•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Michael - 15 juni 2011 19:42







Halkade in på en räkmacka...

Funderade häromdagen hur priser ökar och varför.

Ett exempel är Slusscafét i Trollhättan.

För ett tag sen eller år sedan så åkte vi alltid dit

efter skolavslutningen för att fira med räkmacka

och våffla till barnen...


- - - - - - -


Vem fan har råd med det nu när priset gått upp

30:-/macka från 50:- till dryga 79:- och ändå ser

dom precis lika ut som alla år.

Kan räkorna trissat upp priset ?

Finns inte en chans att jag drar mig dit utan

nu vänder jag mig till Skräcklestugan hellre...


- - - - - - -


Dels humanare priser, bättre service

och en bländande utsikt man aldrig kan tröttna på.

Sen får vi se hur vädret blir.

Skulle tydligen bli regn på barnens avslutning

så man kanske får dra sig inomhus...


- - - - - - -


Hoppas ! ! ! !

Av Michael - 15 juni 2011 17:15

  Fick det bli för mig och sonen idag.

Min sambo och dotter ska på middag ute idag och eftersom prislappen för sambon var på 150:- så fick det räcka med en person närvarande.



Dottern slutar 9:an så alla 9:or bjuds på middag på Quallity Hotell.

Föräldrarna medföljer så det kommer flockas runt 400 personer där så undvik platsen

om ni kan för det kommer vara fullt...



Blir en stillsam kväll hemma.

Haft huvudvärk sen jag vaknade och dagen har

verkligen gått i slow motion och vissa stunder blunda jag i soffan.

Antingen är det oväder på G eller så är det annat som gnager i skallen.



Dags att ladda diskmaskinen igen och sen krypa ner i soffan

och smälta maten och vila huvudet en stund...



 

Av Michael - 15 juni 2011 13:27






Tro det eller ej men jag har nyss vaknat.

Har varit jobbiga nätter och idag tog det ut sin rätt.

Magen rasade igår och var ganska bra återhämtad

imorse men har fortfarande inte ätit någon fast föda...


- - - - - -


Gick upp 6:45 skickade sonen med bussen

7:50 sen strax efter 8 kröp jag ner i sängen

och bokstavligen knockades av tröttheten.

Sov till 13:15 men skulle troligen kunna

ligga kvar några timmar till för att återhämta mig...


- - - - - -


Jaja man får skylle sig själv helt enkelt.

Ska försöka få i mig ett äpple och mina mediciner

sen får jag se hur denna dag kommer utveckla sig...



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards