•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Michael - 9 juni 2011 18:20






Säger väl allt just nu...




Av Michael - 9 juni 2011 16:04

  Magical sådan också...


Vi hade kört sonen till skolan imorse så han slapp

stå vid busshållsplatsen med molnen och regnet

hängandes på axlarna...

Efter handling av frukostbröd åkte vi hem och jag tänkte

att det var lika bra att ta ut hunden eftersom det var uppehåll.


- - - - - -


Hann gå på toaletten, koppla hunden

och öppnade dörren samtidigt som han

i molnen öppnade kranen och släppte

årets värsta ösregn över oss.

Fick snällt dra på han regnkläder medans

jag själv som inte ens hade paraply fick klara mig utan.


- - - - - -


Hästdroppar föll ner och t.o.m Leo vände sig om

och såg på mig med bedjande ögon.

Han ville verkligen inte gå ut, inte jag heller för den delen.

Vi gick en slinga och kanade in på en slide som inte

direkt minskade i storlek utan när

vi kom till tunneln där vi vanligtvis brukar vända

fick oss att stanna till och gömma oss en stund.


- - - - - -


Kunde dock inte stå där så länge för mina skor

vart flödade så man fick snällt ge sig hem igen.

Åskan mullrade till så hem kom vi fort

som attan för Leo ville verkligen inte höra mer...


- - - - - -


Verkligen ett gratis waterpark område

som mer kunde jämföras med Liseberg

fast gratis... Vi tog Flumride ut &

Kållerado på hemvägen och båda var dyngsura...



" Not singin in da rain "






Av Michael - 9 juni 2011 13:38







Ojdå...

Första bloggandet så här sent.

Hinner ju aldrig med att skvallra

om något eller göra bort mig heller för den delen.

Men jag gör mitt bästa för att behaga pöbeln.


- - - - - -


Sista promenaden med Leo igår vart min och den

tänkte jag skulle gå snabbt och smidigt.

Ack va jag bedrog mig !

Precis innan vi skulle gå in var han bara tvungen

att rulla sig i...

(ja ni fattar va? annars läs överskriften)


- - - - -


Hela halskragen var ljusbrun så

det vart bara att dra sig in i duschen

och tvåla in den lilla bajsrullarn...


- - - - - -


Någon allvetare om hundar

som kan tala om varför hanhundar

har detta beteende eller måste jag googla ?

Skulle vara intressant om någon hade svaret.


- - - - - -


" Lägger mig på soffan och inväntar svar "




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards