick bra & i våra öron dåliga

presenter... Nya högtalare till sin dator... *SUCK*

hahahahaha...


.-.-.-.-.-.-.-.


Dags för äggmackor sen krypa ner

och se en film tror jag.

Troligen en "x-mas film" av något slag.


.-.-.-..-.-.-.


Önskar alla en fortsatt mysig kväll.

Även en trevlig Advent imorgon.


....Santa is signing out....


 


Av Michael - 11 december 2010 12:45







Att få sovmorgon när man är ledig.

Ja jo jag fick sova till 8 vilket gör det

1 timma längre än på en vardag.

Klen tröst tyvärr...


.-.-.-.-.-.-.


Kalas idag alltså.

Släkten kommer och firar vår

dotter klockan 16:00

Så nu doftar det gott av nybakat i köket.

Gör ingen nytta så jag gick undan

en stund innan jag ska laga mat.


.-.-..-.-.-.-.-.


Helt insnöad på Sean Banan

har jag insett...



Av Michael - 10 december 2010 19:10







.-.-.-.-.-.-.



Underbart men kallt väder idag.

Tippade på runt 10 minus och stråalande solsken.

Skulle börja dagen med att montera snöslädar

ansågs det men hade matta och varor att plocka in först.


.-.-.-.-.-.-.-.


Tog tag i sakerna en sak i taget och avslutade

med att släpa in snöslädar på pall som vägde

ungefär som en bil med all snö under

pallyftaren och det gick som det gick...


.-.-.-.-.-.-.-.


Jag tappade fotfästet och stöp

som en fura och dunka i rygg & svank

redigt och har haft redigt ont hela dagen...

Naturligtvis så ska slemsäcken bakom menisken

svälla upp och göra mitt knä mer eller mindre ostadigt...


.-.-.-.-.-.-.-.


Men men...

Dagen gick och nu är jag ledig hela helgen.

Kalas med släkten imorgon och sen Julbord med

mina arbetskollegor i Karlstad...


.-.-.-.-.-.-.-.


Nog svamlat ! ! !

Av Michael - 10 december 2010 07:49







Sista dagen på denna arbetsveckan.

Dottern fyllde 15 år igår och firades smått med paket

och hon fick även besök av sin gudmor och det

glädjer henne otroligt mycket...


.-.-.-.-.-.-.


Idag blir det jobb sen hem och städa.

Sonen ska på kalas efter skolan och imorgon

kommer släkten för att fira vår dotter,


.-.-.-.-.-.-.


Trevligt att så många vill följa mitt bloggande.

Vem kunde ana att en snart 42-årig gubbe

kunde fånga intresset med skrivande...


.-.-.-.-.-.-.


Någon utöver mina vänner som vill

ge sig tillkänna ?

Trevligt att få veta vem ni är

och vad som drar er hit varje dag

och förgyller mitt skrivande

med erat besök...


.-.-.-.-.-.-.


Önskar er alla en underbart mysig fredag !


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards