•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Michael - 25 juni 2011 21:53







Fick se ett meddelande på Facebook...


- nä tror jag går ner till roddis o metar upp en brax..


Ja nappade direkt och kanske 20 minuter senare

var jag på väg ner till Roddklubben med metspö

och maskburken i fiskeväskan.


. . . . . .


Personen som skrev var en kompis som jag

känt sen barnsben då vi växte upp på samma

område som småttingar.

Han bor ihop med en klasskamrat och hon fanns med

en stund sen gick hon hem.


. . . . . .


Vi satt kvar några timmar tills leder

och muskler stelnat och pratade gamla minnen.

Tror vi skulle kunna skriva en roman av

alla hyss vi hittade på.

Tror t.o.m Emil i Lönnerberga låg i underläge där.

Ska inte säga vad som skedde under dom åren för

man vill ju verka som en ängel i sina barns ögon *blink*


. . . . . .


Hade ju kameran med mig och missade

som vanligt att fota massa saker.

Kom ihåg saker jag gjorde som 7-åring

men inte FAN mindes jag att ta en bild på solen som gick ner...

Nu är jag hemma igen och händerna var bokstavligen stelfrusna.

Inget jag kände när vi satt i motvind och kasta flötet i vattnet

men väl hemma så vart man påmind...


. . . . . .


Värma mig med jordgôbber å grädde sen får jag se

vad som sker under resten av kvällen...


CHIP !

Av Michael - 25 juni 2011 15:41





Att finna det man söker.

Att ersätta det som försvunnit.

Att söka något någon annan ansåg

vara förbrukningsvara att dela med sig till andra.


. . . . . .


Men sambon gav sig ut på en resa

runt 2-stad för att finna jordgôbber eftersom

dottern igår rensat åt sig 2 L sen delat emd sig till

sin kompis och vi kan säga som så här...

" Det gjorde inte sambon glad "


. . . . . .


På vägen hem från Överby åkte vi

in till Hemköp och där hade dom faktiskt

stora fina jordgôbber men inga tårtbottnar.

Vilken tur för oss att vi inte va ute efter det denna gången.


. . . . . .


Nu ska jag ut på baksidan, njuta av skuggan och ta

en kall dricka, nektarin och läsa Epressens bilaga

om fiske och bara ta det lugnt...


See Yaa !

Av Michael - 25 juni 2011 11:34







Eller hur ska man kunna förklara ?

Dagen efter och nu efter en skön sval dusch

så vill man på det igen...


. . . . . .


Efter en sån brakmiddag & jordgôbber

efteråt trodde jag minsann att ja inte skulle

behöva äta mer denna helgen men efter en

hyfsad sömn inatt utan att ens väckas av sambon

som kom hem efter nattjobb...


. . . . . .


Får rasta lill-fisen sen ta mig lite

föda och fylla tomrummet

som egentligen inte finns...



Mask i magen ???

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards