•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2011

Av Michael - 21 februari 2011 20:19








Fast kanske utan att jag fick släpas upp.

Stressad imorse...




Visste jag skulle börja 09:00 och ingen frukost

fick jag i mig utan på med kläder, fram med matlådan

sen iväg fortare än blixten kändes det som...




Kommer till jobbet och byter om snabbt.

Skriver in mig 8:55 sen får jag frågan från kollega

när jag säger att jag ska minsann sluta 17:00


- Va ?

- Kan inte vara möjligt...




Och när jag sen med trötta ben

stapplat mig till schema tavlan visade det sig att

jag minsann började jobba 10:00 denna veckan.




" En groda utan ben "

Av Michael - 21 februari 2011 08:25







Nya cykeln står i hallen.

Färdigmonterad igår men inga

lås befintliga så den får stå kvar i hallen

så länge tills vi städat förråd eller köpt lås.




Skulle trampat iväg imorse men med

energiskt störande ischias och -13.6

utanför kommer det inte att hända...




Nu en snabb frukost sen iväg.

Jobbar 9-17 denna veckan...




Ha en underbar dag med rosigkalla kinder.

Önskar DIG Lycka till med försäljningen.


  

Av Michael - 19 februari 2011 12:10









Sovmorgon, Solsken, Frukost...



Kunde sova ut till efter 10 idag.

Inget man tackar nej till verkligen och kanske

inte så konstigt med tanke på förra nattens

korta sömn som påverkade idag.




Idag står detta på tapeten.


  • Rasta Hunden...
  • Frukost...
  • Handla mat...
  • Hämta stryktipset & Travet...
  • Ishockey (på tv) 18:25 SSK - FBK
  • Tacoskväll...
  • Film-Godis-Chips...




Undrar om familjen flyttar sig till övervåningen

när dom ska se Melodifestivalen.

Min sons stora idol Eric Saade ska sjunga så

HAN kommer sitta klistrad vid tv:n...




Hur ser er lördag ut ?








Av Michael - 18 februari 2011 23:14









Eller en bra bit på väg.

Somnade 2-3 inatt och vaknade strax innan klockan

ruskade om min tillvaro ordentligt.




Har haft bomull i huvet hela dagen

och det var verkligen en fröjd att

sluta arbetet redan klockan 17:00...




Inte piggare nu heller skall medges

så varför jag sitter här med ögon som rinner och

huvudet fylld med sand kan jag inte förklara.




Liten stund till sen stupar jag i säng.

Vår webbdesigner kör hjärnan på

högvarv just nu och ska trolla bort julen från

våran hemsida...




Håller tummarna Mats !

Nu sängen...



Av Michael - 17 februari 2011 23:13









Ja eller en av dom på listan

har jag en gång jobbat med på SAAB.

Redan då insåg man att där var inte alla hästar

hemma i stallet och nu sägs det att han sitter

och klämmer i Spanien...




Ikaros Listan !

Där finns allt från misstänkta

rånare och mördare.

Vilket HAN är vill jag inte ens veta eller tänka på.




Tänk att det kan gå så snett.

Vad driver en människa att göra

såna saker som dom kommer få leva med

retserande del av livet...?




Orkar inte mer nu.


" RESPEKTLÖST "


Är det enda ord jag vill avsluta med.

Önskar alla en riktigt god natt...

Av Michael - 16 februari 2011 22:34








Trodde i min enfall när jag fick beskedet

om att börja senare på dagen skulle

bli lite bättre, jag skulle få sova ut längre men

tyvärr blev det inte alls så som jag trodde...




Sambon jobbar och jag får snällt krypa upp 07:00

även om jag börjar 10:15...

Sen nästa vecka när barnen har lov ja då ska jag

börja 09:00 och sluta 17:00...




Väldigt tvära kast men man får snällt leva med det.

Imorgon är det bara att ge sig på det igen.

2 Dagar kvar sen ledig 2 innan jobb måndag sen

ledig tisdag... Ganska mysigt ändå :)




Näää mina vänner...

Kissa sen krama kudden !



Kram på er alla ( ja jag har tvättat händerna)

Pussar min vovve godnatt !

(inte rädd för maskar)



 

Av Michael - 15 februari 2011 19:01








Kan inte fortsätta så här.

Finns ingen möjlighet att låta detta

pågå i den takt det gör...



Finns det inget annat sätt undrar jag själv.

Jag får helt enkelt finna ett sätt att blogga mer

så ni får något att läsa om.



Nästan dåligt samvete

för mitt slarvande...



Hoppas ni ursäktar !



 


Snart dags att greja i trädgården...

Någon som vill hjälpa till ?

Av Michael - 13 februari 2011 15:41

 



Kanske inte så blodig...



Febern verkar ha försvunnit men ryggen gör

sig verkligen påmind just nu. Skulle behöva

göra ett besök till en naprapat men troligen kan han inget

göra när jag har ischias med smärtor som strålar ut i båda

benen och gör det fruktansvärt jobbigt.



Får massage med Voltaren Gel

och faktiskt så lindrar det kortare stunder.

Gör sittandet lite mer behagligare som tur är.


- Nej jag sitter inte vid datorn hela tiden.



Sambon och sonen turas om med detta.

Sambon säljer kläder på löpande rulle

känns det som. Är på vinden nu och ska

plocka ner våra vårjackor/vindjackor som fyller en hel

sopsäck och som ska sälja hoppas vi...



Dags att göra sorti...

LG Hockey Games


SVERIGE vs FINLAND



 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards