•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Michael - 21 maj 2011 21:54






Att skriva om besöket, vinsmusslandet...



Eller kanske ska utesluta det sista så jag slipper bli attackerad och misshandlad.

Fick iaf besök under snickrandet av Leo´s Mamma & Pappa och bihang... ;) Ja deras matte alltså.

Pratade långt och länge som goda vänner och grannar gör.



Påpekade även att grannen smög med sin vinbox och jag visste inte att så var fallet.

Hon försökte dölja den STOOORA boxen så jag inte skulle få se...

Inte fick jag se henne vingla hem med 2 hundar på var arm.



Ooops nu ligger jag fisigt till ! (fölåt Jana) ;o)

Nu blir det film, om jag får bort sonen från soffan vill säga :o)

Av Michael - 21 maj 2011 20:34






Ja ni förstår vilken dag det har varit...

Och inte gick jorden under heller som den tydligen skulle göra.

Inte en aning om detta för då hade jag inte kastat ut över 500:-

på grillbänken och nya grillen jag köpte idag.



Gick från detta:


 

Sen vidare till detta:



 


Fortsatte sen med att snickra ihop detta:

Våran grillbänk som inte riktigt är klar.

Skall in med hyllor och en zinkhink så askan kan tömmas.

Hyllorna ska vara till tändvätska, briketter och kanske

lite annat av nytta...






Men var inte riktigt klar där utan vi hade även fått en

gammal hylla av min mor som jag justerade och skvätte på träolja

så den ska kunna klara av väderleken ute...



 


Den är nu inoljad precis som grillbänken och sen

ska den kläs in med presenning på baksida och båda sidorna.

Dörr ska hakas på med genomskinlig plast på framsidan.

Skall anvädas till förvaring...



Sambon har åkt till jobbet så nu ska jag ta det lugnt.

Jaga ut min dotter med hunden, ta en skön varm dusch sen avsluta

kvällen med en film och somnar troligen i soffan...



Kan jag göra det med gott samvete tycker ni ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards