•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Michael - 14 juni 2011 19:05

  Att orka med...

Hur finner man orken att gå vidare.

Kan man gå vidare egentligen eller är det mörkt ?

Hur klarar man som kvinna att städa, tvätta, rasta hunden

få fart på sin lata gubbe, dotter, sonen...?


- - - - - -


Ja jag bara frågar !


 


Har dammsugit, rastat hunden, lekt med hunden

dammat "lite" med betoning "lite" så man

slipper skämmas för detta med.

Rensat lite ogräs, trimmat trädet och plockat undan.


- - - - - -


Känns som torsdagen närmar sig med stormsteg.

Dotterns "NYA" pojkvän ska komma med tåget.

Hela lägenheten skall saneras och göras skinande

rent annars kan man inte bjuda hit någon...


- - - - - -


Fick en fråga nyss på FB varför jag inte

skulle kunna locka läsare med min hemska barndom...

Enda svaret man kan ge som är positivt & jag hoppas

ni läser med glimten i ögat när jag säger att

brott preskiberas efter 15 år som tur är...


  

Av Michael - 14 juni 2011 14:52

 


Ja man kan ju undra om det verkligen

är så egentligen eller om man bara haft tur.

Konstaterade att om jag skulle fortsätta berättandet

om min barndom, uppväxt skulle nog alla sluta läsa.

Skulle ta evigheter och troligen sluta med ett tjockare

exemplar än 1000 & 1 Natt...


- - - - - -


Kan fylla i små anekdoter när tid finns

men hela berättelsen lockar ingen att läsa.

Finns nog mer historier om mig på Poppelvägen

än vilka rövarhistorier som helst i denna kommunen...

Ingen rikskändis men usch va skit man hade för sig som liten.


- - - - - -


Dags att dammsuga tror jag.

Återkommer senare...

Av Michael - 14 juni 2011 07:50

  Denna dagen heller tydligen.

Finns inget dåligt väder utan bara dåliga kläder brukar man

ofta få höra men det stämmer inte alltid med verkligheten...


- - - - - -


Man kan inte alltid dra på sig regnkläderna

och cykla ut glad i hågen hur sugen man än må vara.

Man ska hålla sitt spö i handen hela tiden.

Sätta på betet utan att få fingrarna frusna.


- - - - - -


Sen kan tyvärr inte regnkläderna

hålla min stora fiskeväska torr så

därför får man ännu en dag stanna hemma

eller vänta och hoppas det slutar regna...


- - - - - -


Visst kan man vara ute när det kommer

varma sommardroppar men när det är

knappt +15 grader ute kan det kvitta.

Man får helt enkelt göra det bästa av

situationen och invänta rätt tillfälle...


- - - - - -


Frukosten avklarad så nu ska jag snart ta ut hunden....



Godmorgon Vänner !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards