•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Michael - 29 juni 2011 20:02

  Ja vi var tvugna att doppa sonen ett tag så han fick aktivera sig även om vågorna slog högt var det faktiskt riktigt skönt i vattnet.

Vi tycker ofta att han borde blivit född till fisk för han ÄLSKAR verkligen vatten och vissa stunder får man koppla kedja och dra upp han ur vattnet... ( SKOJAR )




 

Ja med min bantning ser ni ju direkt att det sprack direkt. Jag kunde ju inte  bara motstå denna enorma chokladkaka som flöt förbi efter att jag doppat mig. Eller så hade jag den som skydd för känsliga tittare så ni slapp se min hemska mage...



Och massa solsken bet sig fast på mig idag med så det kommer klia satan inatt känner jag redan nu. Insåg att jag visst kunde visa mig på stranden... Jag var inte ensam med mage i vädret och kanske man får lära sig att det finns fler människor med pondus och som älskar mat och ogillar motion...



Eller jag ogillar det inte utan ogillar att göra det ensam, gillar inte gym för där känns det som alla stirrar, väntar på att man ska göra ett misstag så man blir utskrattad och hånad... Kanske sitter i sen skoltiden för då var det ren vardag. Alla förväntade sig att man skulle göra misstaget så man kunde klicka på knappaen som fick mig fullkomligt ur balans... Kan behärska mig numera som tur var men under skoltiden var jag ingen korgosse.



Ojojoj...

Där kom nog lite för mycket ut om min barndom.

som sagt man hade ingen dans på rosor...

Ska nog kolla till min vovve som attackerades av grannhunden.

Antingen bets Leo över munnen eller så rev han sig mot staketet.

Vilket som så är han inte stursk längre och kommer säkert rygga tillbaka

och nu kröp han inunder sängarna och där stannar nog ett tag stackarn...



På återhörande !

Av Michael - 29 juni 2011 11:42







Jag behövde inte ens tänka på att...


Våra bovärdar inspekterade grannens tomt

hon har flyttat till Göteborg och nästa flyttar

in nästa vecka och naturligtvis är det vår

pizzabagare som glider in och vi som startar ett

nytt hälsosammare liv får svårt att klara detta...


. . . . . .


Bovärdarna hade godkänt våran tomt och det känns

så skönt att man visar upp en ren tomt.

Nu ska man bara leva upp till det för framsidan behöver

verkligen en "Extreme Home Makover" i form av rensning

sen en genomkörare med högtryckstvätten...


. . . . . .


Men det får ske senare ikväll.

Nu ska det tydligen stekas på stranden

en stund innan vi åker hem för middag

och sen blir det vinkväll för sambon i Grästorp...



Stek jämt på båda sidor & Simma lugnt...

Av Michael - 29 juni 2011 00:07







Ja först fick jag rycka ut till stan för att

hjälpa en man i nöd.

Han öppnar snart sin studio i centrala Vänersborg

och behövde lite bärhjälp och klart man hjälper till...


. . . . . .


Sen skulle jag rycka in som fiskeinstruktör

till en god vän och hennes 2 söner.

Värmeböljan var hemsk och deras hund fick vi

vattnat innan dom skulle åka hem...


. . . . . .


På vägen hem för egen del höll jag på att

duka under p.g.a värmen. Dels p.g.a för lite

vätska i kroppen sen värmen och ingen mat...

Jo jag bjöds på god kycklingsallad som jag troligen svettades

ut på nolltid kändes det som för jag höll på att tuppa av...


. . . . . .


Men en skön dusch, 2 liter vatten och 20 minuters sömn

rådde nästan bot på det hela trots liten huvudvärk.

Vi lagade middag sen snaskade vi i oss Popcorn

och kollade på tv innan vi nu ska krypa ner...


. . . . . .


Dags att ta min gamla skröpliga kropp

och min NYA klocka för 79:- på Netto ner i sängen

och försöka sova. Varmt fortfarande och senare

under dagen blir det troligen stranden...



Önskar er alla en riktigt God Natt !!!!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards