•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Michael - 27 maj 2011 22:56


Hör till saken att min sambo ingår

i styrelsen på området som sekreterare.

Hon hade inköpt en mini-pc som ska underlätta

allt jobb och 2 nya skrivare...


- - - -


Tillbaka till berättelsen...

Min son hade somnat i soffan

och när jag kom ner för att väcka och

sen gå ut med hunden så är han inte riktigt

med på banan nyvaken som han är...


- - - -


Puttar på han och säger:

- Nu får du gå upp och lägga dig...

Han ser på mig yrvaket och utbrister:

- Har vi fått vårat nya pingisbord...?

Han pekar på lådan där sambons mini-pc legat i...


- - - -


Har äntligen hunnit med att gå ut med Leo

stekt ägg och fått han i säng så nu ska jag själv krypa ner

och försöka få en blund i ögonen...


God Natt Mina Vänner





Av Michael - 27 maj 2011 19:08




Ska jag hinna med att göra

frukosten idag tänkte jag...

Imorgon runt 8-tiden åker vi till Göksäter.


- - - -


Inte en aning om vad som finns där

men ungarna behöver nya kläder och ligger

närmare än Ullared så det får bli så.


- - - -


Får nog ta och fixa en film för kvällen.

Det blir: Sanctum

för min del ikväll och det passar ju bra. 

Ingen film sambon vill se och jobbar hon natt

blir det oftast såna filmer man får se...


- - - -


Kommer troligen inte se hela utan somna

ifrån denna filmen med men de gör inget.

Har snart 4 veckors semester att se filmer på om vädret blir dåligt.

Hoppas ju på toppenväder som det utlovades

dom närmaste 13 kommande dagar...


Let´s be positive !


Av Michael - 27 maj 2011 18:18




 

Eller flera som fick sätta livet till

för att stilla vår hunger...


- - - -


Sambon tog för omväxlings skull en grillad

kyckling medans jag och barnen valde filéer istället.

Värsta dagen att shoppa på kändes det som för

varenda butik var proppad vid kassorna.


- - - -


Fredags snasket är inhandlad.

Bara att invänta sista promenaden sen

sjunka ner ensam i soffan och mysa i ensamhet.

Sonen sitter på sitt rum, dottern åker med till

mormor & morfars stuga & sambon ska jobba natt...


- - - -


Ska nog krypa ner i soffan redan nu.

2½ filéer med lite potatissallad sen tog det stopp.

Skönt när man slipper stoppa ner för mycket så man

istället mår illa...



Va hittar ni på ikväll ?


 

Av Michael - 27 maj 2011 12:49




      Film för jag slocknade flera gånger i soffan.

Antingen var filmen dålig eller så var jag extremt trött.

Gissar på det sista för jag gnuggar grus hela tiden...


 

Kanske skulle ge mig ut i trädgården och

omfamna det lilla solsken som försöker lysa fram.

Sen när tanten vaknat skulle jag nog vilja ta mig till

Farmartjänst för att se om det fannas stenplattor kvar

och kostar dom endast 8:-/st för 35x35 cm får jag

nog frestamig med några stycken antar jag...


Men innan jag smyger iväg vill jag sända ett tack

till alla som vill läsa denna blogg.

Inser att fler och fler av mina Facebook vänner

läser och begrundar mina ord och foton.


Tack...


Av Michael - 27 maj 2011 09:53






Är på ingång...


Den jag har nu är en reserv och egenfotad bild.

Önskar jag hade en annan kamera för att kunna

se om man är kass fotograf ellerhar en dålig kamera...



Fick erbjudande om att låna en kamera

men insåg ganska snabbt att om den är bra blir man beroende

och sen kan man aldrig återlämna utan att

få grava abstinenta problem så det får jag

fundera på ett tag innan jag ger svar...



Sitter mest nu och slösurfar.

Har minst 3 stavfel/rad så undrar om det inte

är underlättande att sluta skriva, Gå ut med hunden

sen kolla på en film eftersom det regnat nyss.



Kanske ska ta ut hunden så han får

göra sitt sen krypa ner i soffan och slappa (somna)

Vart sent igår och det märks nu...



* vinkar *

Av Michael - 27 maj 2011 08:10







Någon som kan ge tips ?


Av Michael - 27 maj 2011 00:51

 



Ja vad ska man annars kalla det ?

Dottern ville inte alls ta ut hunden och jag satt i telefonen.

Fick snällt krypa ner och ta ut min lilla ögonsten så han haltandes

fick ge sig ut och göra sina kvällsbehov.



Regnet föll och med det kryper dom fram.

Dessa äckliga, slemmiga, vidriga...ja ni ser mönstret va ?

Bruna mördarsniglar krälar fram och man ser inget utan

hör bara ett dovt "ploppande" varje gång man trampar på dom.



Skorna blir slemmiga & söliga men gud så skönt de känns.

Har än så långe inte haft mer än 1 enda upphittad snigel i trädgården

och jag hoppas det fortsätter så. Tydligen så gör mina växter vår trädgård

mindre attraktiv genom att vi har daggkåpa & 15 Aklejor vilket dom inte

tål tack och lov...



Nog om detta...

Dags att krypa ner och sova.

Tomten vandrar mot sängen för

att sen drömma om nya äventyr...


God Natt !



 



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards