•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2011

Av Michael - 27 maj 2011 18:18




 

Eller flera som fick sätta livet till

för att stilla vår hunger...


- - - -


Sambon tog för omväxlings skull en grillad

kyckling medans jag och barnen valde filéer istället.

Värsta dagen att shoppa på kändes det som för

varenda butik var proppad vid kassorna.


- - - -


Fredags snasket är inhandlad.

Bara att invänta sista promenaden sen

sjunka ner ensam i soffan och mysa i ensamhet.

Sonen sitter på sitt rum, dottern åker med till

mormor & morfars stuga & sambon ska jobba natt...


- - - -


Ska nog krypa ner i soffan redan nu.

2½ filéer med lite potatissallad sen tog det stopp.

Skönt när man slipper stoppa ner för mycket så man

istället mår illa...



Va hittar ni på ikväll ?


 

Av Michael - 27 maj 2011 12:49




      Film för jag slocknade flera gånger i soffan.

Antingen var filmen dålig eller så var jag extremt trött.

Gissar på det sista för jag gnuggar grus hela tiden...


 

Kanske skulle ge mig ut i trädgården och

omfamna det lilla solsken som försöker lysa fram.

Sen när tanten vaknat skulle jag nog vilja ta mig till

Farmartjänst för att se om det fannas stenplattor kvar

och kostar dom endast 8:-/st för 35x35 cm får jag

nog frestamig med några stycken antar jag...


Men innan jag smyger iväg vill jag sända ett tack

till alla som vill läsa denna blogg.

Inser att fler och fler av mina Facebook vänner

läser och begrundar mina ord och foton.


Tack...


Av Michael - 27 maj 2011 09:53






Är på ingång...


Den jag har nu är en reserv och egenfotad bild.

Önskar jag hade en annan kamera för att kunna

se om man är kass fotograf ellerhar en dålig kamera...



Fick erbjudande om att låna en kamera

men insåg ganska snabbt att om den är bra blir man beroende

och sen kan man aldrig återlämna utan att

få grava abstinenta problem så det får jag

fundera på ett tag innan jag ger svar...



Sitter mest nu och slösurfar.

Har minst 3 stavfel/rad så undrar om det inte

är underlättande att sluta skriva, Gå ut med hunden

sen kolla på en film eftersom det regnat nyss.



Kanske ska ta ut hunden så han får

göra sitt sen krypa ner i soffan och slappa (somna)

Vart sent igår och det märks nu...



* vinkar *

Av Michael - 27 maj 2011 08:10







Någon som kan ge tips ?


Av Michael - 27 maj 2011 00:51

 



Ja vad ska man annars kalla det ?

Dottern ville inte alls ta ut hunden och jag satt i telefonen.

Fick snällt krypa ner och ta ut min lilla ögonsten så han haltandes

fick ge sig ut och göra sina kvällsbehov.



Regnet föll och med det kryper dom fram.

Dessa äckliga, slemmiga, vidriga...ja ni ser mönstret va ?

Bruna mördarsniglar krälar fram och man ser inget utan

hör bara ett dovt "ploppande" varje gång man trampar på dom.



Skorna blir slemmiga & söliga men gud så skönt de känns.

Har än så långe inte haft mer än 1 enda upphittad snigel i trädgården

och jag hoppas det fortsätter så. Tydligen så gör mina växter vår trädgård

mindre attraktiv genom att vi har daggkåpa & 15 Aklejor vilket dom inte

tål tack och lov...



Nog om detta...

Dags att krypa ner och sova.

Tomten vandrar mot sängen för

att sen drömma om nya äventyr...


God Natt !



 



 

Av Michael - 26 maj 2011 20:10







Va kallt det blir så fort solen försvinner.

Altandörren har stått öppen någon timme efter att vi kom hem

och man är som en fiskpinne i kroppen, stel, torr & frusen...



Tog en tur till Hults Gård för att överlämna jordgubbs plantor

som jag lovat bort sen efter att vi lämnat paradiset körde vi till Coop för

att fylla på lite kylvaror och frukt hemma.



Nu sitter jag här som sagt och är genomfrusen, trött och sliten.

Har egentligen inget gjort förutom skruvat klart portalen

som jag imorgon ska sätta fast med stolpskor...

Jooo...jag planterade min pipranka så den blev nog glad över att

komma ner i jorden och snart ska den få klättra med...



Tog även en snabbkoll inne på Blomsterlandet för att se om dom

hade den speciella syrenen jag söker men tyvärr. Fanns massa annat som jag

GÄRNA ville ha men jag får stilla mig en aning och plantera

det vi har hemma först...


Av Michael - 26 maj 2011 14:04









Behövde komma ut en stund och rensa tankarna.

Fågelsång och frisk luft gjorde gott. Nu är dock magen

ett större problem för den är sugen/utsvulten känns det som.



Försöka få ner något och sen ut innan regnet faller.

Om det kommer överhuvudtaget alltså men varför chansa ?

Vill ha upp portalen och ner med piprankan...



Återkommer !

Av Michael - 26 maj 2011 10:07








Telefonen ringde... (08:59)

-Hejsan detta är xx från Norra skolan...

-Är xx sjuk idag ? (min 12-åriga son)

-Nej det hoppas jag verkligen inte...

-Han har inte kommit till skolan...


Hjärtat bultar utanför kroppen.......



Kastar mig på cykeln och trampar run stan i över 1 timma

innan jag efter 2 samtal med lärare utanför skolan cyklar hem.

Hittar inget under tiden hem och hemma är det bara hunden och

sambon som sover...



Går på toaletten, vänder ut igen och kommer utanför förrådsväggen

och ser längre bort en grönklädd hoodkille på 12 vårar som smyger

runt för att inte bli sedd.



Han får syn på mig och inser att det var ingen idé att smyga mer.

Skamset gick han hem och där ska han stanna resten av dagen.

Man känner sig inte högt rankad som förälder just nu...

Känner mig inte alls som en lyckad far allas utan mer som ett stort

misslyckande som inte kan tyda signaler eller ha orken nu imorse att

när han var på uselt humör följa han till bussen...



Mår illa.... känner avsky mot mig själv...måste komma bort en stund...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards