•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Michael - 16 juni 2011 18:55

        Ja man kan ju börja undra varför huvudet

bankar som det gör så antingen kommer ovädret en dag tidigare än sagt.

Skulle komma regn imorgon under skolavslutningen men hoppas inte.




Magen är mätt och nöjd efter att jag tillagat köttfärslimpa.

Alltid problem med att krydda en större mängd med blandfärs.

Som vanligt hade ja enligt mig själv för lite salt och enligt sambon

på tok för lite peppar... (aldrig nöjda)



             



Nu ska vi invänta dotterns friare om de nu kommer hem.

Dottern ska troligen visa upp/runt inför hela kommunen

så det kan nog dröja ett tag innan han får smaka

min fantastiska matlagning gissar jag på...


- - - - - -


Kanske vila en stund på sängen ! 

Av Michael - 16 juni 2011 09:06


 

Ja minns ni ?


Man satt samlade, nervös, handsvett

& fruktansvärd pirr i kroppen.

Det skulle sjungas, man skulle sitta stilla.


- - - - - -


Jag kan känna känslan än idag.

Kan känna klumpen i halsen, tårar som pressas

fram och minnen som rullar framför ögonen.

Man förstår hur barnen känner...


- - - - - -


Saknaden, längtan, förhoppningar...

Min skolgång var ingen dans på rosor

men ändå saknar jag tiden.

1:a till 6:e klass var den mest besvärligaste tid

men va roligt man hade på samma gång.


- - - - - -


Vissa stunder har satt djupa ärr

medans andra har gett mig minnen för

livet och som jag aldrig kommer glömma...


- - - - - -


Men det får bli ett anat kapitel.

Påminn mig bara så får vi se vad som sker.

Nu blir det att få iväg dottern till skolan.

3 timmars skolgång sen hem och städa färdigt

står på hennes schema innan hennes pojkvän kommer hit.


- - - - - -


Nu blir det återvinningen får våran del...





 




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards