•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Michael - 2 juni 2011 19:36

 


Ja solen skiner...

Humöret är sådär men jag måste ju försöka.

Arbetsmotivationen är på bottennivå...


- - - -
Hoppas att det släpper...
På lördag vill jag ha gôtt väder
så jag och Matte får solsken till mjukglassen.
Nu har det gått ett år och inget skett...
- - - -
Ska se vad som visas på tv tror jag.
Slappa ner rumpan  soffan en stund...
Imorgon är det jobb 10:30 - 18:15 som gäller.
Dottern åker till Liseberg så det blir endast 3 hemma.
Troligen Tacos kväll...
" Tomten gillar "
 
Av Michael - 2 juni 2011 13:06





Ja det var verkligen dagens sanning.

Tog en långpromenad med Leo & efter

1 timma 45 minuters springande över stock

& sten har fått min Border helt slut...


 


Han hade tungan släpandes nere

i gruset på vägen hem och nu ligger han

efter att ha badat 4 ggr (minst) helt

utmattad på vardagsrumsgolvet...



Själv är jag nästan lika trött.

Benen är stumma och värk i nacken.

Troligen inte bara promenadens förtjänst

utan min dåliga sömn inatt som är skyldig till detta...



Kanske skulle lägga mig på sängen

en stund och se en film som omväxlings skull...

Ska satsa på Sanctum idag trots att sambon

är hemma och vaken.

Hon broderar en fantastiskt fin doptavla

som hon ska ge bort till sitt kusinbarn nu på lördag...



" Bild kanske kommer senare "




 


  

Av Michael - 2 juni 2011 09:24

  Sovmorgon...


Vilken bluff det var. Vaknade av att mobillarmet fick luft

klockan halv 8 sen var det ingen idé att ens försöka somna om.

Nu har man suttit här och filurat bågra timmar utan att egentligen

ha gjort något av värde faktiskt...


 


Pillat lite med PS har jag gjort men

egentligen gör det ingen nytta mer än mig.

Försöker se och lära mig nya saker men

kommer inte till skott utan bara beskär och leker...




Ska nog gå ner och ta frukost.

Sen bege mig ut på en långpromenad

så Leo får trötta ut sig ordentligt.

Kanske vill han gå ner och bada en liten stund...


" Tjingeling "


Av Michael - 2 juni 2011 00:32








Man känner hur nålar sticker i ögonen

och borde egentligen fatta att man ska sova.

Men tror ni man gör detta ?

Inte en chans att det funkar utan man hamnar

i en slags koma och "Alfons Syndromet" slår klorna i mig...


- - - -


Spreds lite solsken över mig ikväll.

Man får ta vara på de små ljusa stunderna.

Men nu känns det som ögera blöder och vill släckas...

Kanske skulle göra som dom ber mig för det är

lite obekvämt med detta stickande hela tiden.


- - - -


Ja nu rinner dom utan att ha grus i sig så nu får

det banne mig vara nog för denna gamla

åsna och krypa ner.

Kanske kan man få sig lite sovmorgon nu när ungarna är lediga.

Håll tummarna...



 


    

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards