•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2011

Av Michael - 16 mars 2011 22:51







Det är den stora U-lands frågan just nu....




Har fått ett litet dilemma som gnager inom mig

och nu vet jag inte alls vad jag ska göra.

Stå fast vid mina principer eller rätta mig efter ledet

och kanske istället vantrivas så enormt...




Puttar dom tankarna åt sidan en stund.

Ska försöka krypa ner och sova.

Massa annat som värker i kropp och själ.

Och sen har jag sonen i sängen bredvid

som har fått sig en redig förkylning.




Han har hostat från de han kom in för middag

tills han somnade utmattad.

Snorig näsa och rossliga luftrör.

Blir en jobbig natt för oss båda....




Godnatt

Av Michael - 16 mars 2011 07:54







Men jag var vaken 06:45 trots allt eftersom ungarna ska upp.

Sonen iväg först och dottern ska upp strax.

Jag börjar 10:15 idag och kör till kvällen...




Ledig imorgon och då går dagen i tvättandets tecken...

Har massa att ta igen så vi kör klockan 11 efter att tanten sovit en stund.

Vår egna tvättmaskin står i hallen eftersom vår grovstuga renoveras.

Ny varmvattensberedare ska sättas in och halvera vår

elräkning hoppas jag så nu ska det göras snyggt...




Men nu hinner jag inte pladdra mera...

Frukost, raka hakan, ut med hunden sen är

det väl dags att cykla iväg till jobbet.





Önskar alla en underbar dag i solen !


  

Av Michael - 13 mars 2011 12:20



 





Förhoppningsvis blir det av...




Årliga resan man ser fram emot.

Bomstad Beach - Karlstad...




Underbara vänner som alltid ger ett smile

på läpparna och djupa sår i skrattgroparna.

God mat och massa mys.

Ja om vädret tillåter förstås...




Hoppas verkligen kunna åka

detta året eftersom jag missa förra.

Dags att börja spara pengar så man

kan ha en riktigt rolig helg utan att tänka

på vad allt ska kosta eller om man har råd eller inte.




Får nog släppa datorn en stund och

hjälpa till nere i groven eftersom

varmvattensberedare ska bytas ut nästa vecka...




Av Michael - 11 mars 2011 07:38








Önskade strålande väder och än så länge

verkar det hålla i sig. Svårt att kliva upp denna morgonen.

Illamående och huvudvärk innan man ens lyft huvudet från kudden.

Men det räckte med att kliva ur sängen så var det borta.




Hoppas resten av dagen blir lika bra.

Dum som man är så läser jag horoskopet som ståri aftonbladet varje dag.

Tror aldrig på det som förutspås men funderar vissa stunder om det ska ske.

Det talar om hur morgondagen skulle bli och att jag skulle bli ovän med en vän... Går man medvetet och tänker "vem är det" eller "ska jag undvika alla"

ja tankarna är många...




Dags att jaga iväg sonen till bussen.

Han har blivit stor nu och åker buss själv till skolan numera.

Känns tryggare än taxi som sällan ville komma i tid.

Bra för honom med eftersom han MÅSTE passa tiderna annars kommer han inte till skolan...




Önskar er alla en underbar dag !


  



Av Michael - 10 mars 2011 22:10







Kvällen känns ganska behaglig.

Trött, utmattad, mätt & FBK vann i sudden

med 2-3 och leder med 2-0 i matcher.






Dags att krypa ner i sängen

och reflektera dagen som varit.

Inte meningen att oroa er med mina djupa veck

i pannan men detta är ju en slags

klagomur och ett sätt för mig att lätta på trycket.






Hoppas på en produktiv morgondag.

Inget mer skitväder.

Vill ha solsken nu så går dagen mycket

snabbare och man får lite gjort när kunderna

strömmar in och shoppar loss...




Godnatt alla sötfisar !


  







Av Michael - 10 mars 2011 14:29








Med bloggandet...




Ingen som läser och jag skriver inge av värde heller.

Känns som allt bara rinner förbi och jag

kan inget göra för att stoppa eller förhindra.




Känns även som om jag bara sitter och gnäller

i mitt skrivande så det kan ju knappast locka

någon att läsa hur man är på kasst humör...




Visst livet kanske inte är så illa som ni

brukar hävda men man kanske känner olika.

Jag har mina ljusa stunder och solsken som

lyser och vakar över mig och det är jag evigt tacksam för.




Ska ta mig en funderare på huruvida

jag ska fortsätta blogga eller inte...



Ciao !   

Av Michael - 7 mars 2011 19:57








1:a Dagen efter att ha varit sjuk.

Gick bra trots alla tankar som snurrade.

Motvind till och motvind hem efter jobbet.

Skönt att det fanns och göra så man kunde kasta

sig in i smeten direkt och pressa undan

allt det där man inte ville tänka på...




Varmkprv & Bröd till middag

passade utmärkt som bukfylla.

Man behöver ingen lyxmiddag eller

kostcirkelmat för att känna sig lycklig...




Maten smälter och jag gäspar som en stork.

Kommer somna snabbt idag det är jag tvärsäker på.

Sambon jobbar natt men sonen blir stand-in så

då blir det 2 som drar stockar i sängen ändå...



Chip!

( efter regn kommer solsken )

Av Michael - 4 mars 2011 19:02









Börjar hälsan stabilisera sig.

Man känner sig inte lika matt utan

jag orkar med mer och mer...




Hoppas verkligen skiten lämnar min kropp

ifred nu för jag har sagt upp detta med

omedelbar verkan...




Jag har precis fått i mig lite mat.

I början trodde jag det inte skulle gå

för jag var starkt illamående men kanske

berodde på att jag inte ätit sen 9 imorse...




Nya mediciner och värkabletter

har fått kroppen i en märklig balans

som jag inte riktigt vant mig vid.




Time 4 Vila...





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards