•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2011

Av Michael - 12 februari 2011 20:47







Nej !!!!



Jag menar 4 älgar och sen fruktansvärd feber.

Tog en tur upp på berget och fick fotat en hel

familj som kungen inte hade utrotat.



 


Blockerade hela vägen med att gå till ena sidan

sen efter 2-3 minuter återvända tillbaka.



Kylde ner mig ordentligt.

Trodde solen skulle värma mer

men bedrog mig grovt och frös som jag hade suttit

näck vid polarisen...



Legat nerbäddad i soffan och skakat.

Känns lite bättre nu och jag hoppas

att det fortsätter så resten av kvällen...



Hur har er kväll varit ?

Av Michael - 12 februari 2011 10:18

 


Skiner in genom sovrumsfönstret.

Som vanligt glömde jag dra ner persiennerna.

Vaknade efter 6 timmars sömn full av förväntan.

Hunden rastad och snart ska jag ta en foto-promenad.




Hoppas bara att ryggen orkar med nu när

det är så kallt ute.

Men man får dra på sig lite extra och sen får det nog

bli mössan på...



Önskar alla en underbar morgondag.

Av Michael - 10 februari 2011 22:27







Hela morgonen var egentligen förstörd.

Trodde aldrig jag skulle ta mig upp igen.

Man kan hamna i djupa svackor men denna var gigantisk.

Sen efter jobbet så plötsligt vände det och trots mörkret ute så

sken solen igen...



Inte gjorde det saken bättre att ha varit utan mat i 15 timmar så

när jag fick lunch klockan 12 så skrek magen, blodet i kroppen

efter föda och jag bokstavligen kasta i mig maten...



Ska bara veta hur lång tid det tar för kroppen att sen försöka

hämta sig efter att ha varit utan fast föda.

Nu är jag ikapp, hunden rastad och jag nyduschad och varm igen...



Sonen ligger och dottern....

Ja dottern ja, ett kapitel för sig antar jag.

Svårare människa att få i säng finns nog inte tyvärr.

Inte heller en solskens historia att få upp på morgonen

heller för den delen men man vänjer sig...



Hur gör ni med era tonåringar ?

Klubbas dom eller sövs ner ?

Tips önskas ;o)

Av Michael - 10 februari 2011 07:54







Håller sitt grepp fast om moder natur ännu ett tag.

- Släpp taget människa.


Sitter och inväntar taxin sen ska jag rulla mot VC och lämna

mina prover sen se om jag tappat kilon, kanske någon cm runt midjan.



Gör inga vägningar här hemma utan känns lättare

att göra det på en tillförlitlig våg 1 gång/månad.

Mäter även midjan så det görs riktigt.



Surt att man inte får äta frukost dock för

jag är vidrigt hungrig och måste lämna prover

med fastande mage...


- Fastande eller svältande mage ?



Jaja det går nog över så fort dom fått stoppat nålen i mig.

Sen är det iväg till jobbet med all hast.

Önskar jag hade som dottern sovmorgon hela veckan.

Men med barn som ska till skolan så måste jag upp 7...



Önskar alla en strålande dag i snön ( ja lite ironisk var jag)

Av Michael - 9 februari 2011 22:18









På vägen hem stoppades vi av Poliskontroll.

Blåsa och visa körkort...


- Oj jag har tuggummi i munnen.

- Det gör absolut ingenting.

- Stimorol säger den här...


What The Hell !!!



Fel tuggummi...

Hur många andra bilförare

har blivit falskt anklagade för rattonykterhet

när man inte ens kan lita på instrumenten...?



För det finns väl INGEN som kör onykter ?

Ja vi hade ett gott skratt på vägen till Pizzerian...

Ähh...hum ja menar... Äsch skitsamma :)



Dags att ta denna gamla sargade kropp

och lägga den i träda.

Hoppas på en "uppenbarelse"

imorgon med och jag har tur...




God Natt 

Av Michael - 7 februari 2011 23:12







Köpte med mig skifferplattor hem som egentligen är till för ljus.

Dom kostade mig 29:-/st och då passade jag på att köpa 4 stycken.

Men för att kunna anpassa dom i mitt akvarium så fick dom delas och sen

kokas så bakterier, prislappar och skyddsploppar ramla loss...


-0-0-0-0-0-


Visade sig efter ett tag att jag minsann glömt av att dom kokade på spisen.

När jag väl gick ner för att gå ut med hunden vart jag påmind.

Kunde stänga av innan katastrofen var ett faktum som tur var.

Nu ligger dom och svalnar så imorgon ska jag konstruera något praktiskt...


-0-0-0-0-0-


Har precis duschat av både mig och hunden.

Vädret utanför var inte alls roligt så vi var som 2 dränkta råttor

när vi kom hem, min dotter ledde in Leo i duschen sen klev jag in efter

så nu mår vi gott och är varma i kropp och själ...



-0-0-0-0-0-




Dags att äntligen krypa ner under täcket.

Känns som duschen varje kväll före sängen mjukar upp det onda.

Kanske snart är helt felfri (drömmar) inom kort...

Nu ska jag krypa ner så godnatt med er alla härliga underbara människor.





 

Av Michael - 7 februari 2011 21:10







Spände mig...



Krampaktigt så blev det fantastiskt.

Något blockerade mig och gjorde att allt svartnade...

Vilken himmelsk upplevelse.



Ska nog ta och promenera med hunden

nu och få ett annat perspektiv på livet...

Eller hur ?

Av Michael - 7 februari 2011 19:25







Eller ryggen börjar komma tillbaka.

Kunde öppna garagedörren utan att sjunka

ner i gravid-mamma-ställning och det var

väldigt tillmötesgående får jag medge.



Pizzan uppäten och nu sitter jag bara och "längtar"

efter en massa saker...



Låste sig...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards